Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Silnik już rozebrany:
Głowica jedna z pierwszych typu "Ekonomik" czyli z bardziej wypełnioną komorą spalania, co podniosło stopień sprężania Na szczęście nie ma żadnego pęknięcia międzyzaworowego. Komorę spalana zalałem płynem do mycia silników "K2 Akra", po dobie nic go nie ubyło więc jest szczelna.
Niestety jak się okazało, drugi cylinder ma widoczną i wyczuwalną rysę w górnej części, wydaje mi się, że to właśnie dlatego na jednym cylindrze brakowało 0,5 bara w ciśnieniu spreżania...
Głowica jedna z pierwszych typu "Ekonomik" czyli z bardziej wypełnioną komorą spalania, co podniosło stopień sprężania Na szczęście nie ma żadnego pęknięcia międzyzaworowego. Komorę spalana zalałem płynem do mycia silników "K2 Akra", po dobie nic go nie ubyło więc jest szczelna.
Niestety jak się okazało, drugi cylinder ma widoczną i wyczuwalną rysę w górnej części, wydaje mi się, że to właśnie dlatego na jednym cylindrze brakowało 0,5 bara w ciśnieniu spreżania...
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Proponuje wstawic silnik od gsxr a
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Lecimy dalej z tematem
Graty przygotowane do piaskowania:
Wyczyszczona głowica:
Ze względu na odkrytą rysę zakupiłem również zestaw po pierwszym szlifie - cylindry (oryginał FSM), tłoki oraz pierścienie.
Graty przygotowane do piaskowania:
Wyczyszczona głowica:
Ze względu na odkrytą rysę zakupiłem również zestaw po pierwszym szlifie - cylindry (oryginał FSM), tłoki oraz pierścienie.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
A tak przy okazji, przygotowując starą 650-tkę do sprzedaży, założyłem do niej zregenerowany gaźnik starego typu (28IMB 10/250 - zaprojektowany dla pierwszych Ekonomików) i patrzcie co się dzieje:
https://www.youtube.com/watch?v=E_i_0_fEpc4
Sam osobiście będę chciał zostać przy gaźnikach nowego typu (FOS 28S1A1), ponieważ silnik podczas schodzenia z obrotów po przegazówce delikatnie strzela do wydechu, co według mnie dodatkowo dodaje pozytywnego uroku w kulturze pracy silnika
https://www.youtube.com/watch?v=E_i_0_fEpc4
Sam osobiście będę chciał zostać przy gaźnikach nowego typu (FOS 28S1A1), ponieważ silnik podczas schodzenia z obrotów po przegazówce delikatnie strzela do wydechu, co według mnie dodatkowo dodaje pozytywnego uroku w kulturze pracy silnika
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Prawie sie od ziemi oderwal
Ale rysa, ciekawe jak powstala
Ale rysa, ciekawe jak powstala
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Przez ostatnie 2 tygodnie się trochę opierdzielałem, ale postaram się nadrobić stracony czas
Póki co odebrałem wcześniej wspomniane elementy z piaskowania:
Mam zrobioną również część ocynków:
Oraz zregenerowałem do "nowego" silnika jakiś stary rozrusznik:
Po wyczyszczeniu tylnej obudowy znalazłem ciekawy, PRL'owski patent - stare 20 groszy jako zaślepka tulejki
Póki co odebrałem wcześniej wspomniane elementy z piaskowania:
Mam zrobioną również część ocynków:
Oraz zregenerowałem do "nowego" silnika jakiś stary rozrusznik:
Po wyczyszczeniu tylnej obudowy znalazłem ciekawy, PRL'owski patent - stare 20 groszy jako zaślepka tulejki
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Kurde ile tam jest pierscieni w tym maluchu?
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Jak na dzwonicy.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
pawel615, standardowo 3 sztuki - pierścień kompresyjny, pierścień kompresyjno-zgarniający oraz pierścień olejowy zgarniający. To czwarte coś widoczne na zdjęciu to tylko sprężynka wyjęta z pierścienia olejowego
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Panie będzie coś z tego a niemyslałes o większej misce olejowej?
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
janosikmz19822, na obecną chwilę idę w oryginał, aczkolwiek w odległej przyszłości chciałbym złożyć jeszcze jeden silnik rzekomo sportowy, z gadżetami właśnie od Abartha
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
To już lepiej swap na jakies 1.2 jak chcesz sie bawic w szportowe maluchy xd
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Naprawiłem stary silnik! Winowajcą okazał się być nowy rozrząd firmy Romet, który był fabrycznie zepsuty Po wymianie wszystko cyka tak jak powinno!
https://www.youtube.com/watch?v=rXpdbTEjm88
Składanie nowego silnika oczywiście będę kontynuował, czekam tylko aż dotrą nowe części, gdyż wyszło po drodze kilka małych komplikacji.
https://www.youtube.com/watch?v=rXpdbTEjm88
Składanie nowego silnika oczywiście będę kontynuował, czekam tylko aż dotrą nowe części, gdyż wyszło po drodze kilka małych komplikacji.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Z powodu awarii Tinypic temat odszedł mocno w zapomnienie, dlatego teraz będę próbował nadrobić wszystkie straty...
Na rozgrzewkę kilka najstarszych zdjęć...
Zakupiłem z Alledrogo używany, tylny zderzak:
Odzyskałem z niego kły, które ostatecznie znalazły się w moim Maluchu wraz z oryginalnym zderzakiem:
Auto wraz ze swoim kompanem zaliczyło zlot starych samochodów na okolicznym, wakacyjnym pikniku.
Z wielkim trudem udało się również wyrwać nieuszkodzony zamek tylnej klapy z logiem FIAT!
Po wyczyszczeniu i przełożeniu wkładki, znalazł się na swoim miejscu...
Na rozgrzewkę kilka najstarszych zdjęć...
Zakupiłem z Alledrogo używany, tylny zderzak:
Odzyskałem z niego kły, które ostatecznie znalazły się w moim Maluchu wraz z oryginalnym zderzakiem:
Auto wraz ze swoim kompanem zaliczyło zlot starych samochodów na okolicznym, wakacyjnym pikniku.
Z wielkim trudem udało się również wyrwać nieuszkodzony zamek tylnej klapy z logiem FIAT!
Po wyczyszczeniu i przełożeniu wkładki, znalazł się na swoim miejscu...
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Po udanym zlocie postanowiłem w końcu się zająć zapapranym zbiornikiem paliwa - tym bardziej, że odebrałem blachy z malowania proszkowego. Strasznie uciążliwa była jazda, gdzie trzeba było trzymać paliwo na poziomie nie niższym niż połowa.
Oto zregenerowany zbiornik paliwa, świeżo po wyciągnięciu z pieca:
Po montażu oryginalnego pływaka:
Oraz porównanie ze starym zbiornikiem
Jak widać na zewnątrz wcale nie wyglądał tak źle, za to po zdemontowaniu pływaka ujrzałem masakryczny widok...
Nie ma się co dziwić, że przez cały czas zapychał się filtr paliwa.
Podwozie auta po demontażu zbiornika wygląda bardzo ładnie, nie ma niepokojących oznak korozji itp, jedynie strasznie zaolejona jest tylna cześć skrzyni biegów. Będę musiał ją doprowadzić do porządku przy okazji wymiany silnika.
Zbiornik dostał nową, oryginalną opaskę na gumowy wąż, także przy okazji tej wymiany nie ma tu żadnego "uwspółcześniania" auta - wszystko zostaje oryginalne.
Do pływaka musiałem jedynie doprowadzić oddzielnie przewód masowy, gdyż zbiornik jest tak grubo zamalowany, iż nie ma możliwości werżnięcia się podkładki do gołej blachy, a mechanicznie skrobać farby nie chciałem.
Tak prezentuje się teraz nowy bak od strony podwozia
Na koniec zasłużony relaks
Oto zregenerowany zbiornik paliwa, świeżo po wyciągnięciu z pieca:
Po montażu oryginalnego pływaka:
Oraz porównanie ze starym zbiornikiem
Jak widać na zewnątrz wcale nie wyglądał tak źle, za to po zdemontowaniu pływaka ujrzałem masakryczny widok...
Nie ma się co dziwić, że przez cały czas zapychał się filtr paliwa.
Podwozie auta po demontażu zbiornika wygląda bardzo ładnie, nie ma niepokojących oznak korozji itp, jedynie strasznie zaolejona jest tylna cześć skrzyni biegów. Będę musiał ją doprowadzić do porządku przy okazji wymiany silnika.
Zbiornik dostał nową, oryginalną opaskę na gumowy wąż, także przy okazji tej wymiany nie ma tu żadnego "uwspółcześniania" auta - wszystko zostaje oryginalne.
Do pływaka musiałem jedynie doprowadzić oddzielnie przewód masowy, gdyż zbiornik jest tak grubo zamalowany, iż nie ma możliwości werżnięcia się podkładki do gołej blachy, a mechanicznie skrobać farby nie chciałem.
Tak prezentuje się teraz nowy bak od strony podwozia
Na koniec zasłużony relaks
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 373 gości