[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 15
• Strona 1 z 1
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Witam na forum
Chciałbym dowiedzieć się w jaki sposób mogę odrestaurować motor SHL tak by wyglądał jak z fabryki z lat 60-tych (nie lepiej).
1. Czy cały motocykl można wypiaskować? Nie chcę osłabiać metalu (tylko rama wydaje się być dość mocna, natomiast inne elementy np. osłona przedniej lampy jest bardzo słaba).
2. Kilka elementów chyba będzie trzeba wychromować, jakie macie propozycje, nie licząc kierownicy? Oryginalne felgi były malowane? Co z rułą wydechową? Czy chrom nie zejdzie pod wpływem wysokiej temperatury?
3. Które elementy najlepiej poddać cynkowaniu ogniowemu lub chemicznemu? Nie wiem co zrobić m. in. ze szprychami. Piaskowanie chyba nie jest dobrym pomysłem.
Dodam, że silnik już wyszkiełkowałem.
Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
PS: Skoro motor ten został wyrejestrowany "z powodu nadmiernego zużycia" a papiery wylądowały w wydziale komunikacji to czy można go normalnie zarejestrować, czy tylko na żółtych tablicach? Pani z "okienka" znalazła oddane dokumenty (po 25 latach) jednak nie zgodziła się na ponowną rejestrację, a nawet na zrobienie zdjęcia tym dokumentom...
Chciałbym dowiedzieć się w jaki sposób mogę odrestaurować motor SHL tak by wyglądał jak z fabryki z lat 60-tych (nie lepiej).
1. Czy cały motocykl można wypiaskować? Nie chcę osłabiać metalu (tylko rama wydaje się być dość mocna, natomiast inne elementy np. osłona przedniej lampy jest bardzo słaba).
2. Kilka elementów chyba będzie trzeba wychromować, jakie macie propozycje, nie licząc kierownicy? Oryginalne felgi były malowane? Co z rułą wydechową? Czy chrom nie zejdzie pod wpływem wysokiej temperatury?
3. Które elementy najlepiej poddać cynkowaniu ogniowemu lub chemicznemu? Nie wiem co zrobić m. in. ze szprychami. Piaskowanie chyba nie jest dobrym pomysłem.
Dodam, że silnik już wyszkiełkowałem.
Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
PS: Skoro motor ten został wyrejestrowany "z powodu nadmiernego zużycia" a papiery wylądowały w wydziale komunikacji to czy można go normalnie zarejestrować, czy tylko na żółtych tablicach? Pani z "okienka" znalazła oddane dokumenty (po 25 latach) jednak nie zgodziła się na ponowną rejestrację, a nawet na zrobienie zdjęcia tym dokumentom...
- seba101626
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 lis 2015, o 22:19
- Pojazdy: SHL 175 M11
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Jak ma być wygląd lat 60 to poco wykiełkowałeś silnik teraz to się będzie brudził jak cholera .
Piaskowanie jest dobre tylko najlepiej jak motocykl piaskuje ktoś kto się na tym zna nie paprok .
Zdjęcie daj tej swojej bryki ojciec .
Piaskowanie jest dobre tylko najlepiej jak motocykl piaskuje ktoś kto się na tym zna nie paprok .
Zdjęcie daj tej swojej bryki ojciec .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Podobno silnik szkiełkuje się po to, by się nie brudził (w przeciwieństwie do piaskowania).
Znalazłem lakiernika, który powiedział, że nie muszę nic piaskować, ogarnie mi cały motocykl (nie licząc silnika i części do chromowania, jeszcze nie wiem jakich) za ok. 400 zł. +100 zł. za szpalunki z pomocą klasycznych metod (być może zbyt profesjonalnie chciałem podejść do renowacji). Ponoć piaskowanie zdziera zbyt dużo warstwy metalicznej, a szkiełkowanie motocykla byłoby drogie, a do tego farba nie trzymałaby zbyt dobrze.
Dodam zdjęcia jak dostanę link aktywacyjny do fotosika.
Znalazłem lakiernika, który powiedział, że nie muszę nic piaskować, ogarnie mi cały motocykl (nie licząc silnika i części do chromowania, jeszcze nie wiem jakich) za ok. 400 zł. +100 zł. za szpalunki z pomocą klasycznych metod (być może zbyt profesjonalnie chciałem podejść do renowacji). Ponoć piaskowanie zdziera zbyt dużo warstwy metalicznej, a szkiełkowanie motocykla byłoby drogie, a do tego farba nie trzymałaby zbyt dobrze.
Dodam zdjęcia jak dostanę link aktywacyjny do fotosika.
- seba101626
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 lis 2015, o 22:19
- Pojazdy: SHL 175 M11
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Dla uzyskania efektu (prawie) fabrycznego alu tylko sodowanie.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: [SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Teraz to mi możecie doradzać jak przygotować motocykl do malowania oraz jakie farby wybrać (jakąś czarną błyszczącą i białą). Można piaskować delikatne elementy, czy zwykłe czyszczenie wystarczy?
