Pochwal się swoim rowerem
Nasze rowery
Jeszcze do poprawek typu pomalowanie srebrzanką sztycy kierownicy i maźnięcie na czarno sprężyny amortyzatora, bo jest kolorowa
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Nasze rowery
Kolorowy jak choinka na święta .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Nasze rowery
I o to chodzi Jeden w swoim rodzaju
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Nasze rowery
Drugi mój rower to niemiecka damka NSU:
Ostatnio przejechałam nim 20 km w jedną stronę Byłaby niezła wycieczka, ale w drodze po około 15 km poczułam że się ciężej jedzie, patrzę a tu kapeć w przednim kole (całe koło jest z roweru Pasat, może dętka była od nowości, to się nie dziwię że nie wytrzymała tylu kilometrów + wpadnięcie w dziurę w asfalcie ) Na szczęście jakoś się dotoczyłam na miejsce
Ostatnio przejechałam nim 20 km w jedną stronę Byłaby niezła wycieczka, ale w drodze po około 15 km poczułam że się ciężej jedzie, patrzę a tu kapeć w przednim kole (całe koło jest z roweru Pasat, może dętka była od nowości, to się nie dziwię że nie wytrzymała tylu kilometrów + wpadnięcie w dziurę w asfalcie ) Na szczęście jakoś się dotoczyłam na miejsce
-
Motorowerzystka - MotoManiak
- Posty: 2972
- Dołączył(a): 26 sie 2011, o 19:35
- Lokalizacja: NWE
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Romet Ogar 125
Nasze rowery
No więc nie wiem czy już przedstawiałem jeden z moich rowerów czy nie, ale pokażę nowe fotki i plany A więc niedawno wymyśliłem niecny plan, aby zrobić jakiś rower do bicia kilometrów w spokoju bez strachu, płaczu, zgrzytania zębów (zębatek :F) itp. [...]
Zrobiłem/zmieniłem:
-przerzutki na kierze obie, na prawie nówki shimano 7 biegowe z indeksowaniem (tzn ta od tylnego koła)
-linki przerzutek
-opona tylna gdyż starej wyszły druty, bieżnik tygrys (??) dobre w teren ale nie na długie trasy (jest popękana ze starości ale bieżnik jak nówka :F)
-nasmarowałem oba aparaty przerzutek gdyż ciężko chodziły (prawdopodobnie przez to połamały się stare przerzutki :F)
-tylna kaseta 7 biegowa z bardzo krótką jedynką (idealne w teren - wjedzie wszędzie )
Chyba tyle :F
z planów to:
-manetki nowe (te są strasznie twarde i łatwo o nagnioty zwłaszcza przy jeździe na kole )
-klocki tył i przód dobrej firmy (za 20zl bodajze komplet na 1 koło wiec ok :F)
-zmienić tylny aparat na lepszy bo ten zbija słabo biegi, mam już inny na swapa, ale być może będzie nowy dobrej firmy
-opony lub całe koła na szosę i trasy
-lampki rowerowe na diodach do jazdy nocą bo dynamo odmówiło posłuszeństwa a nowe się nie opłaca
-alu klamki hamulców bo plastik
-support na łożyskach (30zł nówka)
-łańcuch (22zl)
-wyje*ać nóżkę i wstawić boczną z regulacja długości
-nowe łożyska do kół
No i chyba tyle
Na razie już da się normalnie jeździć i w trasie i w terenie więc nie ma pośpiechu z wymianą reszty części z planów
Jakieś tam fotki
Zrobiłem/zmieniłem:
-przerzutki na kierze obie, na prawie nówki shimano 7 biegowe z indeksowaniem (tzn ta od tylnego koła)
-linki przerzutek
-opona tylna gdyż starej wyszły druty, bieżnik tygrys (??) dobre w teren ale nie na długie trasy (jest popękana ze starości ale bieżnik jak nówka :F)
-nasmarowałem oba aparaty przerzutek gdyż ciężko chodziły (prawdopodobnie przez to połamały się stare przerzutki :F)
-tylna kaseta 7 biegowa z bardzo krótką jedynką (idealne w teren - wjedzie wszędzie )
Chyba tyle :F
z planów to:
-manetki nowe (te są strasznie twarde i łatwo o nagnioty zwłaszcza przy jeździe na kole )
-klocki tył i przód dobrej firmy (za 20zl bodajze komplet na 1 koło wiec ok :F)
-zmienić tylny aparat na lepszy bo ten zbija słabo biegi, mam już inny na swapa, ale być może będzie nowy dobrej firmy
-opony lub całe koła na szosę i trasy
-lampki rowerowe na diodach do jazdy nocą bo dynamo odmówiło posłuszeństwa a nowe się nie opłaca
-alu klamki hamulców bo plastik
-support na łożyskach (30zł nówka)
-łańcuch (22zl)
-wyje*ać nóżkę i wstawić boczną z regulacja długości
-nowe łożyska do kół
No i chyba tyle
Na razie już da się normalnie jeździć i w trasie i w terenie więc nie ma pośpiechu z wymianą reszty części z planów
Jakieś tam fotki
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Nasze rowery
Zająłem się Universalem, który ma służyć do dojazdów do garażu, jakieś 3km w jedną stronę.
Na początku wymieniłem oponę tylną i dętkę. Opona jest od jakiejś kolarzówki, drutowana, nie pasuje :F Dziwnie się układa na starym typie obręczy, musi odejść.
Później musiałem naprawić suport ponieważ jakoś umknął mi brak kulek w wiankach Miałem małe problemy, po pierwszej naprawie przejechałem 2km i rozsypały mi się nowe wianki... Dziś zaszedłem do rowerowego, dokupiłem resztę części, na razie działa, chociaż mam problem ze stożkami. Przy dokręcaniu kontry zawsze mi się zaciskają, muszę więc zostawiać lekki luz
Przy okazji zaszalałem, kupiłem nowe pedały za całe 15zł (są dość podobne do oryginałów) i wianki do kół. Miałem rozkręcić też te w kierownicy, ale nie mam klucza.
W czasie jazdy próbnej zauważyłem problemy z torpedem, po hamowaniu muszę zrobić kilka obrotów pedałami na pusto aby zaczęły napędzać koło. Nie wiem co to jest, wszystko ładnie nasmarowałem i poskładałem jak należy. Zmieniłbym też przełożenie, przy dość szybkim pedałowaniu mam na oko 20km/h, słabo. Może tylna zębatka od koła 26" załatwiłaby sprawę
Części do suportu
Wolnobieg
Pedały
Universale szły na eksport bez przypisanych modeli, ale znalazłem bliźniaczego Rometa Ambasadora, na którym będę się wzorował przy odbudowie. Brakuje mi siodełka, pompki z uchwytami i dynama. Przednią lampkę gdzieś mam.
Ciekawostka.
Zdziwiło mnie to, bo przy rozbieraniu torpeda miałem jakieś 3-literowe znaczki, chyba właśnie XB3... Koła na 100% są oryginalne. Albo na wikipedii jest błąd, albo pierwsza seria Ambasadorów miała więcej wspólnego z Ukrainą niż rama i błotniki.
... a jak skończę Universala, to biorę się za Waganta, bo potrzebuję czegoś szybszego
Na początku wymieniłem oponę tylną i dętkę. Opona jest od jakiejś kolarzówki, drutowana, nie pasuje :F Dziwnie się układa na starym typie obręczy, musi odejść.
Później musiałem naprawić suport ponieważ jakoś umknął mi brak kulek w wiankach Miałem małe problemy, po pierwszej naprawie przejechałem 2km i rozsypały mi się nowe wianki... Dziś zaszedłem do rowerowego, dokupiłem resztę części, na razie działa, chociaż mam problem ze stożkami. Przy dokręcaniu kontry zawsze mi się zaciskają, muszę więc zostawiać lekki luz
Przy okazji zaszalałem, kupiłem nowe pedały za całe 15zł (są dość podobne do oryginałów) i wianki do kół. Miałem rozkręcić też te w kierownicy, ale nie mam klucza.
W czasie jazdy próbnej zauważyłem problemy z torpedem, po hamowaniu muszę zrobić kilka obrotów pedałami na pusto aby zaczęły napędzać koło. Nie wiem co to jest, wszystko ładnie nasmarowałem i poskładałem jak należy. Zmieniłbym też przełożenie, przy dość szybkim pedałowaniu mam na oko 20km/h, słabo. Może tylna zębatka od koła 26" załatwiłaby sprawę
Części do suportu
Wolnobieg
Pedały
Universale szły na eksport bez przypisanych modeli, ale znalazłem bliźniaczego Rometa Ambasadora, na którym będę się wzorował przy odbudowie. Brakuje mi siodełka, pompki z uchwytami i dynama. Przednią lampkę gdzieś mam.
Ciekawostka.
Wikipedia napisał(a):Większość części sygnowana ChWZ (czyli ХВЗ w cyrylicy) co pozwala na odróżnienie oryginalnych części. [...]Części stosowane w tylnych piastach nie były kompatybilne z wytwarzanymi przez Romet, jednak ogumienie i gwinty połączeń śrubowych były znormalizowane.
Zdziwiło mnie to, bo przy rozbieraniu torpeda miałem jakieś 3-literowe znaczki, chyba właśnie XB3... Koła na 100% są oryginalne. Albo na wikipedii jest błąd, albo pierwsza seria Ambasadorów miała więcej wspólnego z Ukrainą niż rama i błotniki.
... a jak skończę Universala, to biorę się za Waganta, bo potrzebuję czegoś szybszego
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Nasze rowery
To i ja pokarze swoje rowery
Pierwszy to ZZR Syrena z 1968 r. Mam go od niedawna należał przez wiele lat do wuja który mało go używał co widać po stanie jego zachowania.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46c ... db389.html
Drugi to Romet turing 2 z 1990 r. Jest w dosyć dobrym stanie jednak praktycznie nie jest użytkowany.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0e ... 62bb6.html
Mam jeszcze składaka i górala ale nie miałem jak zdjęć zrobić to kiedy indziej je wrzucę.
Pierwszy to ZZR Syrena z 1968 r. Mam go od niedawna należał przez wiele lat do wuja który mało go używał co widać po stanie jego zachowania.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46c ... db389.html
Drugi to Romet turing 2 z 1990 r. Jest w dosyć dobrym stanie jednak praktycznie nie jest użytkowany.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0e ... 62bb6.html
Mam jeszcze składaka i górala ale nie miałem jak zdjęć zrobić to kiedy indziej je wrzucę.
-
Tomek12 - MotoManiak
- Posty: 793
- Dołączył(a): 5 sty 2008, o 13:05
- Lokalizacja: Rydzyna/Leszno
- Pojazdy: Honda Accord VII, Seat Ibiza II FL, Simson SR50
Nasze rowery
Tomek, za wiele smaru tam nie pchaj. Co do pedałowania to za luźno skręciłeś pewnie i tak jest.
Zębatkę w Uralu dałem od koła 24 to dopiero się zaczęła jazda, a nie te oryginalne zębatki spore - teraz jak go rozgonię po szosie to ledwo daje się wyhamować tylnym hamulcem a i z ruszaniem jakichś problemów nie ma tylko trochę strach z tymi szprychami starymi :F
Jeśli o Waganta chodzi... Trzeba by było tylną oś wymienić bo jest krzywa troszkę z prawej strony chyba, taka zgięta po prostu, ale nie wiem czy go oddam, bo czasem sam będę śmigał rowerem też.
Zębatkę w Uralu dałem od koła 24 to dopiero się zaczęła jazda, a nie te oryginalne zębatki spore - teraz jak go rozgonię po szosie to ledwo daje się wyhamować tylnym hamulcem a i z ruszaniem jakichś problemów nie ma tylko trochę strach z tymi szprychami starymi :F
Jeśli o Waganta chodzi... Trzeba by było tylną oś wymienić bo jest krzywa troszkę z prawej strony chyba, taka zgięta po prostu, ale nie wiem czy go oddam, bo czasem sam będę śmigał rowerem też.
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Nasze rowery
Tomek12, Jeździłem takimi xD Fajne dobre rowery na wiele dekad uzytkowania
Siczka, Smar tam nie zaszkodzi ;d
Siczka, Smar tam nie zaszkodzi ;d
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Re: Nasze rowery
Syrena Damska wersja i rówieśniczka mojego Ambasadora. W tym stanie jest już trochę warta
Brakuje mi właśnie takiej lampki i siodełka...
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Brakuje mi właśnie takiej lampki i siodełka...
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Nasze rowery
Tomek napisał(a):W tym stanie jest już trochę warta
A tak z czystej ciekawości mniej więcej ile coś takiego może być warte?
-
Tomek12 - MotoManiak
- Posty: 793
- Dołączył(a): 5 sty 2008, o 13:05
- Lokalizacja: Rydzyna/Leszno
- Pojazdy: Honda Accord VII, Seat Ibiza II FL, Simson SR50
Nasze rowery
Tomek12, Orzeszty .. juz bys chcial sprzedac, co najwyzej komus z forum kto zbiera takie rowery! :F
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Nasze rowery
Nie zamierzam go sprzedawać Tylko z ciekawości chciałbym wiedzieć ile to może być warte.
-
Tomek12 - MotoManiak
- Posty: 793
- Dołączył(a): 5 sty 2008, o 13:05
- Lokalizacja: Rydzyna/Leszno
- Pojazdy: Honda Accord VII, Seat Ibiza II FL, Simson SR50
Nasze rowery
Romecik2t, wiem, ale nie ma też co pchać tam smaru za wiele, żeby potem nie hamowało jak należy :F
Pomogłem? Kliknij !
No i poetycka część podpisu:
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
@ Romecik2t - 5 minut temu
proscizna ale juz sobie 2 palce uje*alem srubokretem
No i poetycka część podpisu:
jarekvolvo napisał(a):Nie ma piękniejszego widoku, jak drobna Słodzinka wyłaniająca się z otchłani szwedzkiej cegły
Oraz troszkę innego humoru, jeśli chodzi o konstruowanie:
jarekvolvo napisał(a):To tak, jak położysz panience dłoń na biodrze - spojrzy na ciebie uważnie z lekką niepewnością. Jeżeli tą samą dłoń położysz tej samej pannie 10 cm niżej - dostaniesz w pysk, zanim zdążysz się zorientować
-
Siczka - Ekspert
- Posty: 3159
- Dołączył(a): 8 lip 2012, o 22:18
- Pochwały: 66
- Pojazdy: dużo
Re: Nasze rowery
Tomek12, myślę, że od 250-300 w górę.
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI U8815 przy użyciu Tapatalka
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 264 gości