Chwaliłem ten silnik. Ale chyba przechwaliłem
Od początku. Mam założony gaz od kwietnia br. No i nagle w sierpniu zaczyna mi szarpać, przerywać itp. na gazie. Diagnoza - świece, zmieniłem. Problem minął. Ale to był dopiero początek...
Po 2, czy tam nawet 3 miesiącach, problem wraca. Skoro świece były, to teraz kable. Jedyne, co mi to dało, to odciążyło portfel... Żadnych zmian. Na benzynie ideał, na gazie pożal się Boże, poniżej 2 tys obr szarpie, dusi się, uczucie, jakby samochodem cofało. Ktoś gdzieś rzucił pomysł "sprawdź kompresję". No to dawaj, do kumpla pon manometr i sprawdzamy każdy cyl po kolei. Wartości kolejno: 6;6,5;5,5;8,5 (!) Tragedia, nie?
Kolejna sprawa, na benzynie nie czuć żadnego, nawet delikatnego szarpnięcia! 40 km/h, wrzucam piątkę, pełny gaz, to dzielnie próbuje wkręcić się na obroty, bez żadnego zająknięcia. Przy tej samej próbie na gazie, on zaczyna kaszleć...
To już wiem, że przyczyną prawdopodobnie będzie to. Ale jakie mogą być przyczyny takiego słabego ciśnienia? Zawory wyregulowałem, bo jest u mnie taka opcja (nie było jakiś tam dramatycznie wielkich odchyłek, dwa ssące miały za mały luz, i trzy wydechowe), problem nie zniknął, szarpie dalej. Przydałoby się sprawdzić, jakie jest teraz ciśnienie, ale kumpel jest niedostępny, a ja manometru nie mam. Ale załóżmy że ciśnienie jest takie same. Skurczybyk oleju praktycznie nie bierze wcale. Więc na logikę to pierścienie nie są. Zostaje głowica, czyli co, uszczelka, planowanie, albo zawory. Jak się właściwie regeneruje zawory, lub gniazda? Koszta w najgorszym wypadku?
Drugi scenariusz: Ciśnienie wróciło, jupi, na poziomie 10 atm na cylku (do ideału brakuje, ale wystarczy ). Ale przerywa dalej. kable po wymianie, świece po wymianie, cewka też (właśnie, jeszcze w maju cewkę zmieniłem ), zostaje mi druga cewka, i właściwie nic więcej...
Był podłączony pod kompa, pokazało "błąd zasilania". Dużo powiedział, nie?
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
A jak tam wtryskiwacze? Może przypchane?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Jaki gaz w tym siedzi? Jejku jak ja nie lubie francuzów Ostatnio jednego takiego na złom posłałem ahhh ta satysfakcja że ani klient ani ja juz nie bedziemy sie meczyc
Zmierz mu cisnienie na sucho a następnie zrob probe olejową.
Zmierz mu cisnienie na sucho a następnie zrob probe olejową.
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Ale jeśli na benzynie ok a na gazie lipa to chyba jasne że coś z gazem? Chyba że na benie nie ma pełnej mocy.. Stestuj 0-100 to bedzie wiadomo xD Ja bym szukal przyczyny w lpg z tego co tu opisałeś. Może jakaś nieszczelność czy cuś, gazu nie ubywa? :F
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Przy takim cisnieniu nie wiem jak ten silnik może "normalnie" pracowac ;P No chyba że miernik jest nie teges lub nie zmierzyłes doklanie
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Dokładnie zrób próbę olejową i przynajmniej będzie wiadomo czy silnik *** czy może jakieś przedmuchy.
Filtr gazu?
Filtr gazu?
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Łukasz. napisał(a):6;6,5;5,5;8,5
Co to za jednostka? Jeżeli mierzone w barach, to w komarku miałem podobną kompresje :F
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Pewnie nieprawidłowo wykonany pomiar.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Romecik2t napisał(a):Ale jeśli na benzynie ok a na gazie lipa to chyba jasne że coś z gazem
Niekoniecznie. Gaz szybciej pokaże ci usterki układu zapłonowego, w przypadku gazu jednak potrzeba większego prądu niż benzyny
AnDr3w napisał(a):Jaki gaz w tym siedzi?
Reduktor zavoli zeta, sterownik STAG 300, listwa STAG AC-W01. Czyli nie jakaś chińszczyzna.
AnDr3w napisał(a):Przy takim cisnieniu nie wiem jak ten silnik może "normalnie" pracowac ;P
Też mnie to ciekawi. Przy ośmiu powinien już dawać wyraźne oznaki, a tu w okolicach 6 i na benzynie idzie wykręcić spokojnie prędkość max jaka jest przewidziana dla tego samochodu
dieludolfs napisał(a):Co to za jednostka?
Bary, atmosfery, jak zwał tak zwał
AnDr3w napisał(a):a następnie zrob probe olejową.
Próba olejowa, to jest to, że do cylka wlewasz po 10 ml oleju, tak?
Romecik2t napisał(a):Pewnie nieprawidłowo wykonany pomiar.
Mam nadzieję. Nie chcę się rozstawać z megane
Tak właściwie, to chyba sobie swój manometr kupię. Te cuda za 5 dych na allegro dadzą wiarygodny wymiar?
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Łukasz. napisał(a):Próba olejowa, to jest to, że do cylka wlewasz po 10 ml oleju, tak?
Tak
Łukasz. napisał(a):Mam nadzieję. Nie chcę się rozstawać z megane
Daj spokój. Słupek ogarniesz za 400zł
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Miałem podobnie w astrze na 16v. Źle ustawiony rozrząd o jeden ząb na kole wałka wydechowego
Ale Ty pewnie nie zmieniałeś rozrządu a sam się nie przestawił.
W twoim wypadku obstawiłbym jednak że pomiar wykonałeś na zamkniętych przepustnicach
Ale Ty pewnie nie zmieniałeś rozrządu a sam się nie przestawił.
W twoim wypadku obstawiłbym jednak że pomiar wykonałeś na zamkniętych przepustnicach
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Lorrenzo napisał(a):W twoim wypadku obstawiłbym jednak że pomiar wykonałeś na zamkniętych przepustnicach
No właśnie że na otwartych. Nie wiem, teraz trochę żyje swoim życiem, raz jedzie tak, że nie mam zarzutu, a raz tak, że ujechać nie idzie. Mój gazownik mówi, że wepnie się, ale nie teraz, bo był zawalony robotą. W tygodniu ogarnie się, czy to coś z gazem.
Łukasz. napisał(a):chyba sobie swój manometr kupię. Te cuda za 5 dych na allegro dadzą wiarygodny wymiar?
? Ponawiam pytanie.
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Przepływke odepnij i zobacz czy sie cos zmieniło
-
izydor - MotoManiak
- Posty: 1043
- Dołączył(a): 25 cze 2009, o 13:11
- Lokalizacja: Świdnik
- Pochwały: 17
- Pojazdy: Yamaha YZ 250, Honda trx 300,A draj
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Odświeżam. Niby się już nauczyłem z tym żyć, ale...
No właśnie, ale. Ostatnio, dolewałem płyn do sprysku, więc miałem otwartą maskę. Skorzystałem z okazji ( ) i go odpaliłem, przełączył się na gaz, i zacząłem go delikatnie przygazowywac. I doszedłem do wniosku, że wtrysk gazu jest za późno. Po czym tak sądzę?
Przygazuję, słychać, że silnik trochę się zadławi, słychać takie jakby syknięcie, i nagle auto wchodzi dobrze na obroty. Trwa to ułamki sekund, ale wystarczająco długo, by to dosłyszeć. Tak jakby na początku dostawał zbyt ubogą mieszankę (więcej powietrza niż gazu z butli), a dopiero potem gaz dochodzi, i wtedy ma to co potrzebuje, by silnik wszedł na obroty. Pytanie za sto punktów, to idzie komputerem wyregulować, żeby nie było tej zwłoki z podaniem gazu? Bo to tak wygląda, jakby to było przyczyną całej problematyki.
No właśnie, ale. Ostatnio, dolewałem płyn do sprysku, więc miałem otwartą maskę. Skorzystałem z okazji ( ) i go odpaliłem, przełączył się na gaz, i zacząłem go delikatnie przygazowywac. I doszedłem do wniosku, że wtrysk gazu jest za późno. Po czym tak sądzę?
Przygazuję, słychać, że silnik trochę się zadławi, słychać takie jakby syknięcie, i nagle auto wchodzi dobrze na obroty. Trwa to ułamki sekund, ale wystarczająco długo, by to dosłyszeć. Tak jakby na początku dostawał zbyt ubogą mieszankę (więcej powietrza niż gazu z butli), a dopiero potem gaz dochodzi, i wtedy ma to co potrzebuje, by silnik wszedł na obroty. Pytanie za sto punktów, to idzie komputerem wyregulować, żeby nie było tej zwłoki z podaniem gazu? Bo to tak wygląda, jakby to było przyczyną całej problematyki.
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Megane I 1.6 8v przerywa, szarpie, itp...
Którą masz generacje i firmę gazu? Podjedz do gazownika i spytaj.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 185 gości