Espace I GTX - czyli buduję sobie auto
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek, zrób swoje znaki https://www.youtube.com/watch?v=2Yh2ZpKHkq4
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
-
Rudy102 - MotoManiak
- Posty: 2581
- Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
- Lokalizacja: Pacanów
- Pochwały: 7
- Pojazdy: Illuminati
Piguła, czyli Espace I GTX
Okazało się, że rozrząd był przestawiony aż o trzy ząbki. Wszystko ustawiałem zgodnie z instrukcją, jednak znak nacięty na kole pasowym był przesunięty względem fabrycznego znaku na dolnym kole paska rozrządu o 3 zęby. A że założyłem sobie od razu wszystkie trzy koła na wal korbowy, to przesunięcia nie zauważyłem...
Sprawdziłem luzy zaworowe, później chciałem sprawdzić ustawienie paska i było "dobrze", ale coś mnie tknęło żeby zajrzeć głębiej, pod koło pasowe i bingo
Silnik jest dużo żywszy,chociaż jeszcze brakuje mu pazura powyżej 3tys obr. Muszę szukać jeszcze głębiej.
Sprawdziłem luzy zaworowe, później chciałem sprawdzić ustawienie paska i było "dobrze", ale coś mnie tknęło żeby zajrzeć głębiej, pod koło pasowe i bingo
Silnik jest dużo żywszy,chociaż jeszcze brakuje mu pazura powyżej 3tys obr. Muszę szukać jeszcze głębiej.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
sprzedam swojego neta nie brakuje mu powyżej 3k
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
[*] Czemu spotkał ją taki los?
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Piguła, czyli Espace I GTX
Rozbiłem ją w tamtym roku, ale jak widać na zdjęciu ciężko później poskładać laminaty jak w fabryce. No i przeprowadziłem się za granicę.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek, Bylo upalac po nocach na obwodnicy?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
Tomek, Na niemieckie autobahny az tak daleko nie masz chyba teraz
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Re: Piguła, czyli Espace I GTX
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-e ... a3fbb58756
Złomnik poleca
Swoją drogą coraz częściej nachodzi mnie na taki autobus.
Złomnik poleca
Swoją drogą coraz częściej nachodzi mnie na taki autobus.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Piguła, czyli Espace I GTX
Błyszczy jak psu bile Ładny, ale dla mnie diesel dyskwalifikuje Espace na starcie. Ten silnik pomimo wspólnego bloku z benzyną, miał w odróżnieniu od niej trochę problemów
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Piguła, czyli Espace I GTX
Dlatego podałem to głoszenie bardziej jako ciekawostkę
Ja też nie przepadam za dieslami w osobówkach, z tym, że raczej na zasadzie "nie bo nie"
Ja też nie przepadam za dieslami w osobówkach, z tym, że raczej na zasadzie "nie bo nie"
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Piguła, czyli Espace I GTX
Ja tam mogę jeździć turbodieslem. Prywatnie co prawda są może że 3 silniki które bym sobie kupił, ale w pracy diesel mi nie przeszkadza
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Piguła, czyli Espace I GTX
No dobra, na czacie parę dni temu wyszło, że Piguła na tej lawecie pojechała tak naprawdę do Holandii. Od tamtego czasu sporo się działo. Praktycznie codziennie po pracy siedzę wieczorami w warsztacie żeby podziałać z autem.
Postaram się w miarę krótko opisać co się tam działo w ciągu ostatnich dwóch tygodni
Najwięcej pracy poświęciłem komorze silnika i okolicom. Jeszcze w Polsce robiłem wiązkę silnika i podłączałem niezbędne do odpalenia czujniki. Teraz skupiłem się na zarabianiu wtyczek (testowo wszystko było zrobione na samych konektorach ), podłączałem także nowe czujniki IAT, 2xCLT, OLS, OTS, KS. Zamontowalem nową lambdę, finalnie wyrzuciłem też krokowca...
Na koniec, czyli dziś musiałem jeszcze ogarnąć to spagetti pod maską żeby w miarę to wyglądało. Udało mi się odzyskać trochę peszli ze starej wiązki, resztę spinałem taśmą izolacyjną i trytkami, a węże i linki łączyłem między sobą klipsami. No i wyszło tak
Z rzeczy okołosilnikowych jest jeszcze kpl nowych poduszek silnika i skrzyni, akumulator, wydajniejsza pompa paliwa, nowa cewka, nowe osłony przegubów na prawej półosi+ nowa lewa półoś, trochę inaczej poprowadziłem wydech, dotoczyłem nowe tuleje wybieraka biegów, dorobiłem nową linkę gazu. Chyba tyle.
Dalej układ kierowniczy i heble.
Nowe tarcze, klocki, łożyska, końcówki wahaczy górnych i dolnych, końcówki drążków kierowniczych, opony.
Do zrobienia w najbliższym czasie jest nowe cięgno przepustnicy, większy wiatrak chłodnicy, obudowa filtra powietrza oraz nowa rura dolotu ze zderzaka bo starą uszkodziłem po dzwonie.
Postaram się w miarę krótko opisać co się tam działo w ciągu ostatnich dwóch tygodni
Najwięcej pracy poświęciłem komorze silnika i okolicom. Jeszcze w Polsce robiłem wiązkę silnika i podłączałem niezbędne do odpalenia czujniki. Teraz skupiłem się na zarabianiu wtyczek (testowo wszystko było zrobione na samych konektorach ), podłączałem także nowe czujniki IAT, 2xCLT, OLS, OTS, KS. Zamontowalem nową lambdę, finalnie wyrzuciłem też krokowca...
Na koniec, czyli dziś musiałem jeszcze ogarnąć to spagetti pod maską żeby w miarę to wyglądało. Udało mi się odzyskać trochę peszli ze starej wiązki, resztę spinałem taśmą izolacyjną i trytkami, a węże i linki łączyłem między sobą klipsami. No i wyszło tak
Z rzeczy okołosilnikowych jest jeszcze kpl nowych poduszek silnika i skrzyni, akumulator, wydajniejsza pompa paliwa, nowa cewka, nowe osłony przegubów na prawej półosi+ nowa lewa półoś, trochę inaczej poprowadziłem wydech, dotoczyłem nowe tuleje wybieraka biegów, dorobiłem nową linkę gazu. Chyba tyle.
Dalej układ kierowniczy i heble.
Nowe tarcze, klocki, łożyska, końcówki wahaczy górnych i dolnych, końcówki drążków kierowniczych, opony.
Do zrobienia w najbliższym czasie jest nowe cięgno przepustnicy, większy wiatrak chłodnicy, obudowa filtra powietrza oraz nowa rura dolotu ze zderzaka bo starą uszkodziłem po dzwonie.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 374 gości