Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 6 wrz 2017, o 01:13

Postanowiłem założyć nowy temat, gdyż w starym wygasły już praktycznie wszystkie zdjęcia i nie opłacało się ich odświeżać.

Tak więc po raz kolejny przedstawiam Wam moje pierwsze, własne auto, jakim był Fiat 126p z rocznika 1983, zakupiony w czerwcu 2011r. Główny powód dla którego auto zostało kupione to świetny stan blacharski, wszystkie profile zamknięte były bardzo dokładnie zakonserwowane najprawdopodobniej od nowości, poza tym karoseria zachowana w oryginale, nigdy nic przy nim nie było robione, malowane itp.

Oto zdjęcia zrobione w trakcie oględzin u poprzedniego właściciela:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Auto jak widać nie było jakoś mocno zajeżdżone, ale poprzedni właściciel bardzo je zapuścił. Dużo niewielkich ognisk korozji na powierzchni karoserii, strasznie pokombinowana instalacja elektryczna, zaolejony silnik, nie wspominając o zniszczonym i brudnym wnętrzu. Jakimś cudem jedynie prawy próg przerdzewiał od zewnątrz w przedniej części i szczerze mówiąc to będzie jedyna ingerencja blacharska w tym egzemplarzu.

Tak oto prezentowało się autko, gdy było już w moim posiadaniu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Samochód miał posłużyć jako baza do zbudowania repliki Malucha z rocznika 1980r jaki kiedyś posiadał mój tata. W tym celu karoseria miała zostać przemalowana na kolor orzech, zawieszenie miało zostać wymienione na stary typ (felgi cytrynki) itd. Maluch został rozebrany i był przygotowywany do zaplanowanego remontu, niestety (dla mnie stety :D) w czerwcu 2014r zakupiłem drugiego Malucha w roczniku i kolorze dokładnie takim jakiego od zawsze chciałem mieć, więc projekt przebudowy '83 nie miał już żadnego sensu.

Początkowo chciałem opchnąć komuś rozebrane auto w stanie takim jakim jest, potem samą karoserię bez części, jednak stwierdziłem, że wypadałoby mu dać drugą szansę :mrgreen:

Podwozie w miejscach narażonych na korozje zostało dokładnie oczyszczone i zamalowane dwuskładnikowym podkładem antykorozyjnym, tata wspawał mi również nowe gniazda na lewarek, gdyż stare już były skorodowane.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Następnie podłoga została w całości zabezpieczona bitgumem.

Obrazek

Obrazek


Walczyć z korozją również trzeba było na powierzchni nadwozia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Podłoga wewnątrz auta, po skuciu mat bitumicznych jest w naprawdę ładnym stanie. Niewielki nalot korozji jest jedynie w okolicach miejsca na nogi kierowcy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


We wrześniu 2015r, z racji zbliżającej się jesieni Maluch musiał opuścić blaszaka na rzecz Tico. Nie mogłem go pozostawić bez dachu nad "głową" (dachem? :D), dlatego też został przewieziony do wujka, gdzie dostał suchy, murowany garaż.

Obrazek

Obrazek

Auto jest w nim "przechowywane" już drugi rok w takim stanie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 wrz 2017, o 01:13

Pani Kontekstowa
 

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez Sławek. » 6 wrz 2017, o 19:03

Też marzy mi się taka zabawka, ale niestety trzeba płacić OC, a pewnie mało co bym jeździł i tak :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez janosikmz19822 » 6 wrz 2017, o 23:19

I co ruszasz z robotą?
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 7 wrz 2017, o 21:42

Sławek., z OC nie ma tragedii, za ten egzemplarz w grudniu zeszłego roku (po pierwszych podwyżkach) zapłaciłem dokładnie 229zł, z taką różnicą, że samochód jest w całości zarejestrowany na tatę. Inną opcją może być rejestracja takiego auta na zabytek, wtedy jednorazowo płacimy koszt ok. 1000zł, ale mamy dożywotni przegląd i OC płacimy wtedy, kiedy chcemy jeździć ;)

janosikmz19822 napisał(a):I co ruszasz z robotą?

Pod koniec przyszłego tygodnia będę w stanie powiedzieć coś więcej :yes:
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 14 wrz 2017, o 21:21

Także więc... po dwóch latach znów go przejmuję!

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez Norbinuss » 15 wrz 2017, o 17:04

Czekam na jakieś relacje z prac. :> Pogoda już marna się robi (temperatura, przynajmniej na mazurach) na jakieś malowania czy coś. Masz ogrzewany garaż?
Norbinuss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 872
Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
Pochwały: 4

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 17 wrz 2017, o 00:31

Garażu grzanego właśnie za bardzo nie mam, ale Maluch do wiosny zasiedli obecny garaż Tico, czyli mówiąc inaczej - wróci na swoje stare śmieci.
Wizja remontu jest taka: odcień lakieru zgodny z oryginałem, sama powłoka lakiernicza to będzie baza+bezbarwny, z zewnątrz włoskie zderzaki P4 i chromowane gadżety jak np. lusterka, wycieraczki itp.
W tym roku zaplanowane jest ukończenie blacharki i lakierowanie. Składanie na przyszły rok.
Fotorelacje z remontu będę starał się wrzucać na bieżąco ;)
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 29 wrz 2017, o 18:10

Mały update po dwóch tygodniach :D Auto jest już u blacharza-lakiernika, coś tam się dzieje:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez janosikmz19822 » 29 wrz 2017, o 22:53

Z twoim zapałem ten etap byś sam zrobił :F
Avatar użytkownika
janosikmz19822
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3661
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
Pochwały: 42
Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 1 paź 2017, o 22:17

janosikmz19822, miałem zamiar zrobić to w tym roku, ale niestety po drodze wyszło kilka innych rzeczy do ogarnięcia, lato skończyło się szybciej niż przypuszczałem, dlatego też podjąłem decyzję, że auto pójdzie w ręce fachowca ;) Mam tylko nadzieję, że nie spartoli roboty i efekt końcowy będzie cieszył oko, no ale przekonamy się o tym w niedalekiej przyszłości :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez Pablo z Garażu » 9 paź 2017, o 18:20

Pamiętasz może co to za dwuskładnikowy podkład, którym zabezpieczałeś podwozie? Później na to poszedł BitGum... Może mi się przydać. :wink:
Avatar użytkownika
Pablo z Garażu
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
Lokalizacja: Krosno [RKR]
Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 9 paź 2017, o 20:15

Pablo z Garażu, hempel galvosil czy jakoś tak się to nazywało, podkład ten jest stosowany w przemyśle do trwałego zabezpieczania przed korozją konstrukcji stalowych jak np. słupy itp. Generalnie specyfik ten nie jest ogólnodostępny, a mi się udało załatwić go po znajomości. Z podkładów ogólnodostępnych mogę polecić Novol Protect 360, nie należy może do najtańszych ale bardzo dobrze spełnia swoje zadanie! ;)

Dziś byłem znów odwiedzić Maluszka, postępy jak na zdjęciach :>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez Pablo z Garażu » 10 paź 2017, o 18:34

Czyli, że w zasadzie ten Novol Protect 360 to taki typowy podkład epoksydowy? Czyli, że jakbym nadwozie jechał od gołego metalu, to też bym mógł go użyć (oczywiście wiem, że w przypadku lakierowania nadwozia powinien być jeszcze podkład akrylowy :)

Miło jest patrzeć na takie remonty...
Avatar użytkownika
Pablo z Garażu
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 1 sie 2017, o 19:00
Lokalizacja: Krosno [RKR]
Pojazdy: Fiat 126p FL, Audi A4 B5

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez Rudy102 » 10 paź 2017, o 19:22

Gołą blachę TRZEBA zabezpieczyć podkładem epoksydowym. Akrylowy nie jest zabezpieczeniem antykorozyjnym :F
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Polski Fiat 126p, 650E (1983r) - Odwieczny problem Ludolfa

Postprzez dieludolfs » 10 paź 2017, o 19:25

Pablo z Garażu, dokładnie jest to typowy podkład epoksydowy, możesz go użyć bezpośrednio na gołą blachę jako podkład antykorozyjny, lub nawet na starą, uprzednio zmatowioną powłokę lakierniczą jako warstwa izolująca.
Tutaj masz kartę techniczną: http://professional.novol.pl/karty/tech ... %20360.pdf
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Następna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron