Witam
W związku z tym że nie znalazłem w sieci jasnego schematu jak przerobić oryginalny tłumik w Simsonie na RZT Sp04, postanowiłem w miarę jasno pokazać jak to zrobić.
Potrzebne narzędzia:
-Gumówka z tarczą do metalu,bądź brzeszczot.
-Spawarka bądź migomat
-Kawałek cienkiej,giętkiej blachy
-Kombinerki
-Młotek i przecinak
Wykonanie:
Rozbieramy nasz tłumik,odczepiając od niego końcówkę.Teraz należy wyjąć z tłumika stożek.Jest on przymocowany blaszkami,które trzeba usunąć (kombinerkami,albo młotkiem i przecinakiem).Jeżeli uda na się wyciągnąć stożek to dobrze ,jeżeli jednak nie, to musimy przeciąć tłumik jakieś 5-6cm od miejsca łączenia z końcówką.Teraz powinien wyjść bez problemu.Gdy mamy już stożek na wierzchu dobrze byłoby go wypalić w celu usunięcia nagaru.To samo robimy z tłumikiem.
Gdy nasz stożek jest już na wierzchu,musimy zaspawać w nim dziurki oraz wyrwać sitko które jest złapane pojedynczymi spawami, kombinerkami pójdzie bez problemu.Aby zaspawać dziurki należy przyspawać na wierzch stożka cienką i giętką blaszkę.Należy zadbać oto żeby w środku stożka nie było żadnych nierówności,spawów. Gdy mamy gotowy,przerobiony stożek musimy go wsadzić na odległość 11cm od początka walca.Gdy już go wsadzimy na odpowiednią odległość należy go przyspawać od środka,tak aby był szczelny.Miejsce w którym rozieliśmy tłumik również należy zespawać.Spaw można ładnie zeszlifować i pomalować farbą odporną na wysokie temperatury,gdyż zwykła farba pod wpływem ciepa może się łuszczyć. Całość powinna wyglądać tak jak na schemacie:
I jeszcze dla porównania oryginalny tłumik:
EDIT:
Zapomniałem dodać ze kolanko trzeba obciąć o około 5cm,od strony gdzie wchodzi w tłumik.
Końcówkę można przerobić tak jak w AoA2.Zresztą jak ktoś już ma zrobione AoA to kolanko też już skrócił.
Niestety nie ma zdjęć ale myślę że moje schematy wam wszystko wyjaśnią.
Dziękuję
marcingowi17 za tłumaczenia jak to wykonać.
Można kopiować ale proszę zaznaczyć autora.
kadet94
Dyfuzor Sp04
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Dyfuzor Sp04
Ostatnio edytowano 28 sty 2010, o 20:39 przez kadet94, łącznie edytowano 1 raz
-
kadet94 - MotoManiak
- Posty: 588
- Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
- Lokalizacja: Wrocław/Miękinia
Z pozoru może się wydawać, że ta czynność może być trudna. Po przeczytaniu tego poradnika nawet ja to rozumiem
Raportuję.
Raportuję.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Ciekawy Tutek, Autorowi nalezy się pochwała
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
No Kadet postarałeś się Dodaj jeszcze, że pasuje do tego przerobic końcówkę na AOA i skrócić kolanko ile się da (banał) Jak założysz to opisz efekty, od siebie dodam że motorek zyskuje na elastyczności, na wyższych obrotach lepiej ciągnie
Hubertt jak wyobrażasz sobie zamkniety stożek?
Hubertt jak wyobrażasz sobie zamkniety stożek?
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
marcing17 napisał(a):Hubertt jak wyobrażasz sobie zamkniety stożek?
Przynajmniej nic wtedy rEzo000 nie zakłóca
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
marcing17 napisał(a):Jakby stożek był zamknięty to nie miałyby gdzie spaliny wylatywać
Przecież wiem, ale wtedy rezo silniejsze, jak dym nie ucieka Masz przynajmniej chwilę frajdy a potem buu
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
marcing17 napisał(a):Nie wprowadzaj w błąd...
Oj chyba wszyscy doskonale wiedzą, że to żarty
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
Polecam wykonanie nowego stożka z cieńkiej blachy kwasówki, będzie szybciej i łatwiej niż spawanie tych dziur.
I można zmodyfikować końcówkę, tak jak ja to zrobiłem w moim wydeszku:
http://bikepics.com/pictures/1427063/
A bryka(ło) to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=4Ls_VT27PSE
I można zmodyfikować końcówkę, tak jak ja to zrobiłem w moim wydeszku:
http://bikepics.com/pictures/1427063/
A bryka(ło) to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=4Ls_VT27PSE
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
-
kadet94 - MotoManiak
- Posty: 588
- Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
- Lokalizacja: Wrocław/Miękinia
Zrobię to u siebie, bo mój tłumik i tak do niczego sie nie nadaje, trochę sie go potnie pospawa i potem pomaluje żaroodporna.
A będzie jakaś różnica jeśli ja nie mam dławika
A będzie jakaś różnica jeśli ja nie mam dławika
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 190 gości