Witam. Dziś zaprezentuje jak wykonać moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa takie urządzenia, po jednym na każdy przerywacz. Ja zaprezentuję jak zaadaptowałem ten moduł do mojej MZ ETZ 150.
Główne zalety tego modułu:
1. Poprawia kulturę pracy silnika i zwiększa moment obrotowy(w dolnym zakresie obrotów).
2. Poprawia rozruch.
3. Oszczędza nam przerywacz (prąd płynie tylko kilkadziesiąt mA a nie ponad 4A) No i "platynki" z elementu wykonawczego stają się tylko tak jakby "czujnikiem".
4. Poprawia ładowanie cewki (brak iskrzenia na przerywaczu), co daje nam mocniejszą iskrę.
Schemat:
Do dzieła
Potrzebne nam będą:
-Płytka laminowana miedzią(PCB)
-Dobry wodoodporny flamaster
-Kwas do wytrawiania w/w plytek
-Silikon/żywica epoksydowa do zalania układu.
-Lutownica i cyna
-Trochę oporników, kondensatorów itp(wykaz elementów niżej)
-Radiator
-Trochę kabli
-Wiertarka i małe wiertło
-Trochę cierpliwości i chęci
Najpierw rysujemy flamastrem ścieżki i rozplanowywujemy jak maja być rozmieszczone elementy.
Potem wycinamy płytkę na odpowiadający nam wymiar i wrzucamy do trawienia a na końcu wiercimy otwory.
Powstaje coś takiego:
Następnie lutujemy elementy zgodnie ze schematem:
Teraz wiercimy w radiatorze otwór do przykręcenia tranzystora T3 (IRF840):
Ja zamontowałem go na takiej podkładce:
I takiej tulejce:
Odizolowywuje to tranzystor od radiatora co zapobiega ewentualnym zwarciom z masą pojazdu. Nie musimy tego robić ale dla bezpieczeństwa nie zaszkodzi
Następnie lutujemy tranzystor do płytki:
Wkładamy płytkę między żeberka radiatora:
Powstaje taki o to gotowy moduł:
Dobrze jest przed zalaniem modułu najpierw go przetestować w naszym pojeździe, no chyba ,ze jesteśmy na 100% pewni ,że zadziała
Gdy upewniliśmy się ,że moduł działa jak powinien zalewamy go żywicą lub silikonem. Zapobiega to drganiom elementów, zawilgoceniem ich itp rzeczami które mogły by uszkodzić moduł.
-C.Z - podłączamy do masowego styku na cewce zapłonowej w naszym pojeździe.
P -to kabel idący od przerywacza(platynek)
Masa do masy pojazdu i tak samo + do +(gdzie podpiąć to już własna inicjatywa właściciela )
Po podłączeniu modułu należy pozbyć się kondensatora!!!
Po zalaniu powstaje nam takie cudo :
Mój został dopiero co zalany także nie wygląda najpiękniej
Moja MZ z testów tego modułu:
http://www.youtube.com/watch?v=SsZkl2EjM18
http://www.youtube.com/watch?v=lt01ajasQsQ
Silnik pracuje zauważalnie równiej i stabilniej a iskrzenie na przerywaczu odeszło w niepamięć.
Układ należy wykonać jak najdokładniej ,żeby nie zawiódł nas w trasie
Wykaz elementów:
Tranzystory:
BC547 (T1, T2);
IRF840 (T3);
Ø Diody:
1N4007 (D1);
Ø Kondensatory:
220nF/63V (C1);
10nF/63V (C2);
Ø Rezystory:
300 ohm/1W (R1);
1kohm/0,125W (R2, R5);
470ohm/0,5W (R3);
15kohm/0,125W (R4);
560ohm/0,25W (R6);
100ohm/0,125W (R7);
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 39
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Autor postu otrzymał pochwałę
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Schemat stary jak świat
Zbudowałem moduł wg. tego schematu ze 3 lata temu. Śmiga obecnie w traktorku z silnikiem fiata 126p 600cm3. Silnik pali zawsze bez żadnego problemu. Moduł ten też spokojnie daje radę w silnikach dwusuwowych, testowałem go w Ogarze 200 z motorem Jawa 223.
