Witam,
Mam ja megane z silnikiem 1.6, tyle że ósemka, rozwija jakieś 75 KM. Silnik niby świetnie się sprawuje, ale...
Apetyt mi rośnie w czasie jedzenia Więc wpadłem na pomysł, by gdzieś wyczaić jednostkę o tej samej pojemności, tej samej liczbie cylindrów, ale innej liczbie zaworów, czyli by były po 4 na cylinder. Powiedzmy, że mam juz taki goły silnik. Teraz zadanie dla was, macie mnie zniechęcić (lub, jeżeli to możliwe, zachęcić? ) do takiej operacji Interesują mnie przede wszystkim:
-możliwe komplikacje w czasie zabiegu,
-przybliżone koszta przekładki silnika (robocizna i inne duperele),
-jakieś inne wskazówki na ten temat.
Odpowiedź jednym zdaniem typu "nie opłaca ci się robić, kup lepiej tico" itp. mnie nie satysfakcjonują. Jednak jeżeli tak sądzisz, to uzasadnij swoją opinię (i też nie jednym zdaniem typu "bo drogo wyjdzie", chcę znać szczegóły), więc liczyłbym na odpowiedzi osób, które coś na ten temat wiedzą, a nie takich, którzy wpadną, napiszą "Łukasz, Twoje megane jeszcze jeździ?" I nic nie wniosą do tematu
silnik (renault megane)
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 10
• Strona 1 z 1
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Re: silnik (renault megane)
Powiem Ci tak przekladka silnika troche Cie bedzie kosztowac kasy i nerwow wiadomo ze tu cos nie spasuje to nie wejdzie to trzeba dorobic a wzrost mocy jest lecz niewielki wytyraj renie i kupuj cos wiekszego albo lekki tuning tej jednostki ktora posiadasz:)
-
maaniu - MotoManiak
- Posty: 77
- Dołączył(a): 6 wrz 2011, o 16:43
- Pojazdy: Motorynka
silnik (renault megane)
Zapewne do wymiany cała wiązka instalacyjna, łapy silnika itd. podobno te 8V wiszą na kołyskach a 16V na łapie na podłużnicy więc trzeba by trochę rzeźbić, tak wygląda sprawa w scenicu więc w megane powinno być podobnie bo to praktycznie takie samo auto. Roboty będzie co niemiara, kosztować też to trochę będzie, taniej by wyszła sprzedaż tej renówki i kupno takiej samej z 16V silnikiem.
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
silnik (renault megane)
Jeśli buda jest w miare nie zniszczona oraz brak oznak rudy to można sie zastanowić na swapie silnika na 16tce i oczywiscie 1,8 .
Cena imprezy ok 2-2,5tys .Na tyle gdzies trzeba liczyć ,kwestia za ile wyrwiesz jednostke z osprzetem, najlepiej szukac rozbitki badz angole bowiem czasem idzie wyrwac całe auto za ok 1-1,5tys zł .
Cena imprezy ok 2-2,5tys .Na tyle gdzies trzeba liczyć ,kwestia za ile wyrwiesz jednostke z osprzetem, najlepiej szukac rozbitki badz angole bowiem czasem idzie wyrwac całe auto za ok 1-1,5tys zł .
-
husek - MotoManiak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 28 mar 2011, o 04:56
- Lokalizacja: Rawa
Re: silnik (renault megane)
Gra nie warta swieczki. Sprzedaj to i kup cos z wiekszym motorem albo swapuj na cos >2,5l
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
silnik (renault megane)
AnDr3w napisał(a):albo swapuj na cos >2,5l
Ciekawe kto to będzie tankował
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
silnik (renault megane)
dieludolfs, kup 2 takie same auta. jedno z silnikiem 1.8 110 km a drugie 2.5 200 km jezdzij tak samo. i porownaj spalanie. tyle w tym temacie
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
silnik (renault megane)
AnDr3w napisał(a):Gra nie warta swieczki.
AnDr3w, to czy warto, czy nie, to już sam zdecyduję Ja właściwie to z ciekawości pytam, o takie odpowiedzi jakie dał Konik i husek mi najbardziej chodziło. Tyle ode mnie, wszystko już wiem
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
silnik (renault megane)
Łukasz., przede wszystkim musisz dowiedzieć się, czy docelowy silnik ma te same mocowania. Jeżeli to ten sam silnik, tylko 16V, to powinien wejść na zasadzie plug&play Elektryka może pasować, ale nie musi. Zależy od komputera, ewentualnych czujników, dawki paliwa itp.
Będziesz sam to robił? Ja znam kolesia, który aktualnie robi dla kogoś BMW E30 z silnikiem 2,5 od innej Bety. Robocizna wraz z silnikiem to 1500, ale on od nowa robi mocowania i wiązkę. No i dolicz ewentualne dodatkowe części. Myślę, że sama robota mieści się w granicach 500zł.
Będziesz sam to robił? Ja znam kolesia, który aktualnie robi dla kogoś BMW E30 z silnikiem 2,5 od innej Bety. Robocizna wraz z silnikiem to 1500, ale on od nowa robi mocowania i wiązkę. No i dolicz ewentualne dodatkowe części. Myślę, że sama robota mieści się w granicach 500zł.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 323 gości