Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
60 jedzie wariat
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
To jeszcze może wrzucę zdjęcia z wakacyjnej sesji w rodzinnych stronach
A tutaj taki mały bonus...
A tutaj taki mały bonus...
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Wracając do zmian w samochodzie - w końcu odrestaurowałem bagażnik dachowy firmy stomil, jaki docelowo miał się znaleźć na moim Maluchu. Wszystkie elementy stalowe oddałem do ponownego ocynkowania, natomiast aluminiowe rurki lekko odświeżyłem drobnym papierem wodnym, jednak będę musiał wykonać polerkę od podstaw by doprowadzić je do nieskazitelnego ideału.
Przed ocynkowaniem elementów główne mocowania odpowiednio skróciłem i wywierciłem nowe dziury, by bagażnik nie odstawał tak mocno od dachu jak było to przewidziane przez producenta. Niestety w galwanizacji jakimś cudem zaginął jeden pręt mocujący, więc zmuszony byłem wykonać replikę, którą ostatecznie prysnąłem na srebrno
Bagażnik firmy stomil jest najbardziej zbliżony do samoróbki jaką posiadał swego czasu tata w swoim Maluchu.
A tak to wygląda u mnie
Kolejnym gadżetem zakupionym do autka są PRL'owskie pokrowce siedzeń w bardzo fajnym kolorze, jakie udało mi się wyrwać na OLX. Po wypraniu i dosztukowaniu sznureczków ściągających ostatecznie zagościły na pokładzie małego fiata
I tym akcentem kończymy zmiany jakie nastąpiły przy Maluchu, w następnych postach pokażę efekty prac nad silnikiem
Przed ocynkowaniem elementów główne mocowania odpowiednio skróciłem i wywierciłem nowe dziury, by bagażnik nie odstawał tak mocno od dachu jak było to przewidziane przez producenta. Niestety w galwanizacji jakimś cudem zaginął jeden pręt mocujący, więc zmuszony byłem wykonać replikę, którą ostatecznie prysnąłem na srebrno
Bagażnik firmy stomil jest najbardziej zbliżony do samoróbki jaką posiadał swego czasu tata w swoim Maluchu.
A tak to wygląda u mnie
Kolejnym gadżetem zakupionym do autka są PRL'owskie pokrowce siedzeń w bardzo fajnym kolorze, jakie udało mi się wyrwać na OLX. Po wypraniu i dosztukowaniu sznureczków ściągających ostatecznie zagościły na pokładzie małego fiata
I tym akcentem kończymy zmiany jakie nastąpiły przy Maluchu, w następnych postach pokażę efekty prac nad silnikiem
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Masz może te zdjęcia z pola w większej rozdzielczości?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Pokrowce z a j e b i s t e
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
To lecimy dalej z tematem silnika.
Blachy odebrane z lakierni proszkowej, wszystkie elementy zostały pokryte czarnym matem a następnie lakierem bezbarwnym, przy czym były dwukrotnie wypalane w piecu.
Blok silnika świeżo po umyciu chemią. Cały blok jak można zauważyć był malowany przez poprzedniego właściciela na srebrno W niektórych miejscach zostały resztki farby, przy czym osłona koła pasowego pozostała w praktycznie nienaruszonym stanie:
Jak widać silnik to oryginał z 1983r.
A tutaj już doczyszczony mechanicznie blok silnika, przygotowany do montażu części:
Remont zacząłem od wymiany oringu oraz simmeringu na tylnej panewce, ponieważ z racji wieku stary był już chrupiący
Blachy odebrane z lakierni proszkowej, wszystkie elementy zostały pokryte czarnym matem a następnie lakierem bezbarwnym, przy czym były dwukrotnie wypalane w piecu.
Blok silnika świeżo po umyciu chemią. Cały blok jak można zauważyć był malowany przez poprzedniego właściciela na srebrno W niektórych miejscach zostały resztki farby, przy czym osłona koła pasowego pozostała w praktycznie nienaruszonym stanie:
Jak widać silnik to oryginał z 1983r.
A tutaj już doczyszczony mechanicznie blok silnika, przygotowany do montażu części:
Remont zacząłem od wymiany oringu oraz simmeringu na tylnej panewce, ponieważ z racji wieku stary był już chrupiący
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Chrupiacy Już nie miałeś co zjadać
Silnik w środku dłubałeś?
Silnik w środku dłubałeś?
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
dobra, Panie narobiłeś mi smaka idę do garażu
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Marek.K., no i tak ma być
Wewnątrz nic nie grzebałem, silnik dobrze trzymał ciśnienie oleju i pracował cicho, dlatego wał i panewki pozostawiłem tak jak były. Pomierzyłem jedynie krzywki na wałku rozrządu, by upewnić się czy faktycznie jest to pełny ekonomik (w numerze silnika teoretycznie brakuje symbolu "E"), ale jak się okazało faktycznie jest to ekonomik, z minimalnie wytartym wałkiem rozrządu
Tymczasem zdecydowałem nie montować zestawu po szlifie, tylko wygrzebałem ze strychu fabrycznie nowe, nominalne cylindry w selekcji B, które były naprawdę ładnie wykonane. Do cylindrów dołączone były pierścienie FPT "Prima Łódź", za to brakowało tłoków... na szczęście firma Złotecki wyprodukowała akurat takie tłoki w selekcji B, dzięki czemu bez problemu mogłem sobie skompletować pełny zestaw naprawczy. Do tłoków producent dorzucił nowe sworznie tłokowe oraz zabezpieczenia.
Tłoki z cylindrami bardzo ładnie się spasowały, dodatkowo gładź cylindra jest bardzo dobrze wyhonowana, dzięki czemu pierścienie tłokowe nie powinny się nadmiernie zużyć w okresie docierania.
Mając cały zestaw mogłem w końcu zacząć składać
Mój patencik ułatwiający montaż cylindrów na tłoki bez potrzeby demontażu korbowodów
Jeszcze tylko głowica i słupek kompletny!
janosikmz19822 napisał(a):Silnik w środku dłubałeś?
Wewnątrz nic nie grzebałem, silnik dobrze trzymał ciśnienie oleju i pracował cicho, dlatego wał i panewki pozostawiłem tak jak były. Pomierzyłem jedynie krzywki na wałku rozrządu, by upewnić się czy faktycznie jest to pełny ekonomik (w numerze silnika teoretycznie brakuje symbolu "E"), ale jak się okazało faktycznie jest to ekonomik, z minimalnie wytartym wałkiem rozrządu
Tymczasem zdecydowałem nie montować zestawu po szlifie, tylko wygrzebałem ze strychu fabrycznie nowe, nominalne cylindry w selekcji B, które były naprawdę ładnie wykonane. Do cylindrów dołączone były pierścienie FPT "Prima Łódź", za to brakowało tłoków... na szczęście firma Złotecki wyprodukowała akurat takie tłoki w selekcji B, dzięki czemu bez problemu mogłem sobie skompletować pełny zestaw naprawczy. Do tłoków producent dorzucił nowe sworznie tłokowe oraz zabezpieczenia.
Tłoki z cylindrami bardzo ładnie się spasowały, dodatkowo gładź cylindra jest bardzo dobrze wyhonowana, dzięki czemu pierścienie tłokowe nie powinny się nadmiernie zużyć w okresie docierania.
Mając cały zestaw mogłem w końcu zacząć składać
Mój patencik ułatwiający montaż cylindrów na tłoki bez potrzeby demontażu korbowodów
Jeszcze tylko głowica i słupek kompletny!
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Mało używany aparat zapłonowy w idealnym stanie + nowa kopułka i palec rozdzielacza, wszystko firmy ZELMOT Jedynie kondensator firmy magneti marelli.
Wyczyszczona obudowa rozrządu dostała nowy uszczelniacz Corteco.
Sam rozrząd to jakiś wynalazek przeznaczony na KJS, szeroki łańcuch, dużo koło odchudzone, rzekomo zestaw dużo żywotniejszy od współcześnie produkowanych badziewi.
I skręcone
Koło zamachowe przykręcone na klej do gwintów:
Alternator po kompleksowej regeneracji, nowe łożyska - przód szwajcarski RHP (NSK), tył japoński SKF. Wszystkie diody w prostowniku sprawdzone, założone nowe szczotki, jedynie regulator napięcia założyłem stary, oryginalny (Elmot), gdyż trzymał on wyższe napięcie ładowania niż współczesny zamiennik APE.
Test działania: https://www.youtube.com/watch?v=a-v9XcOCqBo
Nadszedł czas montażu osłon i tu zaczęły się cyrki... Najpierw zabawa z dłubaniem ukręconych śrub:
Gdy nadszedł czas składania, okazało się, że mało które gwinty w bloku "trzymają". Większość z nich się przekręciła podczas próby dokręcenia, więc zmuszony byłem zakupić zestaw naprawczy firmy Yato:
Dzięki niemu zyskałem dużo twardsze gwinty od fabrycznych i mogłem dokręcić osłony z prawidłową siłą.
Nowy termostat mieszkowy:
CDN
Wyczyszczona obudowa rozrządu dostała nowy uszczelniacz Corteco.
Sam rozrząd to jakiś wynalazek przeznaczony na KJS, szeroki łańcuch, dużo koło odchudzone, rzekomo zestaw dużo żywotniejszy od współcześnie produkowanych badziewi.
I skręcone
Koło zamachowe przykręcone na klej do gwintów:
Alternator po kompleksowej regeneracji, nowe łożyska - przód szwajcarski RHP (NSK), tył japoński SKF. Wszystkie diody w prostowniku sprawdzone, założone nowe szczotki, jedynie regulator napięcia założyłem stary, oryginalny (Elmot), gdyż trzymał on wyższe napięcie ładowania niż współczesny zamiennik APE.
Test działania: https://www.youtube.com/watch?v=a-v9XcOCqBo
Nadszedł czas montażu osłon i tu zaczęły się cyrki... Najpierw zabawa z dłubaniem ukręconych śrub:
Gdy nadszedł czas składania, okazało się, że mało które gwinty w bloku "trzymają". Większość z nich się przekręciła podczas próby dokręcenia, więc zmuszony byłem zakupić zestaw naprawczy firmy Yato:
Dzięki niemu zyskałem dużo twardsze gwinty od fabrycznych i mogłem dokręcić osłony z prawidłową siłą.
Nowy termostat mieszkowy:
CDN
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Jak się sprawdzają te sprężynki z yato? Ja kupiłem pojedynczy zestaw jakiś najtańszy i masakra, jedyna rozsądna i najtańsza firma to quatros.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Stachu.G napisał(a):Jak się sprawdzają te sprężynki z yato? Ja kupiłem pojedynczy zestaw jakiś najtańszy i masakra, jedyna rozsądna i najtańsza firma to quatros.
Wiertła i gwintowniki bardzo dobrze sobie radziły w aluminiowym bloku, niestety wkręcanie sprężynek trzeba było robić uważnie i precyzyjnie, gdyż czasami przedni "zwój" lubił się wkręcić nieco głębiej niż tył, czego skutkiem była zmiana skoku gwintu w tym miejscu i pojawia się wtedy następny problem. Co do reszty nie mam zastrzeżeń, sprężynki są bardzo mocne i raczej ciężko będzie w nich zerwać gwint.
Silnik wraz z końcem sierpnia został praktycznie złożony, zostały jedynie pierdółki do ogarnięcia takie jak np. wymiana miski olejowej, no ale mogę to uczynić dopiero po montażu silnika w samochodzie.
Oto zdjęcia!
PS. Zwróćcie uwagę, że nawet wszystkie śrubki są oryginalne!
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650S (1980r) - dieludolfs! Złom roku 2017
Rudolf ty mój Śrubku, ładnie wyszedł ten organ sercowy auta.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 313 gości