rafalp2 napisał(a):no własnie że tylko ze w tym senk że w przednio napędowcu skrzynie nie jest tak łatwo wymienic bo w tylnio napędowcu np w poldku wał napędowy odkręcasz skrzynie popuszczasz i wychodzi a tu musisz prawie wszystko wyciągać:P
Co ty gadasz skrzynię w astrze ciężko wyciągnąć . Ta jeszcze do łatwych się zalicza .
Z najgorszych wymian skrzyni co na razie robiłem był Citroen C8
zaq1 napisał(a):Skoro redukcja na innych biegach idzie dobrze, to wychodzi na to, ze uszkodzone sa zebatki lub synchronizatory 1 i 2 biegu.
Nieraz takie efekty robią wyrobione łożyska lub uszkodzone gniazda łożysk
Jedno koło zębate nachodzi rantem na drugie itp.
Jeszcze gdy wykręcisz skrzynię najpierw sprawdź czy jest ona na pewno uszkodzona . Zdejm górną pokrywę i zobacz jak synchronizatory i wodziki wyglądają jak sprawdź też łożysko oporowe i wycisk . Później Odkręć docisk sprzęgła , Sprawdź docisk o raz tarcz . Odkręć też koło zamachowe , sprawdź jak wygląda siemmering wału .
Dobra rada gdy będziesz przykręcał sprzęgło i tarcza sprzęgłowa będzie jeszcze się ruszać z lekkim oporem ustaw otwór na tarczy równolegle z kołem zamachowym żebyś nie miał problemów z montażem skrzyni . I oczywiście odłącz akumulator .