Witam wszystkich,
tak jak w temacie. Mam problem z wyregulowaniem gaźnika w moim skuterze. Ciągle zalewa mi świece, przez co ciężko odpala, a jak odpali to siwy dym z wydechu i brak mocy objawiający się tym, że nie chce jechać pod górkę.
Ogólnie zrobiłem w nim remont silnika, wymieniłem łożyska, uszczelniacze (dwa razy, ponieważ miałem problem zamontować środkowy uszczelniacz) i zmieniłem cylinder z tłokiem i głowicą z 50ccm na 70 ccm, ale nie zmieniłem gaźnika.
Co o tym sądzicie?
Skuter to Simson Star 25, 1997r
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 9
• Strona 1 z 1
-
Grzaski - MotoManiak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
- Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
To do tych silnikow byly 70cc? Ja mam simsona sr i tez ciagle jakies problemy xD
Jaki lejesz olej do benzyny i w jakiej proporcji? Byc moze zbyt duzo oleju wlales.
Ogolnie star 25 byl blokowany do ~2KM i 25kmh wiec moze w tym lezy problem, tylko nie wiem gdzie byly blokady bo sie nigdy tym modelem nie interesowalem.
Jaki lejesz olej do benzyny i w jakiej proporcji? Byc moze zbyt duzo oleju wlales.
Ogolnie star 25 byl blokowany do ~2KM i 25kmh wiec moze w tym lezy problem, tylko nie wiem gdzie byly blokady bo sie nigdy tym modelem nie interesowalem.
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Romecik2t, ale w sr przynajmniej jest jakiś dostęp do silnika, a tym bardziej do świecy . Przed remontem to jechało prawie 50 km\h bez problemu, więc wydaje mi się, że jest to już odblokowana 25 (gdzieś wyczytałem, że po odblokowaniu tyle wyciskały ). 70ccm dobrałem metodą prób i błędów. Czytałem w jakich skuterach były montowane te same jednostki napędowe (Morini FM 50 D), no i 70ccm mam rzekomo do Suzuki Katana. Może to tu leży problem. Jeśli chodzi o mieszankę, to jest tam dozownik oleju, przy remoncie wymieniłem wałek napędu i w związku z tym do 5l benzyny dolałem tylko małą zakrętkę oleju Micro. Fakt też jest taki, że paliwo jest stare i dobrze by było wlać coś świeżego
-
Grzaski - MotoManiak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
- Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Hmm w takim razie moze tlok po prostu zbyt krotki jest od strony kanalu ssacego, jesli masz stary tlok to go zmierz i porownaj do tego nowego, roznica 2mm to jeszcze nic, ale jak bedzie duzo wiecej to moze byc przyczyna zalewania, mozliwe tez ze cos przy dozowniku sie przestawilo, na pewno jest tam jakas regulacja ale na tym sie nie znam. Paliwo raczej watpie, chyba ze jest starsze niz rok, dym jest bialy czy niebieski? Ogolnie brak mi wiecej pomyslow, moze ktos jeszcze sie wypowie jak cos
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Romecik2t, spróbuje go zmierzyć. Jeśli chodzi o dozownik, to szukałem i nie znalazłem tam niczego, co mogłoby odpowiadać regulacji. Jedynie śruba, która odpowietrza pompkę. Czy dym jest biały czy niebieski? Hmmm... na pewno jest go na tyle dużo, że sąsiedzi mogli by mnie posądzić o tworzenie sztucznej mgły jest on koloru białego z lekką nutką błękitu, tak bym to ujął
-
Grzaski - MotoManiak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
- Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Hmm jesli jest troche niebieski to bycmoze uszczelniacz nie trzyma idealnie, od oleju nie wazne jakiej ilosci, bylby tylko bialy
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Romecik2t, ok, spróbuje obejrzeć je, czy coś się wokół nich nie dzieje. Czytałem gdzieś, że na wykrycie nieszczelności w 2T dobry jest samostart. Podobno wystarczy psikać w miejsca łączeń i jeśli jest nieszczelność silnik powinien reagować.
-
Grzaski - MotoManiak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
- Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Moze byc taka metoda
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Skuter 2T - problem z regulacją gaźnika
Witam po dłuższej przerwie, chciałbym odświeżyć temat.
Ostatnio miałem czas, aby pogrzebać przy nim, jednak dalej nie znalazłem przyczyny czemu nie chce pracować. Sprawdzałem uszczelniacze, są suche, wymieniłem silnik z powrotem na 50 ccm, zmierzyłem mu kompresje na zimnym silniku i wyszło 9 bar, odłączyłem dozownik oleju i dalej jest problem. Ogólnie teraz jest tak, że zagada, pokręci się sekundę, dwie i zgaśnie, dodatkowo przerywa przy tym. Zastanawiam się nad zapłonem jeszcze, tylko nie wiem jak go sprawdzić. Kiedyś wymieniłem mu moduł CDI, ale też nie pomogło. Jak ogólnie taki typ zapłonu sprawdzić?
Ostatnio miałem czas, aby pogrzebać przy nim, jednak dalej nie znalazłem przyczyny czemu nie chce pracować. Sprawdzałem uszczelniacze, są suche, wymieniłem silnik z powrotem na 50 ccm, zmierzyłem mu kompresje na zimnym silniku i wyszło 9 bar, odłączyłem dozownik oleju i dalej jest problem. Ogólnie teraz jest tak, że zagada, pokręci się sekundę, dwie i zgaśnie, dodatkowo przerywa przy tym. Zastanawiam się nad zapłonem jeszcze, tylko nie wiem jak go sprawdzić. Kiedyś wymieniłem mu moduł CDI, ale też nie pomogło. Jak ogólnie taki typ zapłonu sprawdzić?
-
Grzaski - MotoManiak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 22 gru 2014, o 21:01
- Pojazdy: FSM Cinquecento 700, 93r; Simson Star 25, 97r
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 513 gości