Witajcie,
Dzisiaj pragnę wam przedstawić różnice w budowie elementów jak również danych technicznych, odpowiedzialnych za przeniesienie momentu napędowego z wału korbowego na koła pojazdu. Zastosowanych w pozornie takim samym silniku...
Mianowice silniku o oznaczeniu 170A.000 znajdującym zastosowanie w Fiacie Cinquecento 700.
Oraz silniku o oznaczeniu 126 A2, stosowanego w Fiacie 126 BIS.
Różnice pomiędzy silnikami są następujące:
*umiejscowienie filtra oleju, a raczej jego typ: BIS odśrodkowy, Cinquecento - bocznikowy z wymiennymi wkładami,
* Umiejscowienie czujnika ciśnienia oleju,
*inne koła pasowe,
*inne kadłuby silnika (okolice pompy cieczy chłodzącej, okolice umiejscowienia czujnika położenia wału korbowego/aparatu zapłonowego),
*inny kształt komory spalania (różnica w stopniu sprężania - czyli stosunku sumy objętości komory spalania i pojemności skokowej do objętości komory spalania),
*inna budowa wału korbowego
*inne dociski sprzęgła i tarcze cierne
(UWAGA BO TEORETYCZNIE MOŻNA JE ZAMIENIĆ, A JEST TO NIEWSKAZANE)
*inne tulejki i uszczelnienia typu simmera
(UWAGA BO TEORETYCZNIE MOŻNA JE ZAMIENIĆ, A JEST TO NIEWSKAZANE)
*inna obudowa skrzyni biegów,
*różne przełożenia skrzyni biegów,
*różnice w typach synchronizatorów dla poszczególnych konstrukcji
*całkowicie inne przeguby zewnętrzne.
A wszystko wynika z modernizacji
I INNEGO KIERUNKU OBROTU WAŁU KORBOWEGO
Tabela dotycząca silnika, sprzęgła i skrzyni biegów:
(1) Dane techniczne podają inne pojemności skokowe, pomimo tych samych średnic i skoków tłoka.
Różnice w budowie docisków:
U góry nowy docisk do BIS'a, na dole oryginał z Cinquecento 700 Young (gaźnik Aisan).
Lewo BIS, prawo Cinquecento.
Postarałem się opisać większość różnic jakich się doszukałem w literaturze, oraz w innych źródłach. Natomiast motywację by rozpowszechnić powyższe informacje dała mi ostatnia awaria w rodzinnym Cinquecento. W której stare łożysko wyciskowe FIRMY "LUK", zatarło się, zaczynając ścinać sprężynę talerzową i ostatecznie pozbawiając auto możliwości rozłączenia silnika ze skrzynią biegów. POMIMO PRZEJECHANIU DOPIERO 7 TYS KM. Gdzie oryginał przejechał 140, a nadmiernie zużyty nie był...
Źródła:
"Cinquecento. Poznaję Cinquecento" Andrzej Hajos, Wyd. WEMA, 1992, ISBN 83-85250-36-0
"Obsługa i naprawa. Fiat Cinquecento" Krzysztof Trzeciak, Wydawnictwo AUTO, Warszawa 1996, ISBN 83-85243-23-2
http://www.club-fiat-500.com/IMG/pdf/ma ... 6bisv2.pdf
http://www.sambitom.neostrada.pl/dane.htm
https://www.youtube.com/watch?v=d7GJBGISMXo
http://fiat500-fischer.de/katalog/fiat1 ... atalog.pdf
https://magazynauto.interia.pl/rozrywka ... Id,1939254
P.S.
Sprzedam nowy, oryginalny docisk Valeo/Kożuchów do BIS'a.
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Autor postu otrzymał pochwałę
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Tomciosz, Bardzo dobry poradnik, świetna robota, pochwała jak najbardziej się należy
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Czyli kładąc silnik CC do Bisa mam 4 biegi do tyłu?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Tomek, tak to mniej więcej działa
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Ciekawy opis.Masz pochwałę .
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Nie da się pochwały dać.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Mam dokładnie ten sam problem z pochwałami
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Tylko autorzy tematów w dziale pomoc mogą dawać użytkownikom pochwały za wartościowe posty. W przypadku tutorialów - odpowiedzialna jest za to administracja forum, jeżeli poradnik posiada wartościową poradę i jest opisany szczegółowo.
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?f=6&t=27123
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?f=6&t=27123
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Cinquecento 700 vs. Fiat 126p BIS różnice w budowie UN
Ale ja ogólnie nawet w pomocy nie mogę
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości