Witam
Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mam podłączyć kable wychodzące z silnika do kostki (wszystko jest widoczne na zdjęciach). Proszę w miarę dokładnie to opisać, najlepiej kolorami.
http://zapodaj.net/1a8af4b521b06.jpg.html
http://zapodaj.net/1780a1ffc0cb6.jpg.html
http://zapodaj.net/9ac293c20d3b0.jpg.html
http://zapodaj.net/03d71278d8eac.jpg.html
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Słuchaj jasnowidzem nie jestem, napisz jaki to motorek, bo nie wiem jakim schematem się sugerować, najprościej jeżeli masz stary silnik to zdjąć lewy dekiel i zobaczyć co gdzie szło i to samo zrobić w nowym silniku, bo zapłony są te same tylko kolory kabli inne. Orientacyjne ci powiem że zielony to masa, żółty i różowy ładowanie, a niebieski i brązowy moduł ale nie jestem pewny na 100%
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
ManiekR1, masz moduł na pojedynczą wtyczkę? 5 pinów?
Tak z pamięci miałem to samo. Przy czym niebieski (z białym paskiem) to impulsator. Nie pamiętam od czego jest brązowy.
adrian napisał(a):zielony to masa, żółty i różowy ładowanie, a niebieski i brązowy moduł
Tak z pamięci miałem to samo. Przy czym niebieski (z białym paskiem) to impulsator. Nie pamiętam od czego jest brązowy.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Mój motorower to Junak 901 Sport. Moduł posiadam 5 pinowy. Tutaj link do silniczka: http://allegro.pl/silnik-125cc-los-king ... source=mlt
Problem polega na tym, że nie mam pojęcia jak podlączyć 5 wychodzących pojedynczych kabli do 4 pinowej kostki. Chyba, że coś źle robie.
Problem polega na tym, że nie mam pojęcia jak podlączyć 5 wychodzących pojedynczych kabli do 4 pinowej kostki. Chyba, że coś źle robie.
- ManiekR1
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 10 maja 2015, o 19:01
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
A nie było tam przypadkiem dwóch wiązek wychodzących z silnika? A może jedna to był czujnik biegu, nie pamiętam już... Ja chyba 5 kabli wychodzących grubszą wiązką miałem bez kostki. Wydaje mi się, że każdy był podłączany osobno na okrągłe konektory.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Są dwie wiązki kabli. Jedna jest z kostką (czujnik oleju i biegów według producenta), podłączyłem ją bez problemów. A ta druga właśnie to pojedyncze kable. Najwyżej jutro porobie dokładniejsze zdjęcia.
- ManiekR1
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 10 maja 2015, o 19:01
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Już wiem, wiec tak: brązowy i niebieski pod moduł (brązowy cewka zapłonowa, niebieski impulsator), różowy i żółty regulator napięcia, zielony masa, teraz tak musisz znaleźć w Junaku moduł i regulator napięcia pstryknąć zdjęcie kostki (bym wiedział, który kolor jaki pin) i napisze ci jak to podłączyć w tej kostce koło silnika. Tym, że masz przy silniku 5 kabli a w kostce tylko 4 jest w 80% spowodowane tym, że teraz z silnika masz wyprowadzoną masę poprzez kabel a widocznie junak ma to od razu zrobione w silniku. Tu masz schemat jak to powinno wyglądać u ciebie http://republika.pl/arecki113/schematy/ ... 0vapor.jpg
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Tylko proszę o trochę mniejsze zdjęcia, bo ledwo załadowałem te z pierwszego postu
Zdejmij pokrywę zapłonu.
Znajdź kabel od impulsatora (czarna kostka), chyba standardowo jest niebieski z paskiem, powinien pasować.
Zielony to masa, też na 90% zawsze tak jest i w swojej instalacji powinieneś mieć taki sam.
Z 3 pozostałymi nie chcę strzelać który konkretnie gdzie, bo sam miałem 2-cewkowy zapłon. Mogę jednak coś podpowiedzieć.
Sprawdź czy żółty nie wychodzi od cewki zapłonowej. Tak mi się wydaje że przy cewce wysokiego napięcia też był żółty kabelek. Dobrze się to sprawdza multimetrem z brzęczykiem.
Czarny z paskiem to prawdopodobnie zasilanie modułu. Musisz to sam sprawdzić.
A różowy... to musi być ładowanie. Sprawdź jednak czy ten ostatni kabelek idzie do regulatora napięcia. To ten żebrowany z 4 pinami.
Zdejmij pokrywę zapłonu.
Znajdź kabel od impulsatora (czarna kostka), chyba standardowo jest niebieski z paskiem, powinien pasować.
Zielony to masa, też na 90% zawsze tak jest i w swojej instalacji powinieneś mieć taki sam.
Z 3 pozostałymi nie chcę strzelać który konkretnie gdzie, bo sam miałem 2-cewkowy zapłon. Mogę jednak coś podpowiedzieć.
Sprawdź czy żółty nie wychodzi od cewki zapłonowej. Tak mi się wydaje że przy cewce wysokiego napięcia też był żółty kabelek. Dobrze się to sprawdza multimetrem z brzęczykiem.
Czarny z paskiem to prawdopodobnie zasilanie modułu. Musisz to sam sprawdzić.
A różowy... to musi być ładowanie. Sprawdź jednak czy ten ostatni kabelek idzie do regulatora napięcia. To ten żebrowany z 4 pinami.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Porobiłem kilka przydatnych zdjęć. Narazie nie zdejmowałem obudowy silnika.
To są przewody wychodzące z nowego silnika: http://zapodaj.net/a00767f841bbc.jpg.html
Powinny one być tak podpięte: http://zapodaj.net/2ae5a95c88899.jpg.html
Kable wchodzące w regulator napięcia: http://zapodaj.net/81657ffa8fdc0.jpg.html
Kable wychodzące z modułu: http://zapodaj.net/65376eeb4a2ba.jpg.html
Podłączenie modułu do jakiejś kostki: http://zapodaj.net/d6c9b06292d0e.jpg.html
Przewody w starym silniku: http://zapodaj.net/ce467561d6c1c.jpg.html
Podłączenie regulatora napięcia do jakiejś kostki: http://zapodaj.net/88ca21aa3e83f.jpg.html
Ogólny rzut: http://zapodaj.net/d8e9e8ce72a0b.jpg.html
Główny problem: http://zapodaj.net/a90030ff530d4.jpg.html (wszystkie kable się zgadzają oprócz czarno czerwonego)
To jak, coś z tego będzie?
To są przewody wychodzące z nowego silnika: http://zapodaj.net/a00767f841bbc.jpg.html
Powinny one być tak podpięte: http://zapodaj.net/2ae5a95c88899.jpg.html
Kable wchodzące w regulator napięcia: http://zapodaj.net/81657ffa8fdc0.jpg.html
Kable wychodzące z modułu: http://zapodaj.net/65376eeb4a2ba.jpg.html
Podłączenie modułu do jakiejś kostki: http://zapodaj.net/d6c9b06292d0e.jpg.html
Przewody w starym silniku: http://zapodaj.net/ce467561d6c1c.jpg.html
Podłączenie regulatora napięcia do jakiejś kostki: http://zapodaj.net/88ca21aa3e83f.jpg.html
Ogólny rzut: http://zapodaj.net/d8e9e8ce72a0b.jpg.html
Główny problem: http://zapodaj.net/a90030ff530d4.jpg.html (wszystkie kable się zgadzają oprócz czarno czerwonego)
To jak, coś z tego będzie?
- ManiekR1
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 10 maja 2015, o 19:01
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Chłopaki pomóżcie mi to zrobić !
- ManiekR1
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 10 maja 2015, o 19:01
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
daj zdjęcie modułu i jego kostki.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Może się przyda: http://zapodaj.net/760571ce00194.jpg.html
Zdjęcie kostki: http://zapodaj.net/a7360583f646d.jpg.html
Masz zamiar podłączyć kable z silnika bezpośrednio do modułu? Na wcześniejszych zdjęciach pokazywałem, że wcześniej było podłączenie do kostki 4pinowej.
Zdjęcie kostki: http://zapodaj.net/a7360583f646d.jpg.html
Masz zamiar podłączyć kable z silnika bezpośrednio do modułu? Na wcześniejszych zdjęciach pokazywałem, że wcześniej było podłączenie do kostki 4pinowej.
- ManiekR1
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 10 maja 2015, o 19:01
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Musisz znaleźć gdzie idzie czerwony przewód z modułu i podłączyć do niego czerwono-czarny z silnika, resztę wpinasz w kostkę w te same kolory.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Musisz znaleźć gdzie idzie czerwony przewód z modułu i podłączyć do niego czerwono-czarny z silnika, resztę wpinasz w kostkę w te same kolory.
PS. Tak patrzę na te kostki i po analizie powinno działać w 90%, podłącz tak: (silnik-kostka)
Żółty-żółty, różowy-różowy, niebiesko-biały-niebiesk-biały, czarno-czerwony-zielony, zielony z silnika podaj na masę.
PS. Tak patrzę na te kostki i po analizie powinno działać w 90%, podłącz tak: (silnik-kostka)
Żółty-żółty, różowy-różowy, niebiesko-biały-niebiesk-biały, czarno-czerwony-zielony, zielony z silnika podaj na masę.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Podłączenie chińskiego silnika 125ccm
Przepraszam że pytam, ale jak podaje sie kabel na masę? Mam go przyczepic do ramy, czy jak?
- ManiekR1
- MotoManiak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 10 maja 2015, o 19:01
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 182 gości