126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Soniak » 27 wrz 2018, o 16:36

Witam, posiadam malacza z 2000r ELX z tym badziewnym elektronicznym zapłonem. Mówię od razu że to początek mojej historii z tymi pojazdami i wcześniej zbytnio styczności z tymi silnikami nie miałem. A autko kupilem za przystępne pieniążki w celach kolekcjonerskich. Zaraz po kupnie (ok dobre 0,5 roku temu) malaczek miał tylko problem w sensie, że podczas jazdy potrafiło mu odciac zapłon. Trzeba było wylaczyc stacyjke i ponownie ja wlaczyc, bo jeśli tak nie zrobiłem to mogłem kręcic do woli i zero reakcji. O tym problemie byłem poinformowany zaraz przed kupnem. Lecz problem występował raczej jednorazowo gdy silnik był zimny, w skrócie mówiąc - dało się jeździć. Auto stało ostatnio z kilka mscy ponieważ nie byłem w PL, wczoraj chciałem sobie w koncu nim trochę pojeździć ale czerwony demon bardzo mnie zaskoczył. Na zimnym silniku odpala i trzyma obroty bez większych problemów. Ale jak się trochę nagrzeje to lubi zgasnąć, i potem bez dodania chociaż ćwiartki gazu nie odpali (będzie próbował jedynie) Jak odpali to czasami nawet sobie strzeli kilka razy, i czasami gdy próbuję dac gaz do spodu to lekko przerywa i się dopiero wkręca (choc nie zawsze) albo normalnie się wkręci prawie do spodu i wtedy dopiero falują te obroty (slychac ze silnik moze bardziej sie wkrecic ale faluje) przeważnie jak przygazuję chociaż do połowy i puszczę to przy spadku obrotów zgaśnie, nie złapie już niskich. Nawet zdarzy się że na biegu jałowym jest wszystko ok wkręca się i wszystko gra, ale jak tylko wbiję bieg i przejadę kilka metrów na pół gazu to auto zdycha (tak jakbym odciął zapłon|) i tak w kółko. Da się jeździć ale tylko jak kubica Gaz - Sandał Podłoga i następny bieg. Wyczyściłem dzisiaj filtr powietrza i te przeloty co są, świece kolor czarny, zalewa ? nic zbytnio więcej nie grzebałem bo nie miałem czasu, w nast tygodniu dalej wyjezdzam z pl. Moze ktos z was jest maluchowym weteranem i wie o co chodzi ?
Soniak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 21:11
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazdy: PASSAT/WSK125/126p FLX/

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 wrz 2018, o 16:36

Pani Kontekstowa
 

Re: 126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Janusz73 » 27 wrz 2018, o 18:59

Miałem takiego malucha i miałem podobny problem.W tym że silnik pracował bez zarzutów ale nagle w trakcie jazdy potrafił się wyłączyć.Malucha już nie mam ale został mi cały kompletny zapłon po nim.Która część zapłonu za tą usterkę odpowiadała tego nie wiem.Podpowiem Ci co masz sprawdzić-pierwsza rzecz to podstawka pod gażnikiem czy nie jest pęknięta.ELX ma podstawkę z dwoma wyjściami na wężyki.Druga sprawa-czujnik położenia wału przy kole jest nieregulowany i fabrycznie jedna śruba mocująca go jest z łbem zrywalnym i jeżeli są dwie śruby z łbami to znak,że ktoś regulował zapłon co jest w tym przypadku błędem.Trzecia rzecz która potrafi "wkur..ć" to od wewnątrz kabiny,od strony wlewu paliwa pod tapicerką (boczkiem) tylnego siedzenia na przewodzie odpowietrzającym zbiornik paliwa jest specjalny zawór jednostronny który potrafi się skutecznie zakleić.Wywal to,a wężyki połącz.Jeżeli on się zaklei to zbiornik nie ma odpowietrzania i w pewnym momencie od tankowania gdy ubywa paliwa w baku zaczyna wytwarzać się podciśnienie i mechaniczna pompa paliwa nie ma siły go zaciągać.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez dieludolfs » 28 wrz 2018, o 10:23

Czarne świece mogą być również oznakiem słabej iskry na świecy. Zrób mu przede wszystkim podstawowy przegląd, tj. regulacja luzów zaworowych, regulacja gaźnika (miałem przypadek, że sama zakręciła mi się dysza regulacji składu mieszanki i auto nie działało na wolnych obrotach po zagrzaniu) i wyczyść dyszę od wolnych obrotów. Ostatnio na youtube miałem w polecanych dość ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=60t7TlEvfQc
Jak widać Maluchy potrafią zaskakiwać nietuzinkowymi awariami :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: 126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Soniak » 28 wrz 2018, o 11:45

Dzięki chłopaki. Postaram się to ogarnąć i dam znać
Soniak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 21:11
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazdy: PASSAT/WSK125/126p FLX/

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez dieludolfs » 28 wrz 2018, o 11:57

Soniak, sprawdź jeszcze przewody WN, w kompletnym mroku przy odpalonym silniku zobacz, czy nie iskrzą. Przyczyn może być wiele i trzeba je wykluczać drogą eliminacji.
Btw. Pochwal się nabytkiem na forum :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Soniak » 28 wrz 2018, o 15:59

Kurczę a jaki ma być luz na zaworach ? 0,25 ? na ssacym ? od której strony zaczynac ustawiac zawory ?

+ link do filmiku który nagrałem, może będzie łatwiej : https://www.youtube.com/watch?v=2bBIa1ceo3Y
Soniak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 21:11
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazdy: PASSAT/WSK125/126p FLX/

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez dieludolfs » 28 wrz 2018, o 16:57

Soniak, zawory ssące (wewnętrzne) 0,20mm, zawory wydechowe (zewnętrzne) 0,25mm. Musisz ustawić koło pasowe na znakach (GMP) i ustawić najpierw zawory na jednym cylindrze, a potem zrobić jeden pełen obrót kołem pasowym i ustawić zawory drugiego cylindra. Zaczynasz ustawiać od strony, przy której popychacze zaworów się nie mijają. Pamiętaj, by szczelinomierz wchodził z wyraźnym oporem, bo inaczej jak będzie zbyt luźno to zawory będą słyszalnie klepać podczas pracy silnika. Najważniejsze jednak, by zawory nie były podparte - co z resztą często się zdarza przez zaniedbanie użytkowników. Warto zaopatrzyć się w nową uszczelkę, bo stara lubi się skleić i popękać przy demontażu pokrywy.

A film niestety nie hula :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: 126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Soniak » 28 wrz 2018, o 18:31

Soniak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 21:11
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazdy: PASSAT/WSK125/126p FLX/

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez dieludolfs » 28 wrz 2018, o 18:39

Teraz hula aż miło :D

Jest gorzej niż myślałem. Nie wiem czy dobrze słyszę, ale mam wrażenie, że jak załapie to pracuje tylko na jeden cylinder. Wykręć świece i zobacz, czy obydwie mają ładną, mocną iskrę.
Kiedyś miałem takie same objawy w swoim ST - po dłuższym postoju ot tak nagle zaczął gadać identycznie jak na tym filmie, łapał tylko na wysokich obrotach i po chwili gasł. W moim przypadku problem występował nawet na zimnym silniku, a winny okazał się pływak w gaźniku, który podczas tego długiego postoju rozszczelnił się i wypełnił benzyną.

Tutaj brzmi jakby coś odcinało iskrę.

Niech ktoś inny jeszcze się wypowie :D
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: 126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Soniak » 28 wrz 2018, o 18:51

dieludolfs napisał(a):Teraz hula aż miło :D

Jest gorzej niż myślałem. Nie wiem czy dobrze słyszę, ale mam wrażenie, że jak załapie to pracuje tylko na jeden cylinder. Wykręć świece i zobacz, czy obydwie mają ładną, mocną iskrę.
Kiedyś miałem takie same objawy w swoim ST - po dłuższym postoju ot tak nagle zaczął gadać identycznie jak na tym filmie, łapał tylko na wysokich obrotach i po chwili gasł. W moim przypadku problem występował nawet na zimnym silniku, a winny okazał się pływak w gaźniku, który podczas tego długiego postoju rozszczelnił się i wypełnił benzyną.

Tutaj brzmi jakby coś odcinało iskrę.

Niech ktoś inny jeszcze się wypowie :D



A jeszcze zapytam tak... Bo jak malacz palił i na jałowym biegu sobie pyrkał to świecił mi alternator na desce, ale wystarczyło dyg przygazować i kontrolka znikała, nie wiem czy w malaczu to norma czy nie, dlatego pytam. A akurat mało czasu mu poswiecam wiec nie sprawdzałem napięć na multimetrze, aku jest nówka na gwarancji jeszcze bo kupowałem Voltaro 35AH

EDIT : Dodam że jak kupiłem malcza to nie działa w nim wskaźnik paliwa, cały czas pokazuje około 0,5 baku. Np przy włączeniu świateł np wskazówka pokazuje niższy wynik.
Soniak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 21:11
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazdy: PASSAT/WSK125/126p FLX/

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez dieludolfs » 28 wrz 2018, o 19:43

Z tą kontrolką ładowania to normalny przypadek jeżeli masz ustawione bardzo niskie obroty silnika ;)

Soniak napisał(a):EDIT : Dodam że jak kupiłem malcza to nie działa w nim wskaźnik paliwa, cały czas pokazuje około 0,5 baku. Np przy włączeniu świateł np wskazówka pokazuje niższy wynik.

Czy kontrolka rezerwy działa przy tym normalnie?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Soniak » 28 wrz 2018, o 20:00

Jeśli jest rezerwa :)
Jeśli coś takiego istnieje na desce to nigdy tego nie widziałem :D
Soniak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 21:11
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazdy: PASSAT/WSK125/126p FLX/

Re: 126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Janusz73 » 29 wrz 2018, o 07:15

Obejrzałem film i coś mi nie pasuje.To jest na pewno ELX?Pytam,bo nie widzę puszki z filtrem węglowym.Chyba,że chwilowo wymontowałeś,albo były jakieś przeróbki?A nic tak nie wkur..a jak czyjeś tajemnicze przeróbki.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: 126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez Soniak » 29 wrz 2018, o 11:07

Tak pisze w dowodzie 126 elx town
Soniak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 mar 2010, o 21:11
Lokalizacja: Cieszanów
Pojazdy: PASSAT/WSK125/126p FLX/

126P ELX Problem z gaźnikiem czy zapłonem ?

Postprzez dieludolfs » 29 wrz 2018, o 11:12

Soniak napisał(a):Jeśli jest rezerwa :)
Jeśli coś takiego istnieje na desce to nigdy tego nie widziałem :D


Przy ELX kontrolka rezerwy jest na wskaźniku paliwa obok poziomu zero. Kontrolka i wskaźnik poziomu paliwa działają od siebie niezależnie, gdyż są to dwa oddzielne obwody - wskaźnik jest realizowany potencjometrem, natomiast rezerwa oddzielnym stykiem. Wszystko działa prawidłowo tylko wtedy, gdy zbiornik paliwa ma dobrą mase ;)


Janusz73 napisał(a):Obejrzałem film i coś mi nie pasuje.To jest na pewno ELX?Pytam,bo nie widzę puszki z filtrem węglowym.


Czy aby na pewno obejrzałeś dobry film? :D Autor tematu nagrywał wideo wewnątrz samochodu, nie pokazując przy tym komory silnika :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości