Gdyby nie ta fotorelacja z renowacji, to bym pomyślał, że masz fabrycznie nowego Rometa Po skończonej renowacji masz zamiar go użytkować, czy będzie stał nieużywany jako eksponat w pokoju/garażu?
Btw. W jakiej cenie chromowałeś obręcze?
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Jeszcze nie wiem, zobaczymy jak skończę
Za chromowanie elementów ze zdjęć zapłaciłem 650 zł.
Za chromowanie elementów ze zdjęć zapłaciłem 650 zł.
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Pięknie ci to idzie Co to za baterie w schowku ? to element fabrycznej instalacji elektrycznej ?
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Cieszę się że się podoba
Tak - klakson jest na baterie
Tak - klakson jest na baterie
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek, majstrze, ta guma na kickstaterze to jest jakiej produkcji? Osobiście mam złe wspomnienia z gumą takiego rozmiaru na tym elemencie.
Dobrze widzę, że schowki nie są ze sobą idealnie zgrane? W każdym tak było?
Dobrze widzę, że schowki nie są ze sobą idealnie zgrane? W każdym tak było?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Guma jest teraźniejszej produkcji - ja nie mam, jak narazie, do niej zastrzeżeń
Tak, schowki oryginalnie nie są z sobą zgrane W późniejszych latach, dodali dodatkowe łączenie ich ze sobą (w górnej części)
Tak, schowki oryginalnie nie są z sobą zgrane W późniejszych latach, dodali dodatkowe łączenie ich ze sobą (w górnej części)
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Przez ostanie dwa tygodnie za dużo nie zrobiłem - muszę poczekać na elementy z cynkowni i chromowni
Koła po zapleceniu i wycentrowaniu:
Po założeniu fartuchów, dętek, opon i napompowaniu:
Odświeżone nowe i oryginalne opony Stomil:
1. Czyszczenie (woda + płyn do mycia naczyń + szczoteczka i ściereczka);
2. Przesypanie wnętrza opon talkiem technicznym;
3. Użycie preparatu do czyszczenia i konserwacji gumy firmy Sonax;
4. Użycie pianki do opon firmy Sonax;
5. Użycie żelu nabłyszczającego do opon firmy Sonax.
Na razie tyle, pozdro
Koła po zapleceniu i wycentrowaniu:
Po założeniu fartuchów, dętek, opon i napompowaniu:
Odświeżone nowe i oryginalne opony Stomil:
1. Czyszczenie (woda + płyn do mycia naczyń + szczoteczka i ściereczka);
2. Przesypanie wnętrza opon talkiem technicznym;
3. Użycie preparatu do czyszczenia i konserwacji gumy firmy Sonax;
4. Użycie pianki do opon firmy Sonax;
5. Użycie żelu nabłyszczającego do opon firmy Sonax.
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
A myślałem, że je oddałeś do nadlewki....
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Az milo popatrzec szkoda go nawet odpalic
Tylko to aluminium po szkielkowaniu wydale sie jakies mocno szare
Tylko to aluminium po szkielkowaniu wydale sie jakies mocno szare
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Aluminium (a właściwie silumin) było po szkiełkowaniu chromianowane - to dlatego ściemniało
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Cześć
Wysłałem niżej widoczne elementy do chromowania:
To już ostatnia partia, będzie gotowa w połowie maja
Złożyłem w końcu silnik:
Między karterami jest oryginalna uszczelka + Reinzosil.
Wał i wałki osadzone przy pomocy palnika dekarskiego, pirometru oraz specjalnych wkładek do łożysk.
Kartery skręcone przy użyciu śrub imbusowych, w celu mocniejszego i łatwiejszego skręcenia.
Musiałem zeszlifować wystającą stalową tulejkę pod przednią zębatką - inaczej nie mógłbym zamontować zmieniacza biegów starego typu. Dowodzi to temu, że wcześniejsze kartery od 019 były inne.
Wymienione elementy zostały skręcone z odpowiednimi momentami:
Śruby do karterów - 7 Nm
Nakrętki szpilek cylindra - 9 Nm
Nakrętka koła przekładni stałej - 20 Nm
Nakrętka zabieraka sprzęgła - 25 Nm
Nakrętka zębatki przedniej - 30 Nm
Nakrętka koła magnesowego - 20 Nm
Wyżej wymienione momenty dokręcenia poszczególnych śrub/nakrętek, zapożyczyłem pod silnik od Simsona (oprócz tego do nakrętek szpilek cylindra).
Silnik gotowy do montażu (łańcuch założyłem po to, aby można było później przeciągnąć właściwy):
Prędkościomierz przed:
Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny
Koła zębate z cyframi: wydrapana farba z cyfr za pomocą pinezki -> pomalowanie widocznej części koła białym markerem olejnym -> wydrapana farba olejna z cyfr -> lakier akrylowy bezbarwny -> pomalowanie cyfr czarnym i czerwonym cienkopisem 0,1 mm
Wskazówka: rozwiercenie otworu montażowego wiertłem 1 mm -> chemiczne usunięcie starej farby -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny
Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem). Pozostałem elementy pokryte nowymi powłokami galwanicznymi/wyczyszczone.
Zrobiłem błąd, bo rozłączyłem aluminiowy pierścień od ośki wskazówki (oryginalnie były chyba razem centrowane i chyba nawet wyważane - mają ślady po wierceniu) i musiałem podebrać całość z innego licznika
W trakcie:
Wskazówka została naprężona i wklejona na jej ośkę. Tarcza również została przyklejona.
Troszkę ubrudziły się "koła zębate z cyframi" w trakcie ich montażu
Po złożeniu:
Miałem zaprasować ramkę, ale ostatecznie uznałem, że lepiej będzie ją wkleić
Motorower na dzień dzisiejszy:
Którą stroną powinna być zamontowana linka licznika? Po obu stronach nie chce wejść
Pozostało mi czekać na elementy z chromowania - a więc na razie tyle, pozdro
Wysłałem niżej widoczne elementy do chromowania:
To już ostatnia partia, będzie gotowa w połowie maja
Złożyłem w końcu silnik:
Między karterami jest oryginalna uszczelka + Reinzosil.
Wał i wałki osadzone przy pomocy palnika dekarskiego, pirometru oraz specjalnych wkładek do łożysk.
Kartery skręcone przy użyciu śrub imbusowych, w celu mocniejszego i łatwiejszego skręcenia.
Musiałem zeszlifować wystającą stalową tulejkę pod przednią zębatką - inaczej nie mógłbym zamontować zmieniacza biegów starego typu. Dowodzi to temu, że wcześniejsze kartery od 019 były inne.
Wymienione elementy zostały skręcone z odpowiednimi momentami:
Śruby do karterów - 7 Nm
Nakrętki szpilek cylindra - 9 Nm
Nakrętka koła przekładni stałej - 20 Nm
Nakrętka zabieraka sprzęgła - 25 Nm
Nakrętka zębatki przedniej - 30 Nm
Nakrętka koła magnesowego - 20 Nm
Wyżej wymienione momenty dokręcenia poszczególnych śrub/nakrętek, zapożyczyłem pod silnik od Simsona (oprócz tego do nakrętek szpilek cylindra).
Silnik gotowy do montażu (łańcuch założyłem po to, aby można było później przeciągnąć właściwy):
Prędkościomierz przed:
Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny
Koła zębate z cyframi: wydrapana farba z cyfr za pomocą pinezki -> pomalowanie widocznej części koła białym markerem olejnym -> wydrapana farba olejna z cyfr -> lakier akrylowy bezbarwny -> pomalowanie cyfr czarnym i czerwonym cienkopisem 0,1 mm
Wskazówka: rozwiercenie otworu montażowego wiertłem 1 mm -> chemiczne usunięcie starej farby -> podkład akrylowy -> lakier akrylowy -> lakier akrylowy bezbarwny
Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem). Pozostałem elementy pokryte nowymi powłokami galwanicznymi/wyczyszczone.
Zrobiłem błąd, bo rozłączyłem aluminiowy pierścień od ośki wskazówki (oryginalnie były chyba razem centrowane i chyba nawet wyważane - mają ślady po wierceniu) i musiałem podebrać całość z innego licznika
W trakcie:
Wskazówka została naprężona i wklejona na jej ośkę. Tarcza również została przyklejona.
Troszkę ubrudziły się "koła zębate z cyframi" w trakcie ich montażu
Po złożeniu:
Miałem zaprasować ramkę, ale ostatecznie uznałem, że lepiej będzie ją wkleić
Motorower na dzień dzisiejszy:
Którą stroną powinna być zamontowana linka licznika? Po obu stronach nie chce wejść
Pozostało mi czekać na elementy z chromowania - a więc na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Co ten blotnik tak krzywo wyszedł?
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Re: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Nie wiadomo czy to na pewno błotnik jest krzywy - nie ustawiłem jeszcze idealnie koła. Ale jakby co, to się go dognie
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Mała aktualizacja, przed dużą
Musiałem złożyć od nowa licznik, ponieważ jednak nie działał. Kupiłem kolejne i tym razem nie zdejmowałem wskazówki. Czyli nie demontowałem wskazówki, jej ośki ze sprężynką, cyferblatu, aluminiowej miseczki, oraz stalowego korpusu. To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać.
Tym razem nie użyłem lakieru bezbarwnego, ponieważ jednak rozmywa on farbę olejną. Również nie użyłem go do kół zębatych z cyframi.
Użyłem ramki która jest teoretycznie do późniejszych liczników z plastikowymi kubkami - jest troszkę wyższa.
Ostatecznie licznik wygląda dokładnie tak samo, no i oczywiście tym razem
działa
Musiałem także zastosować poliamidowe wkręty M4x10, oraz podkładki izolujące M4 do uchwytu na baterie, ponieważ po jego ponownym przynitowaniu przeze mnie, nit jednak nie jest idealnie centrycznie i dotyka uchwytu, przez co klakson cały czas trąbił.
Teraz wygląda to tak: poliamidowy wkręt M4x10 -> podkładka M4 A2 -> schowek -> podkładka izolująca -> uchwyt na baterie -> podkładka sprężynowa M4 A2 -> nakrętka M4 A2.
Jeśli ktoś potrzebuje takich wkrętów, to mogę je wysłać (mam 200 sztuk ).
Na dniach przyjdą elementy z chromowania, więc będę miał co robić.
Chwilowo tyle, pozdro
Musiałem złożyć od nowa licznik, ponieważ jednak nie działał. Kupiłem kolejne i tym razem nie zdejmowałem wskazówki. Czyli nie demontowałem wskazówki, jej ośki ze sprężynką, cyferblatu, aluminiowej miseczki, oraz stalowego korpusu. To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać.
Szatek napisał(a):Cyferblat: "ogranicznik" wskazówki pomalowany białym markerem olejnym -> naklejona nowa, biała naklejka -> lakier akrylowy bezbarwny
Tym razem nie użyłem lakieru bezbarwnego, ponieważ jednak rozmywa on farbę olejną. Również nie użyłem go do kół zębatych z cyframi.
Szatek napisał(a):Nowa ramka, szkiełko i uszczelka pod szkiełko z gumy NBR (wycięta ploterem).
Użyłem ramki która jest teoretycznie do późniejszych liczników z plastikowymi kubkami - jest troszkę wyższa.
Ostatecznie licznik wygląda dokładnie tak samo, no i oczywiście tym razem
działa
Musiałem także zastosować poliamidowe wkręty M4x10, oraz podkładki izolujące M4 do uchwytu na baterie, ponieważ po jego ponownym przynitowaniu przeze mnie, nit jednak nie jest idealnie centrycznie i dotyka uchwytu, przez co klakson cały czas trąbił.
Teraz wygląda to tak: poliamidowy wkręt M4x10 -> podkładka M4 A2 -> schowek -> podkładka izolująca -> uchwyt na baterie -> podkładka sprężynowa M4 A2 -> nakrętka M4 A2.
Jeśli ktoś potrzebuje takich wkrętów, to mogę je wysłać (mam 200 sztuk ).
Na dniach przyjdą elementy z chromowania, więc będę miał co robić.
Chwilowo tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Szatek napisał(a):To wszystko (oprócz cyferblatu) jest ze sobą wyważone/wycentrowane i nie należy tego rozbierać, bo po ponownym złożeniu wskazówka nie będzie działać.
I oczywiście oprócz stalowego korpusu
Wróciły części z chromowania (to już wszystko):
Tłumik przed złożeniem:
Klosz przedniej lampy przed złożeniem:
Lusterko do renowacji, które będzie zamontowane w tym 50-T-1:
Gotowe repliki oryginalnych manetek od Rometa, powstałe dzięki mojej i joozka współpracy z firmą Retro:
Są też lewe manetki z większym otworem pod korpus zmiany biegów.
I prawie gotowe (będą jeszcze otwory do ich mocowania), repliki oryginalnych "gładkich" chlapaczy od Rometa (także są już w sprzedaży):
Motorower na dzień dzisiejszy:
Układ wydechowy złożony na pastę/cement do wydechów.
Nie było masy na górnej półce (a przez co i na przełączniku) i musiałem pociągnąć ją dodatkowym kabelkiem z dolnej półki (zdrapywanie lakieru nie dało efektu i nie chciałem już dalej go usuwać). Dodatkowo, aluminiowy przełącznik za słabo ją przewodził, więc musiałem zastosować stalowy (chromowany).
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 386 gości