Macie kilka zdjęć na zachętę:
Będzie ich znacznie więcej (z dokładnym przebiegiem renowacji) jeśli ktoś na tym forum mi zacznie pomagać.
Macie kilka zdjęć na zachętę:
Będzie ich znacznie więcej (z dokładnym przebiegiem renowacji) jeśli ktoś na tym forum mi zacznie pomagać.
- seba101626
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 lis 2015, o 22:19
- Pojazdy: SHL 175 M11
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Jeżeli blachy nie są przegnite, to raczej oddałbym do piaskowania/szkiełkowania.
Chrom nie powinien odpaść z kolanka, lub rury wydechowej. W najgorszym przypadku może się tylko odbarwić od wpływu wysokiej temperatury w miejscu mocowania do cylindra.
Szprychy to oddałbym do ocynkowania, nie wiem za bardzo jaka różnica jest we właściwościach po zastosowaniu danego sposobu nanoszenia powłoki na element. Bynajmniej ważne, by nie były pogięte i gwint był w dobrym stanie.
Chrom nie powinien odpaść z kolanka, lub rury wydechowej. W najgorszym przypadku może się tylko odbarwić od wpływu wysokiej temperatury w miejscu mocowania do cylindra.
Szprychy to oddałbym do ocynkowania, nie wiem za bardzo jaka różnica jest we właściwościach po zastosowaniu danego sposobu nanoszenia powłoki na element. Bynajmniej ważne, by nie były pogięte i gwint był w dobrym stanie.
Autor postu otrzymał pochwałę
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Powinieneś wymyć moto i ocenić ile rdzy jest może wcale nie trzeba malować .
za 500 zł to tanio jak za malowanie znajomy płacił 1200 i umówmy się że to jest też nie najdrożej .
Koła były wiedzę malowane i tego się trzymaj jak chcesz oryginał .
za 500 zł to tanio jak za malowanie znajomy płacił 1200 i umówmy się że to jest też nie najdrożej .
Koła były wiedzę malowane i tego się trzymaj jak chcesz oryginał .
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Re: [SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Szkiełkowanie jest dość drogie, a piaskowanie może uszkodzić powierzchnię.
Motor nie jest przegnity, ale rdza już go zaczęła zżerać.
Może kilka z elementów przeznaczyć niklowaniu?
http://images77.fotosik.pl/62/f7ee88f97343c910.jpg
http://images75.fotosik.pl/62/05411875395dc8c5.jpg
http://images78.fotosik.pl/61/398f4d015b2ff307.jpg
http://images78.fotosik.pl/61/25a30d39598e414b.jpg
Kontaktowałem się z jedną z firm cynkujących (ogniowo), nie podjęli się renowacji szprych. Wiem też, że piaskowanie odpada podczas renowacji felg. Firma Galux kazała mi przyjechać z częściami, jednak mają być one umyte jakimś zmywaczem do starych powłok lakierniczych. Polecacie jakiś?
Dziadek wstępnie mówił, że motocykla nie chce malować (on jest właścicielem, no ale z racji faktu, że mieszkamy razem to przekazał mi go w podarunku) jednak ja chcę, by wyglądał jako nowy.
Pomóżcie mi wymienić elementy, które należałoby poddać chromowaniu: 2x felgi, ewentualnie szprychy i tarcze, kierownica z dwoma mocowaniami (nie wiem jak z tą blachą, do której są mocowane), rura i ewentualnie kolanko, bagażnik, 4x szklanki amortyzatora, obwódka lampy i kluczyka, trochę drobnicy... Nie wiem co z klamkami i kopniakiem, sprzęgłem oraz hamulcem (może wystarczy wyszkiełkować).
Motor nie jest przegnity, ale rdza już go zaczęła zżerać.
Może kilka z elementów przeznaczyć niklowaniu?
http://images77.fotosik.pl/62/f7ee88f97343c910.jpg
http://images75.fotosik.pl/62/05411875395dc8c5.jpg
http://images78.fotosik.pl/61/398f4d015b2ff307.jpg
http://images78.fotosik.pl/61/25a30d39598e414b.jpg
Kontaktowałem się z jedną z firm cynkujących (ogniowo), nie podjęli się renowacji szprych. Wiem też, że piaskowanie odpada podczas renowacji felg. Firma Galux kazała mi przyjechać z częściami, jednak mają być one umyte jakimś zmywaczem do starych powłok lakierniczych. Polecacie jakiś?
Dziadek wstępnie mówił, że motocykla nie chce malować (on jest właścicielem, no ale z racji faktu, że mieszkamy razem to przekazał mi go w podarunku) jednak ja chcę, by wyglądał jako nowy.
Pomóżcie mi wymienić elementy, które należałoby poddać chromowaniu: 2x felgi, ewentualnie szprychy i tarcze, kierownica z dwoma mocowaniami (nie wiem jak z tą blachą, do której są mocowane), rura i ewentualnie kolanko, bagażnik, 4x szklanki amortyzatora, obwódka lampy i kluczyka, trochę drobnicy... Nie wiem co z klamkami i kopniakiem, sprzęgłem oraz hamulcem (może wystarczy wyszkiełkować).
- seba101626
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 lis 2015, o 22:19
- Pojazdy: SHL 175 M11
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Piaskowanie niczego ci nie uszkodzi a juz na pewno nie rame. Jeśli blacha jest zdrowa i nie ma żadnych poważnych wżerów to nic jej nie będzie.
Szprych się z reguły nie cynkuje, tylko kupuje nowe. Można nawet dorobić. Najlepiej udaj sie do sklepi u dobierz takie który odpowiadaja oryginałowi.
Szkielkowanie daje przyzwoity efekt(jeśli jest dobrze zrobione i powierzchnia jest gładka a nie chropowata) Inna propozycją jes polerowanie wibracyjne. Na początku troche sie swieci, ale jak zasniedzieje troche też wygląda dobrze i wypolerowana jest cała powierzchnia elementu.
Klamki trzeba wypolerować, bo i tak przy jeździe się wytrą, ale to możesz zrobić sam nawet zwykłą pastą automax lub innna.
Chromowanie to wszystkie elementy na których był chrom(nie robiłem nigdy shl wiec cieżko mi wymienić). Z tym wydechem też bym sie zastanowił nad zakupem dowego, stare bywaja przepalone lub puste w srodku.
Szprych się z reguły nie cynkuje, tylko kupuje nowe. Można nawet dorobić. Najlepiej udaj sie do sklepi u dobierz takie który odpowiadaja oryginałowi.
Szkielkowanie daje przyzwoity efekt(jeśli jest dobrze zrobione i powierzchnia jest gładka a nie chropowata) Inna propozycją jes polerowanie wibracyjne. Na początku troche sie swieci, ale jak zasniedzieje troche też wygląda dobrze i wypolerowana jest cała powierzchnia elementu.
Klamki trzeba wypolerować, bo i tak przy jeździe się wytrą, ale to możesz zrobić sam nawet zwykłą pastą automax lub innna.
Chromowanie to wszystkie elementy na których był chrom(nie robiłem nigdy shl wiec cieżko mi wymienić). Z tym wydechem też bym sie zastanowił nad zakupem dowego, stare bywaja przepalone lub puste w srodku.
Autor postu otrzymał pochwałę
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Co ważne przy piaskowaniu to zabezpieczenie gwintów i inych powierzchni która nie może być piaskowana(przy wahaczu lub w innych miejscach, zależnie od motocykla).
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Obręcze kół chromowane były tylko w wersji lux (tak mi sie wydaje), żeby powiedzieć jak były zabezpieczane w normalnej wersji trzeba siegnac do literatury. Co do klamek to to co napisałem wczesniej tyczy sie aluminiowych, jesli sa stalowe trzeba chromowac( nie widze bo guma przysłania)
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Rama owszem, wydaje się być wytrzymała, jednak bak, błotniki, a zwłaszcza osłona przedniego reflektora mogłyby się wyginać pod wpływem większej ludzkiej siły (a ja na pewno nie jestem zbyt silny).
- seba101626
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 lis 2015, o 22:19
- Pojazdy: SHL 175 M11
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Jakimś rozwiązaniem może być też chemia. Środki do zrywania powłok lakierniczych i odrdzewiacze są dostępne w każdym większym markecie budowlanym, do tego dobry druciak i też zejdzie (tylko nie myśl, że raz popsikasz i odejdzie wszystko, żeby to zrobic dobrze trzeba się troche pomocować). Ogniska rdzy możesz wytrawić fosolem, później dobrze odtłuscić i zamalować podkładem.
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Re: [SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
To co byś polecił?
Myślę nad Scandia Cosmetics, Dragon, sparay K2, Abbeizer, Remover paint Troton w sprayu , V33 w żelu, a może Nitro?
http://www.castorama.pl/produkty/wykonc ... 0-25l.html
Myślę nad Scandia Cosmetics, Dragon, sparay K2, Abbeizer, Remover paint Troton w sprayu , V33 w żelu, a może Nitro?
http://www.castorama.pl/produkty/wykonc ... 0-25l.html
- seba101626
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 9 lis 2015, o 22:19
- Pojazdy: SHL 175 M11
[SHL 175 M11] Odrestaurowanie motocykla
Paint remover stosowałem, jak masz cierpliwość możesz się bawić.
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 306 gości