Jak pewnie niektórzy wiedzą, miałem w traktorku problem z hamulcami. Mimo wymiany cylinderka to nadal nie było to, co chciałem - hamulec raz łapał, raz nie. Diagnoza - pompa nie daje ciśnienia.
Jest to jednosekcyjna pompa hamulcowa stosowana m. in. w Warszawach i pierwszych Żukach (przynajmniej tak wynika ze znalezionych informacji).
Ponieważ mimo poszukiwań nie znalazłem schematów takiej pompy, postanowiłem krótko opisać jej rozbiórkę i składanie.
Najlepiej zacząć od wyciągnięcia strzykawką płynu ze zbiorniczka. Następnie odkręcamy od pompy przewody hamulcowe i kable do świateł stop.
Dalej podstawiamy pod wyprowadzenie przewodów hamulcowych słoik i pompując pedałem "wyciskamy" resztkę płynu.
Odkręcamy pompkę (3 śruby).
Po zdjęciu wygląda tak:
[img][570:500]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/ciagnik/pompa2.jpg[/img]
Dobrze ją wstępnie umyć w benzynie czy rozpuszczalniku.
Następnie mocujemy pompę w imadle i odkręcamy "górę" (wyprowadzenie przewodów i kabli do stopu razem).
Z drugiej strony trzeba wyjąć seger widoczny na zdjęciu oraz podkładkę:
[img][570:500]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/ciagnik/pompa1.jpg[/img]
Teraz można zacząć wypychać tłok. Jeśli są problemy, można sobie pomóc przez "wystukanie" go młotkiem przez drewniany "bolec".
Tutaj widać początek wybijania:
[img][570:500]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/ciagnik/pompa3.jpg[/img]
Po wyciągnięciu ze środka wszystkich "wnętrzności" wygląda to tak (na zdjęciu zachowana kolejność montażu):
[img][570:500]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/ciagnik/pompa5.jpg[/img]
Myjemy wszystkie części i oceniamy ich stan. Oczywiście wszelkie wżery czy uszkodzenia tłoka są niedopuszczalne.
U mnie wszystko było ładne, więc trzeba szukać dalej.
Kolejnym krokiem jest zdjęcie pokrywy zbiorniczka. W tym celu należy odkręcić 6 śrub M6. Pokrywkę i zbiorniczek myjemy ze szczególnym uwzględnieniem dwóch kanałów widocznych na dole zbiornika
Kanaliki te najwygodniej przedmuchać rozpuszczalnikiem ze strzykawki.
Tutaj właśnie był powód niesprawności pompy - jeden z kanałów był zatkany.
Po umyciu i wysuszeniu można składać pompkę. Robimy to w kolejności demontażu z tym, że wygodniej jest na razie nie przykręcać pokrywki zbiornika.
Teraz czas na napełnienie pompy. Najlepiej przygotować sobie jakiś pręt o średnicy mniejszej niż tłok i wkręcić go poziomo w imadło (musi wystawać ok. 5 cm). Następnie wypełniamy zbiornik płynem hamulcowym, przykładamy pompę tłokiem do pręta i powoli pompujemy tak długo, aż płyn nie wydostanie się wyjściami przewodów hamulcowych. Kiedy płyn zacznie wypływać, przykręcamy pompkę, dochodzące do niej przewody i oczywiście odpowietrzamy hamulce.
Tekst napisany wyłącznie dla strony www.motomaniacy.com. Kopiowanie zabronione!
Pompa hamulcowa - Warszawa, Żuk
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 11
• Strona 1 z 1
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
teraz to juz ciezko o dobre gumki do tego tłoczka (te prywaciarskie podroby wytrzymuja z miesiac i z pompki zaczyna sie lac ..._
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Na szczęście w tym wypadku całość jest nadal oryginalna.
I jeszcze co do odpowietrzania. Dobrze jest zaślepić otwór do przewodów hamulcowych, zalać pompkę płynem (tam, gdzie chodzi tłok, do poziomu małego otworu), potem ją poskładać i wypchać powietrze (nadmiar płynu wyleje się do zbiornika). Jak zalałem ją już po złożeniu podciśnienie nie pozwoliło na cofnięcie się tłoka.
I jeszcze co do odpowietrzania. Dobrze jest zaślepić otwór do przewodów hamulcowych, zalać pompkę płynem (tam, gdzie chodzi tłok, do poziomu małego otworu), potem ją poskładać i wypchać powietrze (nadmiar płynu wyleje się do zbiornika). Jak zalałem ją już po złożeniu podciśnienie nie pozwoliło na cofnięcie się tłoka.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Bardzo ciekawy tutorial. NA pewno przyda się niejednemu młodemu mechanikowi. Ja też mam w ciągniku pompę żuka, ale nieco nowszą.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
Re: Pompa hamulcowa - Warszawa, Żuk
O dobrze ,że się tu znalazłam akurat w rodzinie znalazł się Żuk, pompa hamulcowa jest dwustopniowa i teraz zasadnicze pytanie brzmi jak wyjąć kołek oporowy? Czy trzeba do tego ściągać całą pompę?
Dobra, już wiadomo co i jak wyszło co wyjść miało
Dobra, już wiadomo co i jak wyszło co wyjść miało
Liczy się pasja.
Nie ma Boga, jest V8.
jestę plecakię.
Nie ma Boga, jest V8.
jestę plecakię.
-
SzarnaMamba - MotoManiak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 24 sty 2013, o 18:00
- Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
- Pojazdy: Seat Ibiza II fl 1.4 MPI 8v 60KM 116Nm
Pompa hamulcowa - Warszawa, Żuk
witam ma ktos schemat pompy jednostopniowej jak pokolei poskladac w calosc
- -lukasz-
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 18 lut 2017, o 10:15
- Pojazdy: zuk
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości