Witam wszystkich, postanowiłem dodać mały tutek w ramach malowania klapy od golfa III. A więc zaczynamy ( o maskowaniu elementów nie lakierowanych nie pisze, jest to to chyba oczywiste ):
1. Na początku (w przypadku klapy, lub innego elementu zawierającego szybę, jeśli nie mamy jej, lub nam się nie chce bądź się boimy omijamy ten punkt ) zalecam wycięcie szyby, wtedy mamy pewność że usuniemy rudą z każdego zakamarku. W samochodach z klejonymi szybami robimy to tak jak poniżej opisałem. W przypadku gdy mamy szyby wciskane na uszczelce ( golf II, maluch itp) wystarczy szybę wyciągnąć, opisy są w googlu.
Niebieski – szyba
Czerwony - blacha
Czarny - klej
Zielony - 2 lub 3 druty ze splotu linki np. od gazu z motorowera
Pomarańczowy - uszczelka
Przeciągamy linkę stalową przez warstwę kleju pomiędzy szybą a blachą, ja pomogłem sobie nożykiem to płyt gipsowych. Dalej nawijamy oba końce drutu na drewniane kije i „wycinamy” trybem „moja twoja” Po koło 10-15 minutach szyba zostaje całkowicie wycięta i nie uszkodzona. W moim przypadku znis zczeniu uległa uszczelka, ale zastąpię ją sylikonem neutralnym ( nie powoduje korozji) co pokażę później. Po wycięciu szyby usuwamy warstwę kleju która została na blasze, ja użyłem płaskiego śrubokręta ( można użyć wąskiego dłutka) i młotka.
2. Gdy uporaliśmy się z szybą demontujemy wszystkie inne elementy z malowanego elementu które da się zdemontować, np. rejestracja, klamki, uszczelki itp.
3. Kolejnym krokiem jest wyczyszczenie wszystkich podejrzanych o korozję miejsc (np. bąbli) do gołej blachy. Użyłem grubego papieru ściernego ( np. 100) i szczotki drucianej na szlifierce kątowej. W tym punkcie należy także zmatowić papierem ok. 240 cały element (również miejsca gdzie lakier nie był zdzierany aby kładzione warstwy się dobrze trzymały). Zdjęcie przedstawia jak to wygląda w trakcie.
4. Następnie należy oczyścić wszystkie pozostałości po szlifowaniu sprężonym powietrzem i obmyć cały element Zmywaczem Silikonowym, bądź benzyną ekstrakcyjną, jak kolega adrian podpowiada
5. Przystępujemy do nakładania podkładu reaktywnego na rdzę, ja stosuję Novol Wash Primer 340 oraz utwardzacz do niego H5910, proporcje 1:1.
Nakładamy go jedną cienką warstwę.
Efekt widać na zdjęciu poniżej
6. Po wyschnięciu podkładu reaktywnego (zalecam poczekać po aplikacji ok. 15 minut) przystępujemy do naniesienia ( w moim przypadku jednej warstwy) podkładu akrylowego, ja kupiłem jakiś taki na allegro, czyli:
7. Po wyschnięciu ( 2-3h) szlifujemy powierzchnie np papier 600 , oraz szpachlujemy miejsca które mają wgłębienia i nierówności. Po wyschnięciu szpachli ( ok 30 minut) szlifujemy ją na równo z podkładem, (ja szlifuję zawsze na sucho podkład jak i szpachlę)
8. Kolejnym krokiem jest nałożenie kolejny raz podkładu akrylowego (uprzednio zmywając powierzchnie zmywaczem silikonowym bądź benzyną ekstrakcyjną) i wyszlifowanie go na gładko papierem 600:
9. Kolejno dalej zmywamy powierzchnię oraz przystępujemy do nałożenia lakieru akrylowego ( w moim przypadku ), ok 200ml w zupełności wystarczy. Ja nakładam 3 warstwy w odstępach 10-15 min, pierwsza bardzo cienka:
Kolejna grubsza warstwa:
Ostatnia końcowa:
Lakier jakiego użyłem - kupiony na allegro (jestem z niego zadowolony):
10. Czekamy aż wszystko elegancko wyschnie . Ciąg dalszy nastąpi....( wklejanie szyby, szlifowanie, polerka)
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowano 31 lip 2013, o 13:53 przez gacekx1, łącznie edytowano 2 razy
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Jedna mała uwaga nie odtłuszcza się nitrem bo jest za tłuste, jak coś to benzyną ekstrakcyjną lub jak piszesz zmywaczem silikonowym, do tego przejechać szmatka antystatyczną w celu usunięcia kurzu czy innych przeciwciał . Napisze ci od razu ze jak będziesz kład szpachle to jak wiadomo można szlifować ją na mokro i sucho co się z tym wiąże. Szlifowanie szpachli na mokro jest fajne bo się nie pyli itp. ale auto/element musi potem postać z 2-3 dni żeby woda z szpachli odparowała (szpachla siąknie wodę jak gąbka) albo szlifować na sucho co wiąże się z ogromnym zapyleniem, chyba że szlifujesz oscylacyjną z wyciągiem sprawiłem sobie nie dawno taką zabawkę polecam Następnie są 2 szkoły przy odtłuszczaniu szpachli. Pierwsza, że nie odtłuszcza się szpachli wystraszy wydmuchać, 2 zaś mówi ze się odtłuszcza ja jestem zwolennikiem tej pierwszej bo tak mnie uczono.
