Witam
Chciałbym sprawdzić czy mam ładowanie w swojej shl m11.Mam multimetr ale nie wiem jak to dokładnie sprawdzić.
Proszę o poradę.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
SHL Ładowanie
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 12
• Strona 1 z 1
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
SHL Ładowanie
Ustawiasz funkcję mierzenia napięcia stałego (do 20V), po czym podpinasz przewody miernika do akumulatora. Sprawdź jaki jest wynik przy zgaszonym silniku, następnie pod odpaleniu na wolnych obrotach, oraz przy średnich obrotach typowych dla normalnej jazdy. Wynikami pochwal się na forum.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: SHL Ładowanie
Sprawdziłem tak jak napisałeś.
6.18 V na zgaszonym
6.19 V na wolnych obrotach
6.23 V na trochę ponad średnie obroty
To znaczy,że jest dobre ładowanie?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
6.18 V na zgaszonym
6.19 V na wolnych obrotach
6.23 V na trochę ponad średnie obroty
To znaczy,że jest dobre ładowanie?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
SHL Ładowanie
Zdecydowanie za mało. Skoro na zgaszonym jest ok. 6,18V, to przy odpalonym silniku "na obrotach" powinno być minimum 7V
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: SHL Ładowanie
Uszkodzony prostownik selenowy?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
SHL Ładowanie
Jak mierzyl na swiatlach to chyba ok
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Re: SHL Ładowanie
Bez świateł mierzone.Romecik2t napisał(a):Jak mierzyl na swiatlach to chyba ok
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
Re: SHL Ładowanie
Przeczytałem że w oryginalnej instalacji prąd ładowania wynosi w granicach 0.5-0.6 Ampera.
W jaki sposób mogę to zmierzyć miernikiem?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
W jaki sposób mogę to zmierzyć miernikiem?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
SHL Ładowanie
damianos56, ustawiasz miernik na funkcję pomiaru prądu ("Amper" - znaczek "A" na rozpisce), przekładasz bodajże plusowy kabel do oddzielnego gniazda w mierniku do mierzenia prądu, po czym podłączasz miernik szeregowo do jednego z biegunów akumulatora
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
SHL Ładowanie
Odpinasz kabel który idzie z regulatora do akumulatora i pomiędzy ten kabel a akumulator wkładasz amperomierz, na zakresie najczęściej 10 A. Tylko pamiętaj aby podczas mierzenia nie dotknąć kabla "+" i masy "-", bo amperomierz się spali. (Pal licho jeżeli to miernik za 17 złotych )
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: SHL Ładowanie
dieludolfs, robiłem tak jak napisałeś ale pokazuje mi cały czas 0 na mierniku.
Szeregowo podłączyłem się do kabla który idzie na minus do akumulatora, tzn. czarny z miernika do kabla minusowego odłączonego od akumulatora a czerwony z miernika do styku minus na akumulatorze.
Próbowałem na różne sposoby,tzn. na wyłączonym silniku i włączonym silniku z włączonymi światłami i bez świateł.
Żadnej różnicy.
Tzn. że nie ma ładowania? Tylko dlaczego napięcie V minimalnie wzrasta po odpaleniu silnika skoro nie ma ładowania.
Tomciosz, chodziło Ci o prostownik? Shl raczej nie ma żadnego regulatora.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Szeregowo podłączyłem się do kabla który idzie na minus do akumulatora, tzn. czarny z miernika do kabla minusowego odłączonego od akumulatora a czerwony z miernika do styku minus na akumulatorze.
Próbowałem na różne sposoby,tzn. na wyłączonym silniku i włączonym silniku z włączonymi światłami i bez świateł.
Żadnej różnicy.
Tzn. że nie ma ładowania? Tylko dlaczego napięcie V minimalnie wzrasta po odpaleniu silnika skoro nie ma ładowania.
Tomciosz, chodziło Ci o prostownik? Shl raczej nie ma żadnego regulatora.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
- damianos56
- MotoManiak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 6 sie 2014, o 09:53
- Pojazdy: Komar,Chart,SHL M11,WSK M06 Z2
SHL Ładowanie
damianos56, wychodzi na to, że albo spalony amperomierz, albo w ogóle nie ma ładowania. Spróbuj na próbę zamiast amperomierza wpiąć w szereg żarówkę 5W i zobacz, czy po odpaleniu się zaświeca
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 260 gości