traktorzysta, sprawdź zapłon. Ja w CZ jeżdżę na półsyntetykach i świece mam brązowe, nagaru bardzo mało, może jeszcze po poprzednim właścicielu. Jak ostatnio przestawił mi się zapłon, to po 25km mam tak samo zakopcone świece jak Ty choć proporcji mieszanki czy gaźnika nie ruszałem
janosikmz19822, Marek.K., ja do codziennej jazdy takim moto celowałbym w półsyntetyk Ile kosztuje Miksol? 12zł? Orlen który proponuje Romecik czy np Sil-oil kosztują max 18 za litr, żaden majątek, a pewnie nie jeździcie na codzień więc koszt jest jeszcze mniej odczuwalny. To nie jest wyczynowy silnik, pojedzie na wszystkim, ale dla spokoju warto dopłacić te 3-5zł za litr i nie wyskrobywać nagaru z każdego zakamarka. Zwłaszcza przy dużych przebiegach zdejmowanie cylindra co miesiąc mija się z celem. Syntetyk w Demoludzie to już moim zdaniem przerost formy nad treścią. Jeśli kogoś stać to niech leje, zwłaszcza na nowym czy remontowanym silniku. Półsyntetyk w moto tego typu sprawdza się tak samo dobrze
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Romecik2t, żadnej podróby nie kupiłem
Mogę Ci zdjęcie dwóch butelek wysłać
Na stacji Orlenu kupowałem
Orlen Semisynthetic 2T jak nic!
Tomek, właśnie tak obstawiam że coś zapłon nie tego.
Poskładałem i dziś podczas jazdy już obczaiłem, że gdzieś jej uciekają zapłony.
Muszę obadać wszystko pod prawą kapą, pewnie przerywacz coś leci w kulki już
BTW.
"Planowałem", a może raczej polerowałem głowicę.
To znaczy wziąłem sobie kawał szkła i papier wodny 400 i troszkę szlifowałem. Po chwili głowica ładnie się zabieliła, co znaczy, że jest równa, więc dałem jej spokój
Zastanawia mnie jeszcze, czy cylinder może się odkształcić? Nie chciałem go ściągać, żeby to sprawdzić.
Założyłem lepszą uszczelkę pod głowicę i zobaczę, co się będzie działo
Mogę Ci zdjęcie dwóch butelek wysłać
Na stacji Orlenu kupowałem
Orlen Semisynthetic 2T jak nic!
Tomek, właśnie tak obstawiam że coś zapłon nie tego.
Poskładałem i dziś podczas jazdy już obczaiłem, że gdzieś jej uciekają zapłony.
Muszę obadać wszystko pod prawą kapą, pewnie przerywacz coś leci w kulki już
BTW.
"Planowałem", a może raczej polerowałem głowicę.
To znaczy wziąłem sobie kawał szkła i papier wodny 400 i troszkę szlifowałem. Po chwili głowica ładnie się zabieliła, co znaczy, że jest równa, więc dałem jej spokój
Zastanawia mnie jeszcze, czy cylinder może się odkształcić? Nie chciałem go ściągać, żeby to sprawdzić.
Założyłem lepszą uszczelkę pod głowicę i zobaczę, co się będzie działo
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta, Ja na takim robilem znacznie wieksze przebiegi simem i rometem i bylo czysto ;F Reguluj ten zapłon
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Coś popatrzę, bo tak być nie może.
Nie dość, że nagaru tyle, to jeszcze czasem gubi iskrę na jeden, czy dwa cykle
Nie dość, że nagaru tyle, to jeszcze czasem gubi iskrę na jeden, czy dwa cykle
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
cewka chyba niedomaga
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Marek.K., wszystko już git niby jest
Aczkolwiek mam problem z wkręcaniem się na obroty kiedy włączę światła
Muszę jeszcze przerwę wyregulować porządnie.
Ale i tak się rozglądam już na poważnie za nowym zapłonem, czyli CDI
Aczkolwiek mam problem z wkręcaniem się na obroty kiedy włączę światła
Muszę jeszcze przerwę wyregulować porządnie.
Ale i tak się rozglądam już na poważnie za nowym zapłonem, czyli CDI
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta,
rozbebeszyłeś kiedyś gaźnik jak pisałem Ci na privie ?
rozbebeszyłeś kiedyś gaźnik jak pisałem Ci na privie ?
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Marek.K., nie mam teraz czasu rozwalać go
Póki co nie mam czasu do garażu zajść nawet.
Mam za to materiał na podstawkę pod CDI, zamówię jeszcze części i idę do tokarza, żeby mi coś zrobił z tego kawałka aluminium
Póki co nie mam czasu do garażu zajść nawet.
Mam za to materiał na podstawkę pod CDI, zamówię jeszcze części i idę do tokarza, żeby mi coś zrobił z tego kawałka aluminium
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Walnę posta pod postem
Z racji, że oryginalny zapłon przy dzisiejszych przerywaczach o kant dupy potłuc, chcę zrobić sobie coś normalnego pod prawą pokrywą, czyli CDI
I tu pojawia się problem, bo mam kilka części i chciałbym je wykorzystać
Tylko elektryk ze mnie raczej słaby i nie jestem pewien, czy to będzie ze sobą współgrało tak, jak mi się wydaje.
Więc tak-mam takie elementy:
-moduł taki - http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4923918763
-regulator napięcia mam taki - http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4872249419
-cewkę zapłonową taką - http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4958704020
-oczywiście kabel z fajką też się znajdzie
I teraz chciałem dokupić jeszcze magneto z iskrownikiem takie jak to:
-magneto (oczywiście stożek oddam do przetoczenia, żeby pasowało na wał odpowiednio http://img02.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4953138140
-iskrownik - http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4908345493
-materiał na podstawkę i rysunek mam, więc podjadę do tokarza i nie mam z tym problemu.
Chodzi mi tylko o to, czy te części będą ze sobą współpracować przy dobrym połączeniu ich ze sobą? Na moje wychodzi, że powinny, ale elektryk ze mnie słaby.
Da radę coś z tego skleić?
Z racji, że oryginalny zapłon przy dzisiejszych przerywaczach o kant dupy potłuc, chcę zrobić sobie coś normalnego pod prawą pokrywą, czyli CDI
I tu pojawia się problem, bo mam kilka części i chciałbym je wykorzystać
Tylko elektryk ze mnie raczej słaby i nie jestem pewien, czy to będzie ze sobą współgrało tak, jak mi się wydaje.
Więc tak-mam takie elementy:
-moduł taki - http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4923918763
-regulator napięcia mam taki - http://img11.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4872249419
-cewkę zapłonową taką - http://img03.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4958704020
-oczywiście kabel z fajką też się znajdzie
I teraz chciałem dokupić jeszcze magneto z iskrownikiem takie jak to:
-magneto (oczywiście stożek oddam do przetoczenia, żeby pasowało na wał odpowiednio http://img02.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4953138140
-iskrownik - http://img20.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4908345493
-materiał na podstawkę i rysunek mam, więc podjadę do tokarza i nie mam z tym problemu.
Chodzi mi tylko o to, czy te części będą ze sobą współpracować przy dobrym połączeniu ich ze sobą? Na moje wychodzi, że powinny, ale elektryk ze mnie słaby.
Da radę coś z tego skleić?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Wszystko spasi tylko moduł musi być pod silnik 2T
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Sprawa ma się tak, że zakupiłem już części, rozbebeszyłem oryginalny zapłon i am wstępny plan, jak to wszystko poskładać. Doszedłem do wniosku, że nie będę toczył nowej podstawki, gdyż w garażu mam 3 'zapasowe' podstawki, w tym jedna pęknięta i tą właśnie poświęcę.
Czeka mnie jeszcze dotoczenie odpowiedniej tulejki dystansowo-centrującej, ale z tym sobie poradzi tato w robocie D
Problem mam jedynie z rozmieszczeniem dodatkowych artefaktów elektrycznych oraz z wyjściem kabli z silnika. Chciałbym żeby wszystko wyglądało tak, jak oryginalnie, ale to jest chyba niemożliwe...
W związku z powyższym chętnie widziałbym cewkę WN pod prawą pokrywą silnika, tak, żeby kabel WN wychodził w fabrycznym miejscu, ale boję się, że temperatura, która tam panuje nie jest dla niej przyjazna...
Nawet, gdybym wpakował cewkę pod postawkę, to z tego, co sobie na szybko policzyłem, z silnika nadal muszą wychodzić 4 kable, a fabrycznie jest, jak wiadomo, tylko trzy wyjścia
I to jest problem. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?
I przede wszystkim-co zrobić z tą cewką-da sobie radę pod pokrywą, czy nie?
Czeka mnie jeszcze dotoczenie odpowiedniej tulejki dystansowo-centrującej, ale z tym sobie poradzi tato w robocie D
Problem mam jedynie z rozmieszczeniem dodatkowych artefaktów elektrycznych oraz z wyjściem kabli z silnika. Chciałbym żeby wszystko wyglądało tak, jak oryginalnie, ale to jest chyba niemożliwe...
W związku z powyższym chętnie widziałbym cewkę WN pod prawą pokrywą silnika, tak, żeby kabel WN wychodził w fabrycznym miejscu, ale boję się, że temperatura, która tam panuje nie jest dla niej przyjazna...
Nawet, gdybym wpakował cewkę pod postawkę, to z tego, co sobie na szybko policzyłem, z silnika nadal muszą wychodzić 4 kable, a fabrycznie jest, jak wiadomo, tylko trzy wyjścia
I to jest problem. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?
I przede wszystkim-co zrobić z tą cewką-da sobie radę pod pokrywą, czy nie?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Może wyprowadź zasilanie dołem silnika i dalej na ramę do aku? Albo ciasno upakowaną wiązkę w izolacji oryginalnym wyjściem przewodu zapłonowego Tam jest pewnie z 5-6 przewodów, powinny się zmieścić w rurce 6mm.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
O wyciągnięciu kabli przepustem na kabel WN myślałem, ale jakoś mnie to nie przekonuje. Wolałbym jednak, żeby wychodził tamtędy kabel WN
Wyprowadzenie kabli dołem/ Dobry plan, ale trzeba by ingerować w karter wiertarką, a to nieodwracalne
Tak sobie myślę, żeby może zrobić dwa kable tak, jak oryginalnie na przepustach, a w trzeci otwór wpakować dwa kabelki od środka z męskimi konektorkami i połączyć je z kablami idącymi po ramie, w oplocie? A otwór uszczelnić poprzez nałożenie na przewody kawałka wężyka gumowego?
Dobry plan?
Wyprowadzenie kabli dołem/ Dobry plan, ale trzeba by ingerować w karter wiertarką, a to nieodwracalne
Tak sobie myślę, żeby może zrobić dwa kable tak, jak oryginalnie na przepustach, a w trzeci otwór wpakować dwa kabelki od środka z męskimi konektorkami i połączyć je z kablami idącymi po ramie, w oplocie? A otwór uszczelnić poprzez nałożenie na przewody kawałka wężyka gumowego?
Dobry plan?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Chcesz w jeden otwór włożyć dwa kable? Wydaje mi się, że się nie zmieszczą
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Młody jesteś, mało wiesz.
Jak się popieści, to się zmieści
Ale jak masz lepszy pomysł, to chętnie posłucham
Jak się popieści, to się zmieści
Ale jak masz lepszy pomysł, to chętnie posłucham
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 297 gości