Niebieski Komar 2350 dieludolfs! Wyciągamy po latach str.17
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Moc jest tylko moze pyknac calkiem i rozdupczyc caly silnik
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Rysa na tłoku rozdupcy silnik?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Pęknie w miejscu rysy a co spowoduje pęknięcie tłoka podczas pracy jest chyba wiadome
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Rudy102, Takie rzeczy sie zdarzaja, tylko w romecie trza upalac dobrze bo malo mocy to powoli to idzie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Nie popadajmy w paranoje
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Silnik już siedzi w ramie
W kapie sprzęgła wymieniłem jedynie popychacz na jakiś inny w lepszym stanie, gdyż poprzedni miał wyrytą dość sporą dziurę.
Zalałem go olejem Hipol 85W140, czyli takim samym na jakim kiedyś śmigałem. Oby tylko tym razem nie ślizgało się sprzęgło na nowej sprężynie...
Ogólnie silnik udało mi się uruchomić, jednak przegazowałem go dosłownie 3 razy, po czym świeca dostała przebicia a i sam zapłon przestał dawać iskrę na świece. Zrobiłem sobie prowizorkę na cewce zapłonowej i kondensatorze od malucha, w silniku zostawiłem jedynie podstawę iskrownika wraz z przerywaczem oraz koło magnesowe. Silnik działa, kulawo bo kulawo ale działa
https://youtu.be/pgjfJxaYgAQ
Mam zamiar zakupić sobie jeszcze przyrząd do precyzyjnego ustawienia tłoka 3mm przed GMP.
http://allegro.pl/przyrzad-do-zaplonu-s ... 59592.html
Jeżeli już to zdobędę, to będę chciał dokładnie ustawić wyprzedzenie zapłonu metodą na żarówkę, zrobić znaki na iskrowniku i karterach, a następnie po kolei montować każdą cewkę, przy której ewentualne tarcia będę korygował za pomocą szlifowania materiału.
Mam ochotę zakupić nowe magneto, gdyż to obecne jest raczej źle wyważone i wprowadza silnik w wibracje. Obecnie niestety mam brak wolnej gotówki na ten cel, a i sam mam wątpliwości co do wykonania tych współcześnie sprzedawanych kół magnesowych...
W kapie sprzęgła wymieniłem jedynie popychacz na jakiś inny w lepszym stanie, gdyż poprzedni miał wyrytą dość sporą dziurę.
Zalałem go olejem Hipol 85W140, czyli takim samym na jakim kiedyś śmigałem. Oby tylko tym razem nie ślizgało się sprzęgło na nowej sprężynie...
Ogólnie silnik udało mi się uruchomić, jednak przegazowałem go dosłownie 3 razy, po czym świeca dostała przebicia a i sam zapłon przestał dawać iskrę na świece. Zrobiłem sobie prowizorkę na cewce zapłonowej i kondensatorze od malucha, w silniku zostawiłem jedynie podstawę iskrownika wraz z przerywaczem oraz koło magnesowe. Silnik działa, kulawo bo kulawo ale działa
https://youtu.be/pgjfJxaYgAQ
Mam zamiar zakupić sobie jeszcze przyrząd do precyzyjnego ustawienia tłoka 3mm przed GMP.
http://allegro.pl/przyrzad-do-zaplonu-s ... 59592.html
Jeżeli już to zdobędę, to będę chciał dokładnie ustawić wyprzedzenie zapłonu metodą na żarówkę, zrobić znaki na iskrowniku i karterach, a następnie po kolei montować każdą cewkę, przy której ewentualne tarcia będę korygował za pomocą szlifowania materiału.
Mam ochotę zakupić nowe magneto, gdyż to obecne jest raczej źle wyważone i wprowadza silnik w wibracje. Obecnie niestety mam brak wolnej gotówki na ten cel, a i sam mam wątpliwości co do wykonania tych współcześnie sprzedawanych kół magnesowych...
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
dieludolfs napisał(a):przyrząd do precyzyjnego ustawienia tłoka 3mm przed GMP.
Noo... Super precyzyjny xD
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
A czemu taki olej zamiast 80w90 najlepszy do piździkow?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Zalecany jest SAE30 xD a to oznaczenie całkiem czegoś innego niż 80w90.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Zalałem go olejem Hipol 85W140, czyli takim samym na jakim kiedyś śmigałem. Oby tylko tym razem nie ślizgało się sprzęgło na nowej sprężynie...
Olej klasy GL-5 nie nadaje się do przekładni z mokrym sprzęgłem...
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Czyli co, zmienić na Hipola MF GL-3? Kiedyś smiglałem na tym GL-5 i sprzęgło dzielnie go znosiło, aczkolwiek miałem wtedy twardą sprężynę
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Wlej kujawski i ch*j tam
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Czemu nie chcesz luxa? Nie widzę lepszego oleju do tego typu sprzętów.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Re: Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
dieludolfs napisał(a):Czyli co, zmienić na Hipola MF GL-3? Kiedyś smiglałem na tym GL-5 i sprzęgło dzielnie go znosiło, aczkolwiek miałem wtedy twardą sprężynę
O GL5 napisałem na podstawie moich doświadczeń ze Simsonem S51, który mimo dobrej sprężyny na oleju GL5 ślizgał. Koniec końców zmieniłem sprężynę z fabrycznej 1,5mm na 1,7mm chyba i wlałem olej orlenowski do motocykli 4T 10w40 i skrzynia chodziła zaje...fajnie. Olej do motocykli 4T nadaje się również do przekładni i mokrych sprzęgieł. Fakt faktem, że Simson miał oficjalnie dwunasty szlif (znaczy się 58,5ccm ) i szedł na koło z gazu bez gadania.
Na twardej sprężynie sprzęgło powinno dać radę, w końcu komar to nie jest mocna maszyna. A jak będzie ślizgać, to sobie zmienisz sprężynę albo olej (albo jedno i drugie).
Do Yamahy DT80 lałem olej syntetyczny przeznaczony wyłącznie do skrzyń i mokrych sprzęgieł firmy Motul, ale do komara trochę przerost formy nad treścią...
Stachu.G napisał(a):Czemu nie chcesz luxa? Nie widzę lepszego oleju do tego typu sprzętów.
Do łańcucha od pilarki się nadaje, ew. do nasmarowania bramy coby nie skrzypiała.
pawel615 napisał(a):Wlej kujawski i ch*j tam
Na Jutubie upalali Corsę z kujawskim w silniku i nic jej nie było
Życie jest zbyt krótkie, by nie kręcić pod czerwone pole
-
Tomo eS. - MotoManiak
- Posty: 329
- Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
- Lokalizacja: Cieszyn
- Pochwały: 3
- Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7
Co nowego u Ludolfa :D ...czyli przygody Komara 2350.
Gl 5ma dodatki który nie służy tartą sprzegłowym. GL 4. W cz mam valvolaina do mokrych sprzęgieł. I jest ok. Jak miałam 80w90 w cz sprzegło slizgało się. Mobila miałam.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 315 gości