Mam do Ciebie pytanie - czy sprawdziłeś, czy obwód tranzystora T2 działa poprawnie w tym układzie?
Oprócz pytania mam też radę do wszystkich, który będą ten moduł robili. Mianowicie - zamiast tranzystora IRF840 proponuję zastosować inny. Dlaczego? Powodów jest kilka. Ciekawi mogą przeszukać zakamarki sieci i poczytać co się dzieje z IRF840. Dla leniwych już wyjaśniam - wielu użytkowników tego układu skarżyło się na uszkodzenia tego tranzystora, po prostu przepalał się. Kolejna wada, to to, że grzeje się on znacznie podczas pracy i wymaga solidnego radiatora. Trzeba też zwracać uwagę na rodzaj cewki butelkowej i jej rezystancję, bo czym ona mniejsza, tym większy prąd popłynie przez tranzystor, co oznacza automatycznie większe straty w postaci ciepła.
Podczas gdy budowałem ten układ, pomyślałem - przecież można dołożyć te 2 złote i mieć święty spokój! Proponuję zatem zamiast IRF840 zastosować tranzystor IRFP460.
Różnice:
Cecha / IRF840 / IRFP460
Rezystancja bramki / 0,85Ω / 0,27Ω
Maksymalny prąd przewodzenia / 8A / 20A
Maksymalny prąd przewodzenia w impulsie (chwilowy) / 32A / 80A
Jak widać tranzystor IRFP460 może znieść znacznie większe obciążenia. Bardzo ważna jest rezystancja bramki, bo im jest ona mniejsza, tym mniejsze straty na tranzystorze, a co za tym idzie mniej się będzie grzał. U siebie zastosowałem właśnie ten tranzystor, co ciekawe, praktycznie w ogóle się nie grzeje podczas pracy, w moim module działa już te 3 lata, jest zalany sylikonem neutralnym i nie posiada radiatora, gdyż po prostu nie jest on potrzebny.
Na koniec jeszcze mała uwaga.
Przerwę na przerywaczu polecam ustawić na 0,2mm, natomiast na świecy 0,9-1mm.
Zbudowałem moduł wg. tego schematu ze 3 lata temu. Śmiga obecnie w traktorku z silnikiem fiata 126p 600cm3. Silnik pali zawsze bez żadnego problemu. Moduł ten też spokojnie daje radę w silnikach dwusuwowych, testowałem go w Ogarze 200 z motorem Jawa 223.
Mam do Ciebie pytanie - czy sprawdziłeś, czy obwód tranzystora T2 działa poprawnie w tym układzie?
Oprócz pytania mam też radę do wszystkich, który będą ten moduł robili. Mianowicie - zamiast tranzystora IRF840 proponuję zastosować inny. Dlaczego? Powodów jest kilka. Ciekawi mogą przeszukać zakamarki sieci i poczytać co się dzieje z IRF840. Dla leniwych już wyjaśniam - wielu użytkowników tego układu skarżyło się na uszkodzenia tego tranzystora, po prostu przepalał się. Kolejna wada, to to, że grzeje się on znacznie podczas pracy i wymaga solidnego radiatora. Trzeba też zwracać uwagę na rodzaj cewki butelkowej i jej rezystancję, bo czym ona mniejsza, tym większy prąd popłynie przez tranzystor, co oznacza automatycznie większe straty w postaci ciepła.
Podczas gdy budowałem ten układ, pomyślałem - przecież można dołożyć te 2 złote i mieć święty spokój! Proponuję zatem zamiast IRF840 zastosować tranzystor IRFP460.
Różnice:
Cecha / IRF840 / IRFP460
Rezystancja bramki / 0,85Ω / 0,27Ω
Maksymalny prąd przewodzenia / 8A / 20A
Maksymalny prąd przewodzenia w impulsie (chwilowy) / 32A / 80A
Jak widać tranzystor IRFP460 może znieść znacznie większe obciążenia. Bardzo ważna jest rezystancja bramki, bo im jest ona mniejsza, tym mniejsze straty na tranzystorze, a co za tym idzie mniej się będzie grzał. U siebie zastosowałem właśnie ten tranzystor, co ciekawe, praktycznie w ogóle się nie grzeje podczas pracy, w moim module działa już te 3 lata, jest zalany sylikonem neutralnym i nie posiada radiatora, gdyż po prostu nie jest on potrzebny.
Na koniec jeszcze mała uwaga.
Przerwę na przerywaczu polecam ustawić na 0,2mm, natomiast na świecy 0,9-1mm.
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Mi ten układ może długo nie pracował ale po jakiś 15 min był dalej tak samo zimny jak przed podłączeniem. Na pomysł zastosowania IRFP460 nie wpadłem. Ale z tego co wiem układy z tym tranzystorem który ja zastosowałem też spokojnie wytrzymują po kilka lat. Ale cenna uwaga.
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Re: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
mam bezstykowy zapłon na irf840 i zrobiłem kilka modułów na nim, jeden działał na zwarciu minutę, tranzystor się kopcił a mimo wszystko działa już 2 rok! ważne jest żeby mieć tranzystory z pewnego źródła, podróbki nie wytrzymują dużo.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Te elementy są uniwersalne dla każdego silnika, czy trzeba dobierać indywidualnie?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Ja już nie mam zaufania do tych elektroników. Zrobiłem dwa moduły do jawki: jeden na transformatorze, drugi właśnie ten ze schematu. Każdy był wykonany poprawnie, a co najgorsze, żaden nie dawał iskry. bigsoft, zgodzę, się z uwagą na temat IRF840.
Do jakiego motoru takie dane preferujesz? Jawy 223?
Moim zdaniem będzie to "problematyczna" przerwa .
bigsoft napisał(a):Na koniec jeszcze mała uwaga.
Przerwę na przerywaczu polecam ustawić na 0,2mm, natomiast na świecy 0,9-1mm.
Do jakiego motoru takie dane preferujesz? Jawy 223?
Moim zdaniem będzie to "problematyczna" przerwa .
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Tomciosz napisał(a):Do jakiego motoru takie dane preferujesz? Jawy 223?
Moim zdaniem będzie to "problematyczna" przerwa
W zasadzie miałem na myśli ustawienie dla np 126p, ale w Ogarku na takim samym ustawieniu silnik też chodził bez problemu. Uzyskujemy w ten sposób mocniejszą iskrę.
Tomek napisał(a):Te elementy są uniwersalne dla każdego silnika, czy trzeba dobierać indywidualnie?
Uniwersalne dla pojazdów z instalacją 12V.
Tomciosz napisał(a):Zrobiłem dwa moduły do jawki: jeden na transformatorze, drugi właśnie ten ze schematu. Każdy był wykonany poprawnie, a co najgorsze, żaden nie dawał iskry.
Musiałeś coś pomieszać. Układ pokazany przez autora tematu działa na 100% jeżeli jest poprawnie zbudowany.
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
A może ktoś mi podać elementy dla instalacji 6V? Chodzi o moto typu Komar, czy WSK.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Do komara sie nie bedzie nadawał. Na 6v w Wsk zadziala bez problemu nic nie musisz zmieniac.
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Dla zainteresowanych. Moduł zrobił już ponad 1000km i spisuje się jak najbardziej ok. Motor ładnie trzyma wolne i jest elastyczniejszy w dolnym zakresie obrotów.
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Naveintre, robie ten moduł wzorując się na twojej płytce itp. Mógłbyś dodać takie podpisy do wszystkich elementów na tym zdjęciu. Nie udało mi się rozkodować ze zdjęcia dwóch rezystorów i wyjść modułu. Pomożesz ?
A i jeszcze takie pytanie cvzy mogę zamiast 220 nF dać 330 ? Bo akurat taki udało mi się znaleźć w swoich zbiorach :F
EDIT :
Udfało mi się odszyfrować że ten czerwony po lewej to 300 ohm a ten niebieski po prawej 100 ohm tak ?
A i jeszcze takie pytanie cvzy mogę zamiast 220 nF dać 330 ? Bo akurat taki udało mi się znaleźć w swoich zbiorach :F
EDIT :
Udfało mi się odszyfrować że ten czerwony po lewej to 300 ohm a ten niebieski po prawej 100 ohm tak ?
-
piotrek023 - MotoManiak
- Posty: 675
- Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Pochwały: 5
- Pojazdy: zapi*rdalacz
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Tranzystor podłączamy tak:
Tu masz rozpisane na płytce i opisane oporniki.
https://lh3.googleusercontent.com/-BgdE ... CN3393.jpg
Edit@:
A i zielony kabel wychodzący z modułu to "-" biały idzie do przerywacza, czarny do styku na cewce a czerwony to "+". Miejsca lutowania tych kabli chyba rozkminisz ze zdjęcia. A co do tego kondensatora to powinno działac jak dasz 330 ale ja bym wsadził jednak te 220
Tu masz rozpisane na płytce i opisane oporniki.
https://lh3.googleusercontent.com/-BgdE ... CN3393.jpg
Edit@:
A i zielony kabel wychodzący z modułu to "-" biały idzie do przerywacza, czarny do styku na cewce a czerwony to "+". Miejsca lutowania tych kabli chyba rozkminisz ze zdjęcia. A co do tego kondensatora to powinno działac jak dasz 330 ale ja bym wsadził jednak te 220
Ostatnio edytowano 26 maja 2013, o 21:33 przez naveintre, łącznie edytowano 1 raz
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Fak ju!
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
-
naveintre - MotoManiak
- Posty: 1148
- Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Pochwały: 8
- Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Ok dzięki wielkie
-
piotrek023 - MotoManiak
- Posty: 675
- Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Pochwały: 5
- Pojazdy: zapi*rdalacz
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Ten kondensator, o którym mowa, to filtr na wejściu układu i spokojnie możesz zastosować 330nF.
-
bigsoft - MotoManiak
- Posty: 226
- Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Pochwały: 22
- Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD
Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
Hmmm nie mogę ogarnąć jak to ma działać np. w simsonie platyniarzu.
1. Wywalić kondensator i co dalej ? złączyć te trzy kable razem ? (jeden od przerywacza, jeden do cewki butelkowej i jeden do cewki w zapłonie)
2. plus do aku przez stacyjkę, minus do masy, a ''p'' do przerywacza ?
3. c.z. do masy cewki butelkowej czy cewki w zapłonie ?
4. jak do butelkowej to co z tą w zapłonie zrobić ?
Sorry za trochę głupie pytania ale naprawdę tego nie rozumiem :F
1. Wywalić kondensator i co dalej ? złączyć te trzy kable razem ? (jeden od przerywacza, jeden do cewki butelkowej i jeden do cewki w zapłonie)
2. plus do aku przez stacyjkę, minus do masy, a ''p'' do przerywacza ?
3. c.z. do masy cewki butelkowej czy cewki w zapłonie ?
4. jak do butelkowej to co z tą w zapłonie zrobić ?
Sorry za trochę głupie pytania ale naprawdę tego nie rozumiem :F
-
piotrek023 - MotoManiak
- Posty: 675
- Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Pochwały: 5
- Pojazdy: zapi*rdalacz
Posty: 39
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 236 gości