Espace I GTX - czyli buduję sobie auto
Piguła, czyli Espace I GTX
Póki co, mam tylko przedliftowy tył,dlatego wstrzymuję się z przekładką Do tego intercooler ledwo ledwo wchodzi w nosek po lifcie (jest dłuższy niż preFL) jak go pokroję i cofnę chłodnicę, a i tak pewnie skończy się na jeździe bez grilla
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Łotpał
https://youtu.be/04nE3Y3zBHo
Teraz muszę jeszcze założyć półosie, skręcić zawias, spiąć biegi i można będzie testować. Mam nadzieję że zdążę przed śniegiem. Przegląd i jazda pewnie dopiero wiosną...
Stan na dziś
https://youtu.be/04nE3Y3zBHo
Teraz muszę jeszcze założyć półosie, skręcić zawias, spiąć biegi i można będzie testować. Mam nadzieję że zdążę przed śniegiem. Przegląd i jazda pewnie dopiero wiosną...
Stan na dziś
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Coś ty dziecko zrobił z tym samochodem
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Re: Piguła, czyli Espace I GTX
Widać, że się chłopaki na PRz nudzą W Rzeszowie czasem bywam, to może kiedyś będzie okazja zobaczyć tą bestię. Zwłaszcza, że przed zakupem Kangura byłem o krok od kupna Espace II, tylko mi sprzątnęli sprzed nosa
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Piguła, czyli Espace I GTX
pawel615 napisał(a):Coś ty dziecko zrobił z tym samochodem
Skasztaniłem
Marcek, żałuj, mega wygodne auto. E2 jest już bardziej cywilizowane, ale w Jedynce widać że to była w dużej mierze ręczna produkcja Jedynie niektóre mniej typowe części ciężko już dostać. Ale da się żyć. W E1 często siedzę przy kompie grzebiąc po katalogach i tak np. łożyska kół przednich są z Dacii, a piasty tylne z Megane
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Mam tłumik.
Właściwie to kawałek.
Wypuszczony pod progiem.
https://youtu.be/zjB1tBmywec
Silnik sobie dziś chodził na luzie. Ma jeszcze za wysokie obroty, lekko cieknie z jednego węża no i downpipe jest skręcony bez uszczelki, stąd tyle dymu w komorze. Grunt że jest na tyle cicho, że może stać odpalony koło garażu. Teraz mogę go w końcu dobrze nagrzać żeby skręcić ostatecznie głowicę i wyregulowac zawory.
Właściwie to kawałek.
Wypuszczony pod progiem.
https://youtu.be/zjB1tBmywec
Silnik sobie dziś chodził na luzie. Ma jeszcze za wysokie obroty, lekko cieknie z jednego węża no i downpipe jest skręcony bez uszczelki, stąd tyle dymu w komorze. Grunt że jest na tyle cicho, że może stać odpalony koło garażu. Teraz mogę go w końcu dobrze nagrzać żeby skręcić ostatecznie głowicę i wyregulowac zawory.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek napisał(a):W wolnej chwili opiszę dokładniej co siedzi w środku
Minął prawie rok, mam chwilę Będzie długi wpis i w końcu więcej zdjęć
No, więc od ogółu do szczegółu.
Sam słupek był w zaskakująco dobrym stanie. Po otwarciu bloku znalazłem zatarte panewki główne z tego co pamiętam na 4 i 5 podporze. Po pomiarach wyszło, że czopy wału nie kwalifikują się jeszcze na szlif Również tuleje dość ładnie trzymały wymiary.
Czwarty cylinder ma paskudnie wyglądające przetarcie, które w pierwszej chwili uznałem za oznaki zatarcia tłoka. Jednakże nie było to nawet wyczuwalne pod paznokciem, powierzchnia jest bardziej wypolerowana niż przetarta, dlatego zaryzykowałem nie ruszać tego.* Tłoków nie wyciągałem w całości (w tym silniku tłoki wyciąga się łącznie z tuleją i korbowodem, a rozkręca dopiero na stole), dlatego tu przyznam, że poszedłem na łatwiznę i zmierzyłem tylko wystające z tulei części... Z tego samego powodu pierścienie mierzyłem też tylko z jednego tłoka, wszystko o dziwo trzyma się w normie. Po wymierzeniu wszystkiego odetchnąłem z ulgą, bo wygląda na to, że przyczyną spadku mocy w dużej mierze była głowica.
* w niedalekiej przyszłości silnik będę musiał odprężyć. Tylko nie wiem jeszcze czy zrobię to pro tłokami, pół pro wałem korbowym**, czy odwalę amatorkę i pójdzie kanapka.
** wał z 2.0 to mój luźny pomysł, wchodzi w blok, ale silnik odpręża się wtedy bardzo radykalnie Muszę dorwać jeszcze do pomiarów korby z 2.1TD. Skok jak 2.2, blok bardzo podobny, ale sama korba jest prawdopodobnie krótsza. Jest szansa, że to się uda.
Skoro jesteśmy przy głowicy.
Plan zakładał montaż 12-zaworowej głowicy z Safrane, ALE z racji doładowania silnika odrzuciłem pomysł. W cenie głowicy 12V zrobiłem generalny remont swojej 8V. Stary został właściwie korpus i sprężynki
Składanie
W skrócie, nowe panewki i uszczelniacze wszystkiego. Podpory wału złożone na Dirco zamiast śmiesznych uszczelniaczy fabrycznych.
Nowy rozrząd, paski, UPG fabryczna. Rok miałem dość... aktywny toteż słupek leżał w garażu kilka ładnych miesięcy, dopiero w grudniu dostał osprzęt i wjechał do budy. Żałuję tylko kupna nowej kopułki rozdzielacza zapłonu, bo docelowo silnik będzie pracować na 4 cewkofajkach z T-jeta. No ale kopułkę mogę oddać do Renówki brata.
Plany
Właściwie to samochód składałem trochę na szybko bo wyjeżdżam z Polski, więc zrobię z 500km, a po powrocie silnik znowu wyjeżdża z budy bo będziemy kleić wiązkę pod ECUmastera
Kiedy wyciągałem silnik z budy, byłem mocno napalony na doładowanie go kompresorem. Planowałem Eatona M62, kupiłem M65 z dość słabymi łopatami, ale w dobrej cenie. Konsultowałem to z dwoma osobami, jest szansa na ~180KM przy ok. 0.8B o ile mój kompresor będzie w stanie zbudować takie ciśnienie. A prawdopodobnie nie będzie Dlatego w zależności ile kasy przywiozę pójdę w K04, lub kompresor w stylu Rotrexa. Jest w Polsce firma która robi takie bajery na muszlach od turbo w dość rozsądnych pieniądzach.
Mam listę rzeczy do zrobienia od razu po powrocie. Taki stage 0.5:
- natryski na tłoki z diesla. Mam, muszę tylko zamontować.
- wiązka pod ECU
- cewkofajki z Fiata
- dołożyć czujnik położenia wałka rozrządu. Pewnie wykorzystam miejsce po rozdzielaczu zapłonu.
- trzeba będzie jakoś wkleić BOV'a w dolot
- wiązka pod sekwencję LPG. Póki co mam samą benzynę
- dmuchać ile wlezie moim kompresorem
- hamowanie
Spodziewam się 170-180KM, czyli jak fabryczne R21 Turbo.
Trochę mało
Docelowo bez odprężenia silnika zapewne się nie obejdzie. Ma być 250KM i ***
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Będzie najszybsza lodówka w kraju Podziwiam cię że chce ci się modyfikować silnik w tak nie sportowej furze Trzymam kciuki i liczę na niezłego sleepera
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
Piguła, czyli Espace I GTX
ciekawe
muszę zacząć coś z vectrą robić bo mnie obejdziesz
muszę zacząć coś z vectrą robić bo mnie obejdziesz
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Piguła, czyli Espace I GTX
Fajny projekt. Jak będzie jeździć na kompresorze to nagraj jakiegoś onboarda
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Piguła, czyli Espace I GTX
tombo22 napisał(a):Podziwiam cię że chce ci się modyfikować silnik w tak nie sportowej furze
Nie jest aż tak źle. Pamiętam ostatni Rajd Arłamów, kiedy zaspałem i szef odcinka dobijał się gdzie jestem Przez zakręty na dojazdówce szedłem równo z A3 1.8 K***o, na prostej mi uciekał.
Swego czasu ciskałem koło Rzeszowa na odcinkach Rajdu Rzeszowskiego, w weekendy dużo fajnych aut tak jeździ. I tak na Hermanowej napsułem kiedyś nerwów kierowcy TT... także da się, tylko auto sprawia wrażenie jakby miało zaraz wydachować
Jedynie hamulce nie wyrabiają i tu będę musiał mocno namodzić. Na Załużu tarcze tak dostały po dupie, ze po pierwszym przegrzaniu się pokrzywiły, a po drugim w miarę wyprostowały
Na szczęście ten sezon Piguła będzie miała już lżejszy, bo mam Puga.
igrek97, wrócę z Niderlandów to się ścigniemy
Rudy102, masz to jak w banku
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Przez to, że skrzynia biegów siedzi na poduszkach 2cm niżej niż fabrycznie wybierak nie chciał współpracować. Szybko dał się przekonać
Muszę wykonać adapter i będzie dobrze.
Tak sobie jeżdżę i układam silnik. Cały czas mam problem z paliwem. Silnik pod obciążeniem zaczyna się krztusić i nie ma mocy. Podnosiłem już ciśnienie na listwie wtryskowej i to lekko pomogło. Później odpinałem krokowca oraz czujnik temperatury co pogarszało pracę.
Mam w garażu inne wtryski i wydajniejszą pompę paliwa kupione z myślą o Pugu. Zmienię je i mam nadzieję że to rozwiąże problem.
Tak to wygląda pod domem
Przód jeszcze nie do końca ogarnięty, trochę straszy po dzwonie. Grill mam na Podlasiu, zgarnę na powrocie do Polski i wjedzie na auto.
Muszę wykonać adapter i będzie dobrze.
Tak sobie jeżdżę i układam silnik. Cały czas mam problem z paliwem. Silnik pod obciążeniem zaczyna się krztusić i nie ma mocy. Podnosiłem już ciśnienie na listwie wtryskowej i to lekko pomogło. Później odpinałem krokowca oraz czujnik temperatury co pogarszało pracę.
Mam w garażu inne wtryski i wydajniejszą pompę paliwa kupione z myślą o Pugu. Zmienię je i mam nadzieję że to rozwiąże problem.
Tak to wygląda pod domem
Przód jeszcze nie do końca ogarnięty, trochę straszy po dzwonie. Grill mam na Podlasiu, zgarnę na powrocie do Polski i wjedzie na auto.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek, trytrytka lifestyle
Masz juz zalozony komprsor? Moze lewe powietrze kajs bierze xd
Sam bedziesz stroil ecu?
Masz juz zalozony komprsor? Moze lewe powietrze kajs bierze xd
Sam bedziesz stroil ecu?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Piguła, czyli Espace I GTX
Lewizna wykluczona. Martwi mnie brak poprawy na nowych wtryskach. Przez myśl przeleciał mi je*nięty rozrząd o jeden ząbek. Muszę to dziś sprawdzić. A sprawdza się ciężko, bo silnik nie ma znaków ani blokad
Właściwie to kolega bardziej ogarnia te tematy. Stroił dwa bolidy, Sexo, to i Pigułę wystroi. Z resztą podczas kompletacji osprzętu dużo mi pomaga, bo ma ogromną wiedzę o sterowaniu silnikami.
Wstępnie zrobimy mapy na dupohamowni (a warunki koło Rzeszowa są idealne ), później wepnę się z gazem, a dopiero na końcu pojadę stroić ostatecznie silnik na hamowni.
Romecik2t napisał(a):Sam bedziesz stroil ecu?
Właściwie to kolega bardziej ogarnia te tematy. Stroił dwa bolidy, Sexo, to i Pigułę wystroi. Z resztą podczas kompletacji osprzętu dużo mi pomaga, bo ma ogromną wiedzę o sterowaniu silnikami.
Wstępnie zrobimy mapy na dupohamowni (a warunki koło Rzeszowa są idealne ), później wepnę się z gazem, a dopiero na końcu pojadę stroić ostatecznie silnik na hamowni.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek, I prawidlowo, tylko nie upalaj za duzo na nie wystrojonym do konca bo bedo dziury w tloku a panewki w dachu
Edit: ale to jest koza
Edit: ale to jest koza
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 354 gości