Witam
Skoro zacząłem tutaj częściej przebywać, to uznałem, że trzeba by pokazać swój pojazd i tutaj. Zacznę od tego, że jest to już mój drugi Chart. Nie było by go prawdopodobnie, gdyby nie fakt, że mojego pierwszego Charta po prostu mi skradziono... Po ok roku przerwy udało mi się kupić od znajomego Charta ze zdjęć poniżej, czego wcale nie żałuję W międzyczasie posiadałem (niecały rok) Ogara 200, który początkowo miał być u mnie na stałe, ale z racji tego, iż trafiła się okazja (chart) - postanowiłem go sprzedać. Na pewno nie zapomnę faktu jego posiadania, choćby z racji tego, że Ogarek woził mnie do szkoły, a co najważniejsze - przez cały okres matur - właśnie na maturę Dobra tyle z historii, teraz aktualności.
Charta kupiłem dokładnie 22 czerwca 2011 roku. Jego ogólny stan był moim zdaniem dobry, ale nic więcej. W większości kompletny, ma papiery itd. W dniu zakupu był niesprawny - tzn. silnik nie odpalał, nie wiadomo było, czy elektryka jest sprawna, akumulator do wymiany. Po przywiezieniu ok godziny 20 postanowiłem na szybko sprawdzić czy zapali. Zapłon ustawiłem, iskra niby jest, ale silnik nie dość, że z trudem odpalał, to jeszcze gdy mu się to w końcu udało - gasnął po ok 1-3 sekundach. Kilka chwil - powód - coś z układem zapłonowym. Miernik w łapy i przyczyna już poznana - uszkodzona cewka CDI. Rezystancja na poziomie 350 om (sprawna powinna mieć ok 750 om). Na ten dzień to był koniec. Przez kolejne dni wymieniłem cewkę zasilającą na inną, która pozostała mi jeszcze z czasów pierwszego Charta - i maszyna odpaliła . Szybko napompować powietrze do opon i heja! W końcu przypomniały się stare dobre czasy, a po przejściu z Ogara na Charta - uczucie wygodnej pozycji za kierownicą i przyjemności z prowadzenia było uderzająco przyjemne
Później przez kolejne kilka dni zakupiłem akumulator, przywróciłem elektrykę do oryginału (jakieś kombinacje były porobione, kable poprzecinane). Wszystkie drobne usterki zostały wyeliminowane i zacząłem sobie jeździć m.in. do pracy. Po kilkuset pokonanych kilometrach pojawiły się wycieki ze skrzyni biegów, na łączeniu karterów. Początkowo olewałem sprawę, jeździłem dalej, aż w końcu doszło do tego, że silnik zaczął ciągnąć olej ze skrzyni biegów do cylindra. Wtedy nie było wyjścia - trzeba rozebrać. Po rozpołowieniu karterów okazało się, że wszystkie gwinty w środku silnika są pozrywane (i jak to miało chodzić...) Nie było więc wyjścia, wiertarka, gwintownik m8 i jazda. Nowe śruby, uszczelka, sylikon (kartery są niestety zajechane nawet na łączeniu). Poskładałem, zostawiłem do wyschnięcia, na drugi dzień olej do skrzyni i jazda. Od razu poczułem poprawę pracy silnika.
Znów kolejne kilkaset km pokonane i znów pokazały się wycieki oleju. Teraz już leje po simmeringu wajchy zmiany biegów i olej dostaje się do komory aparatu zapłonowego. Niestety brak kasy uniemożliwił mi wymianę wszystkich simmeringów przy rozpoławianiu (dodam, że te stare na wale, były obklejone dodatkowo sylikonem ). Silnik tak czy siak wymaga remontu kapitalnego - począwszy od wymiany wału korbowego (krzywy czop magneta + spory luz na korbie), trzeba nowe sprzęgło, łożyska i inne duperele, nie mówiąc o lepszych karterach.
Śmigam więc obecnie dziennie do pracy i mimo stanu technicznego silnika - Chart daje radę. Na dzień dzisiejszy zbliżam się do 2 tysięcy przejechanych kilometrów od kupna. Jeszcze z miesiąc, dwa jak wytrzyma to będzie dobrze, potem otrzyma zasłużony remont
Po tym monologu przyszedł czas na fotki.
W dniu kupna:
Aktualny stan (wakacje 2011):
Więcej zdjęć na moim profilu MotoAlbum.pl -> TUTAJ
Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W
Posty: 61
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W
Ostatnio edytowano 19 lip 2012, o 21:32 przez bigsoft, łącznie edytowano 1 raz
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Ładny charcik Nie był w złym stanie, ale pięknie go zrobiłeś
-
Michallres - Zwycięzca konkursu
- Posty: 3142
- Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
- Lokalizacja: Złoczew/Łódź
- Pochwały: 5
- Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2
-
adambur1 - MotoManiak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 10 mar 2009, o 15:16
- Lokalizacja: Mokra k.Lubska
- Pojazdy: Romet 50-T-1, Simson S50
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Bigi moje zdanie znasz, charcik piękny nic dodać nic ująć ;D
- piotrek_j
- MotoManiak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 31 sty 2010, o 21:40
- Pojazdy: YAMAHA Drag Star 125
Re: Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Remont planowany na zimę cosik się lekko przyspieszył. Swoją drogą silnik podczas pracy to w zasadzie orkiestra przeróżnych dźwięków trzaskania, chrobotania itp, jednak nie wiedziałem, że jest aż tak źle Niezła demolka, jednak zaznaczam, że motor jest dalej na chodzie i dziennie wozi do pracy. Dziś jednak będę musiał na szybko złożyć mój drugi silnik, który jest w trochę lepszym stanie i spróbować go uruchomić, bo jazda na tym, co teraz mam w ramie grozi wypadkiem np podczas zblokowania wału, a co za tym idzie koła tylnego np w deszczu na zakręcie... Chciałem tylko sprawdzić inną prądnicę na swoim silniku i oto co się okazało...:
http://www.youtube.com/watch?v=DWVSvGcvwyc
http://www.youtube.com/watch?v=DWVSvGcvwyc
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
wał do regeneracji, łożyska nowe jednym słowem rozpoławianie i długie zbieranie częśći ..xd
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
To samo co u mnie w simsonie wymien łozyska na wale ;D
-
Łukasz.L - MotoManiak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 22 cze 2009, o 10:26
- Lokalizacja: Stawiszyn
- Pojazdy: Aprilia RS 125 08r / Honda CBR 125R 05r.
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
To samo co u mnie w simsonie wymien łozyska na wale ;D
-
Łukasz.L - MotoManiak
- Posty: 223
- Dołączył(a): 22 cze 2009, o 10:26
- Lokalizacja: Stawiszyn
- Pojazdy: Aprilia RS 125 08r / Honda CBR 125R 05r.
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
O kurde, luzy spore. Jak masz drugi silnik to spoko. W między czasie zrobisz ten
-
Michallres - Zwycięzca konkursu
- Posty: 3142
- Dołączył(a): 15 lip 2009, o 16:35
- Lokalizacja: Złoczew/Łódź
- Pochwały: 5
- Pojazdy: XTZ 750, ETZ 251, Audi A8 D2
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Panowie... łożyska na wale to najmniejszy problem Te kartery są zajechane, gniazda na łożyska wybite, gwinty już raz były naprawiane... Zapewne skompletuję trochę części i będę składał. Wału nie opłaca się dawać do regeneracji, bo to jest dzisiejsza, rzemieślnicza produkcja... Druga sprawa u mnie regeneracja wału to koszt 160zł (!), a nowy można mieć za ok 130...
Do drugiego silnika przełożyłem tylko tłok z pierścieniami i cylindrem oraz zapłon z magnetem i jak na razie śmiga
Do drugiego silnika przełożyłem tylko tłok z pierścieniami i cylindrem oraz zapłon z magnetem i jak na razie śmiga
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
bigsoft napisał(a):Druga sprawa u mnie regeneracja wału to koszt 160zł (!)
u mnie koszt 40zł ale to tylko rozbicie i złożenie wału
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
No cóż, co zakład to inaczej, tak czy siak kupię nowy rzemieślniczy.
Mam za to inne pytanie - czy ktoś z Was miał styczność z łańcuchem do Rometa firmy CHJC?
Wygląda to tak: http://allegro.pl/romet-110-ogniw-nowy- ... 33625.html
Ja miałem stycznośc tylko z produktem firmy YBN i najgorzej nie było, rozciągał się dosyć, ale zerwanie nigdy mi się nie zdażyło. Co powiecie o tym powyżej?
Mam za to inne pytanie - czy ktoś z Was miał styczność z łańcuchem do Rometa firmy CHJC?
Wygląda to tak: http://allegro.pl/romet-110-ogniw-nowy- ... 33625.html
Ja miałem stycznośc tylko z produktem firmy YBN i najgorzej nie było, rozciągał się dosyć, ale zerwanie nigdy mi się nie zdażyło. Co powiecie o tym powyżej?
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Tak ja mam taki u siebie założony w ogarze. Rzekomo wzmacniany (ale dałem za niego 8 zł ). przejechałem na nim 100 km jak do tej pory - jest w porządku, oprócz tego, że co chwile go trzeba naciągać (chyba się wyciąga, bo nowy)
Piszę poprawnie po polsku!
ZZR Komar 2320 1969
FSM Syrena 105L 1977
FSM Syrena 105L 1980
MZ TS 150 1984
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989
Pomoc w sprawie remontów - pisz na PW!
ZZR Komar 2320 1969
FSM Syrena 105L 1977
FSM Syrena 105L 1980
MZ TS 150 1984
Romet Ogar 205 1988
Romet Pony 301 1989
Pomoc w sprawie remontów - pisz na PW!
-
Łukasz S. - MotoManiak
- Posty: 693
- Dołączył(a): 7 lut 2010, o 14:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 8
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
bigsoft, Z tego co pamiętam z innego forum znalazłeś coś do swojego skradzionego charta jak to sie dalej potoczyło?
A ten charcik fajny
A ten charcik fajny
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Romet Chart 50 Elektronik, typ 210
Odzyskałem bak, siedzenie, koła z hamulcami, zębatką tylną itp. W zasadzie tyle
Co do Charta... Niestety "siła wyższa" zdecydowała zakończenie eksploatacji w tym roku. Drugi silnik w trochę teoretycznie lepszym stanie dał dziś d... Nie wiem jeszcze co się stało i jakim cudem, bo nigdy mi się to nie zdażyło (a nie jeden silnik remontowałem) - ale zajechałem rano do pracy (10km), a po pracy odpaliłem, przejechałem jakieś 100m, zatrzymałem się na skrzyżowaniu - wolne obroty i nagle prr. Coś pierdzielnęło w cylindrze. Prawdopodobnie tulejka sworznia albo wypadła lub pękła, albo zabezpieczenie sworznia. W każdym razie ruch wału skutkuje oporem i piskiem z cylindra...
Całe szczęście, że ojciec mnie zaciągnął autem do domu Jak zdejmę cylinder to dam foty, żeby pokazać co się stało się
Co do Charta... Niestety "siła wyższa" zdecydowała zakończenie eksploatacji w tym roku. Drugi silnik w trochę teoretycznie lepszym stanie dał dziś d... Nie wiem jeszcze co się stało i jakim cudem, bo nigdy mi się to nie zdażyło (a nie jeden silnik remontowałem) - ale zajechałem rano do pracy (10km), a po pracy odpaliłem, przejechałem jakieś 100m, zatrzymałem się na skrzyżowaniu - wolne obroty i nagle prr. Coś pierdzielnęło w cylindrze. Prawdopodobnie tulejka sworznia albo wypadła lub pękła, albo zabezpieczenie sworznia. W każdym razie ruch wału skutkuje oporem i piskiem z cylindra...
Całe szczęście, że ojciec mnie zaciągnął autem do domu Jak zdejmę cylinder to dam foty, żeby pokazać co się stało się
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Posty: 61
• Strona 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 373 gości