Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
A mozesz powiedziec ile miejsca masz miedzy nowym kolem magnesowym, a obudowa? Jak bardzo zmniejsza sie srednica?
Wysłane przy użyciu Tapatalka.
Wysłane przy użyciu Tapatalka.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Myślisz o wpakowaniu elektroniki pod dekiel, obok magneta? ;> Na to nie wpadłem.
Średnica magneta to pewnie coś około 90mm, nie mierzyłem go, ale w środku ma 81mm
Dobra. Opcja Tomka jest póki co najlepsza. W sumie, to pod podstawkę zmieściłbym cewkę WN i moduł. To zostaje tylko regulator napięcia do schowania. A on się pewnie spokojnie zmieści na podstawce, obok magneta.
I wszystko schowane, bez kombinowania
Średnica magneta to pewnie coś około 90mm, nie mierzyłem go, ale w środku ma 81mm
Dobra. Opcja Tomka jest póki co najlepsza. W sumie, to pod podstawkę zmieściłbym cewkę WN i moduł. To zostaje tylko regulator napięcia do schowania. A on się pewnie spokojnie zmieści na podstawce, obok magneta.
I wszystko schowane, bez kombinowania
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta napisał(a):Myślisz o wpakowaniu elektroniki pod dekiel, obok magneta? ;>
Szczerze mówiąc nie do końca o tym myślałem
traktorzysta napisał(a):W sumie, to pod podstawkę zmieściłbym cewkę WN i moduł. To zostaje tylko regulator napięcia do schowania. A on się pewnie spokojnie zmieści na podstawce, obok magneta.
Regulator dałbym w miejscu oryginalnego. Był pod kanapą. Przynajmniej moja 175 tak ma Z drugiej strony w najprostszej postaci to chyba 4 diody, raczej nie zajęłyby wiele miejsca.
Nie wiem czy moduł nie jest zbyt delikatny na załadowanie go pod dekiel. Strzelam, że temperatura osiągnie tam jakieś 100-110 stopni. Lepiej nie ryzykować. Chodziło mi tylko o zmieszczenie pod deklem cewki wysokiego napięcia, jednak musiałbym to skonsultować ze szkolnym elektronikiem czy da radę w takich warunkach
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Widziałem jak goście ładowali całą elektronikę pod podstawkę zapłonu i wytrzymywało. Przynajmniej przez jakieś 400km bo później brak danych
A regulator oryginalnie miałem w lampie Właściwie to jest prostownik selenowy
A regulator oryginalnie miałem w lampie Właściwie to jest prostownik selenowy
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Okej. Poskładałem to wszystko i generalnie jest git, bo jest piękna iskra, mocna, ładna i w ogóle, ale... nie w tym momencie co potrzeba, bo silnik nie pali. Może Czasem złapie na chwilkę i gaśnie. Prócz tego często zdarza mu się porządnie odbić w kopkę i pierdnąć z tłumika
Wiem, że do ustawienia tego zestawu potrzebuję lampy stroboskopowej i z nią to będzie proste, ale aktualnie takiej nie posiadam i mogę ją dopiero zamówić, co raczej zrobię
Chciałem jednak to jakoś uruchomić wcześniej i stąd moje pytanie, czy nie da się jakimś patentem ustawić impulsator w odpowiednie miejsce?
Niestety posiadam impulsator z jednym kabelkiem, a znacznik na magnecie jest dość długi i nawet nie wiem, czy iskra wyzwala się na początku znacznika czy na końcu..
Jakieś pomysły, jakby to ustawić?
Wiem, że do ustawienia tego zestawu potrzebuję lampy stroboskopowej i z nią to będzie proste, ale aktualnie takiej nie posiadam i mogę ją dopiero zamówić, co raczej zrobię
Chciałem jednak to jakoś uruchomić wcześniej i stąd moje pytanie, czy nie da się jakimś patentem ustawić impulsator w odpowiednie miejsce?
Niestety posiadam impulsator z jednym kabelkiem, a znacznik na magnecie jest dość długi i nawet nie wiem, czy iskra wyzwala się na początku znacznika czy na końcu..
Jakieś pomysły, jakby to ustawić?
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Metodą prób i błędów, kręć zapłonem, aż zapali. I tak aby ustawiać strobem silnik musi palić.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Silnik wcale nie musi palić żeby ustawiać lampą stroboskopową
Wystarczy wiertarka i klucz nasadowy
Problem jest taki, że jeśli iskra wyzwalana jest na końcu znacznika, to muszę przenieść impulsator w inne miejsce...
Wystarczy wiertarka i klucz nasadowy
adrian napisał(a):kręć zapłonem, aż zapali
Problem jest taki, że jeśli iskra wyzwalana jest na końcu znacznika, to muszę przenieść impulsator w inne miejsce...
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Znowu post pod postem.. ehh..
Ale znowu mam problem
Zapłon ustawiłem, może jeszcze nie idealnie, ale to sobie ogarnę jak zrobię nową blaszkę mocowania impulsatora bo stara to sitko
Większy problem mam z wywalaniem uszczelki spod głowicy... Od kiedy ją mam, nie spodobały jej się 4 uszczelki, a nie wiem, czy 1000 km zdążyłem zrobić...
Po trzeciej szlifowałem głowicę papierem wodnym na szkle, ale jak widać nic nie dało, chociaż łowica wydawała się równa, bo zabieliła się ładnie. Tak sobie myślę-cylinder nie ma równej powierzchni? ;>
Bo głowicę miałem dokręconą porządnie-wiem, bo dziś zdejmowałem
Myślicie, że muszę zrzucić gar i zawieźć cylinder z głowicą do kogoś, kto mi splanuje obie powierzchnie?
Nie chce mi się wyciągać cylindra, a później go myć z opiłków, ale wydaje mi się, że planowanie samej głowicy nic nie da...
a! Jeszcze jedno pytanie-zauważyłem przy ustawianiu zapłonu, że kiedy silnik się wkręca na wysokie obroty, to zapłon się przestawia. Wypada wtedy dużo wcześniej. Dziwne czy normalne? Nie wiem, jak chodzi silnik bo przez tą uszczelkę nic nie mogę powiedzieć.
Ale znowu mam problem
Zapłon ustawiłem, może jeszcze nie idealnie, ale to sobie ogarnę jak zrobię nową blaszkę mocowania impulsatora bo stara to sitko
Większy problem mam z wywalaniem uszczelki spod głowicy... Od kiedy ją mam, nie spodobały jej się 4 uszczelki, a nie wiem, czy 1000 km zdążyłem zrobić...
Po trzeciej szlifowałem głowicę papierem wodnym na szkle, ale jak widać nic nie dało, chociaż łowica wydawała się równa, bo zabieliła się ładnie. Tak sobie myślę-cylinder nie ma równej powierzchni? ;>
Bo głowicę miałem dokręconą porządnie-wiem, bo dziś zdejmowałem
Myślicie, że muszę zrzucić gar i zawieźć cylinder z głowicą do kogoś, kto mi splanuje obie powierzchnie?
Nie chce mi się wyciągać cylindra, a później go myć z opiłków, ale wydaje mi się, że planowanie samej głowicy nic nie da...
a! Jeszcze jedno pytanie-zauważyłem przy ustawianiu zapłonu, że kiedy silnik się wkręca na wysokie obroty, to zapłon się przestawia. Wypada wtedy dużo wcześniej. Dziwne czy normalne? Nie wiem, jak chodzi silnik bo przez tą uszczelkę nic nie mogę powiedzieć.
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta, załatw sobie kogoś, kto umie trasować na płycie traserskiej.
https://www.youtube.com/watch?v=WSKMaSj4DBE
https://www.youtube.com/watch?v=WSKMaSj4DBE
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Pamietaj ze jak splanujesz cylinder to aby nie za duzo zeby tlok nie spotkal swiecy
A przestawianie sie zaplonu.. moze cos nie dokrecone?
A przestawianie sie zaplonu.. moze cos nie dokrecone?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Daj cala uszczelke metalowa
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta napisał(a):Znowu post pod postem.. ehh..
Ale znowu mam problem
Zapłon ustawiłem, może jeszcze nie idealnie, ale to sobie ogarnę jak zrobię nową blaszkę mocowania impulsatora bo stara to sitko
Większy problem mam z wywalaniem uszczelki spod głowicy... Od kiedy ją mam, nie spodobały jej się 4 uszczelki, a nie wiem, czy 1000 km zdążyłem zrobić...
Po trzeciej szlifowałem głowicę papierem wodnym na szkle, ale jak widać nic nie dało, chociaż łowica wydawała się równa, bo zabieliła się ładnie. Tak sobie myślę-cylinder nie ma równej powierzchni? ;>
Bo głowicę miałem dokręconą porządnie-wiem, bo dziś zdejmowałem
Myślicie, że muszę zrzucić gar i zawieźć cylinder z głowicą do kogoś, kto mi splanuje obie powierzchnie?
Zrób sobie miedziana uszczelkę z blachy .
Nie chce mi się wyciągać cylindra, a później go myć z opiłków, ale wydaje mi się, że planowanie samej głowicy nic nie da...
a! Jeszcze jedno pytanie-zauważyłem przy ustawianiu zapłonu, że kiedy silnik się wkręca na wysokie obroty, to zapłon się przestawia. Wypada wtedy dużo wcześniej. Dziwne czy normalne? Nie wiem, jak chodzi silnik bo przez tą uszczelkę nic nie mogę powiedzieć.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
traktorzysta napisał(a):Jeszcze jedno pytanie-zauważyłem przy ustawianiu zapłonu, że kiedy silnik się wkręca na wysokie obroty, to zapłon się przestawia. Wypada wtedy dużo wcześniej. Dziwne czy normalne? Nie wiem, jak chodzi silnik bo przez tą uszczelkę nic nie mogę powiedzieć.
Moduł masz dedykowany do 2t? Albo odwrotnie podłączyłeś impulsator
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
Romecik2t, spoko. O tym wiem doskonale, ale nie martwię się o to, bo nie ma w zamiarze tuningu, a jedynie wyrównanie, czyli zebranie max. 0,5mm
Stachu.G, moduł do 2T, impulsator ma jeden kabel, więc nie mogłem odwrotnie podłączyć. Nawet, gdybym odwrotnie podłączył, to iskra byłaby nie na końcu a na początku znacznika, ale cały czas. A tu jest tak, że na wolnych obrotach jest dobrze, a jak zwiększę obroty, to iskra zmienia miejsce...
A uszczelkę z miedziawki chyba trzasnę jednak. Ale najpierw złożę jeszcze ze zwykłą uszczelką
Stachu.G, moduł do 2T, impulsator ma jeden kabel, więc nie mogłem odwrotnie podłączyć. Nawet, gdybym odwrotnie podłączył, to iskra byłaby nie na końcu a na początku znacznika, ale cały czas. A tu jest tak, że na wolnych obrotach jest dobrze, a jak zwiększę obroty, to iskra zmienia miejsce...
A uszczelkę z miedziawki chyba trzasnę jednak. Ale najpierw złożę jeszcze ze zwykłą uszczelką
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Królowa szos, czyli WSK M06 B3 rok 82!
I znowu wydmucha uszczelkę xd
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 321 gości