PS. Polecam lakier akrylowy firmy Novol do cienkiego podładowania Protect 330 do wypełnienia grubszych rys lub zniwelowania lekkich nierówności Protect 310
PS. Polecam lakier akrylowy firmy Novol do cienkiego podładowania Protect 330 do wypełnienia grubszych rys lub zniwelowania lekkich nierówności Protect 310
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Szkoda, że nie zamieściłeś zdjęcia po, jestem ciekawy jak całośc wyglądała już po robocie. Sam kiedyś zastanawiałem się nad zaputem starego merca, który wymagał nieco pracy, ale był zjawiskowy. Przeraziło mnie to, że sobie nie poradzę, więc odpuściłem. A szkoda bo samochód można było dostać za grosze.
- gufiee
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 21 lip 2014, o 12:18
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojazdy: motory
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Gdy chcesz sam malować najważniejsze to stałe ciśnienie, pistolet możesz mieć tańszy oby mieć wysoką wydajność sprężarki i odwadniacz, gdyż ci gluty będą na lakierze się robić. Fakt nie dodałem jak to dalej wygląda i co robiłem, po prostu zapomniałem Postaram ci wrzucić zdjęcie jak wyglądają błotniki i klapa, gdyż te elementy lakierowałem.
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Przy lakierowaniu musimy też mieć maskę lakierniczą, by nie wdychać oparów. Tutaj jest poradnik - [url]xxx[/url] jaką wybrać i dlaczego używanie jej jest ważne.
Ostatnio edytowano 19 mar 2015, o 16:33 przez Romecik2t, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usuniecie linku z reklamą
Powód: Usuniecie linku z reklamą
- ankin11
- MotoManiak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 31 sie 2014, o 09:59
- Pojazdy: Mazda
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
No niezle a czy rdzawką na lakierze tez sie zajmujecie.Mam kilka miejsc gdzie sie pojawiła.
- hobosto22
- MotoManiak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 18 mar 2015, o 10:42
Re: Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie element
Witajcie, jest coraz więcej pomysłów i substancji, które pomogą w usuwaniu korozji oraz lakierowaniu pojazdu. Wystarczy zobaczyć na te pojazdy, które są sprowadzane z zagranicy do komisów. Jak pięknie są przerabiane na sprzedaż. Oczywiście potrzeby jest profesjonalny sprzęt.
- Kuba99
- MotoManiak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 20 paź 2015, o 15:22
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Kurde, szkoda że nie działają obrazki, bym skorzystał z tutoriala
-
hell_rider - MotoManiak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 24 lut 2015, o 15:11
- Pojazdy: Ford Focus 1
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Ja dodatkowo maczam elementy zardzewiałe i podejrzane w KORTANINIE -potem to co było nałożone na lakier zmywam wodą a tam gdzie rdza działa Kortanin i dopiero podkład.
- sidorboss
- MotoManiak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 2 lut 2014, o 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
Postaram się odszukać zdjęcia i zaktualizować, tym razem na Picasa to nie wygasną;)
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
Półprofesionalne usuwanie korozji i lakierowanie elementu;)
musisz znalezc jakis lepszy środek do odtłuszczania
- feliksm690
- MotoManiak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 22 sie 2017, o 13:07
- Pojazdy: Golf Polo Plus
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości