Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Dział, w którym możesz zaprezentować swoją maszynę oraz siebie samego.

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez dieludolfs » 4 wrz 2019, o 03:10

Jak to powiedział mi kiedyś pewien sprzedawca na motobazarze: "lepiej na to niż na co inne" :F
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Pani Kontekstowa » 4 wrz 2019, o 03:10

Pani Kontekstowa
 

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Rudy102 » 5 wrz 2019, o 02:52

Nie lepiej było remontować jakieś fajne auto? :F
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
( ͡◉ ͜ʖ ͡◉)
Avatar użytkownika
Rudy102
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2581
Dołączył(a): 6 gru 2011, o 21:59
Lokalizacja: Pacanów
Pochwały: 7
Pojazdy: Illuminati

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomek » 5 wrz 2019, o 08:28

Remont auta od zera to chore koszty. :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F


Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez pawel615 » 9 wrz 2019, o 18:02

to przednie koło coś sie krzywo patrzy, czy to na zdjeciu tak wyszlo?
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 9 wrz 2019, o 18:08

To raczej kwestia zdjęcia :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 3 paź 2019, o 13:58

Romet nie sprzedany :) Każdy chciałby dosłownie za conajmniej pół darmo, mimo tego, że większość (nie wszystkie) kosztów jest szczegółowo podane na liście wydatków. No ale cóż, jak ludzie są przyzwyczajeni do renowacji za 1/10 tej kwoty, to w sumie nie ma się co dziwić... Trochę jest też smutne to, że praktycznie nikomu nie zależy żeby robić dla siebie Rometa na prawdę najlepszymi dostępnymi sposobami i bez żadnych oszczędności, no ale to każdego prywatna sprawa...

50-TS-1 będzie cały czas na sprzedaż. Może sobie stać. Jeść nie woła, OC nie muszę płacić i przeglądu też nie muszę robić, bo nie zamierzam nim jeździć ;)

Musiałem jednak kupić i założyć uszczelkę nakrętki kranika, bo sączyło się tam paliwo. Wcześniej jej nie zakładałem, bo przy 50-T-1 rozpuściła mi się ona od paliwa. Mam nadzieję, że ta wytrzyma :)

Co do tego przedniego koła, to po prostu błotnik nie jest idealnie po środku i raczej nic na to już nie poradzę ;)

No i to tyle chciałem przekazać, pozdro :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Marcek » 3 paź 2019, o 16:04

Panie, za co to tyle piniendzy? Śfagier mi za flache olejną pryśnie, chrom w szpreju se kupie i na jedno wyjdzie. Gdyby to był jakiś harlej, albo inny sokół, to co inne :F Typowe podejście "Janusza" do renowacji Rometa.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 6 gru 2019, o 18:25

Malutka aktualizacja :) Z gaźnika co kilka dni powolutku przelewało się paliwo, z miejsca na wkręt od regulacji. Okazało się, że kranik przepuszcza paliwo na zamkniętej pozycji. Powodem jest stary typ kranika (SW 8/1), który dociska uszczelkę stalową obejmą. Obejmy nie da się za bardzo zacieśnić. Próbowałem też na dwóch różnych uszczelkach gumowych i korkowej. Nawet założyłem dwie na raz, no ale ta zewnętrzna obraca się przy obrocie kurka kranika. Nie wiem czy będę zmieniał kranik na nowszy - na razie spuściłem resztę paliwa. W przyszłości chyba zlecę wycięcie grubszej uszczelki gumowej na ploterze - albo zastosuje już kranik nowego typu:

Obrazek

No i to tyle. Jeśli wydarzy się jeszcze coś istotnego, to będę pisał. Pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez igrek97 » 6 gru 2019, o 22:28

Szatek, co teraz na kolejny projekt?
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3562
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 6 gru 2019, o 22:36

Też Romet 50-T-1, ale z 76-go roku ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 20 gru 2019, o 19:32

A więc dobrałem praktycznie identyczne podkładki dystansowe jak oryginalna między obejmę a kurek i je założyłem. Grubość 0,8 mm - więcej się nie dało. Dodatkowo, po zdjęciu kurka, uszczelka okazała się obrócona - był za duży luz. Teraz kurek obraca się dość ciężko i na zamkniętej pozycji nie można przedmuchać powietrza pod ciśnieniem, także chyba będzie ok :)

Pozdro ;)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Tomciosz » 23 gru 2019, o 12:21

A mi się zdawało, że kranik który ma obejmę dociskową jest starszego typu. Bo w Ogarze 200 były tylko te z wkrętami po bokach.

Szacunek za Robotę!

Odnośnie linek, wymiary brałeś z książki: "Instrukcja napraw motorowerów Romet"? Czy z "Motorowery Romet" WKiŁ?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 23 gru 2019, o 13:34

No tak, kranik jest starszego typu - taki był oryginalnie.

Dzięki ;)

Nie brałem wymiarów linek. Kupiłem te normalnie sprzedawane i na ich podstawie określiłem i zleciłem dorobienie poprawnych :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka

Postprzez Szatek » 2 lut 2020, o 16:33

Sprawdziłem po czasie czy paliwo nadal wycieka z gaźnika - nie wycieka :) Tak mi przyszło potem do głowy, że może to było problemem z tym przerywaniem silnika przy osiąganiu prędkości maksymalnej. Być może kranik podawał nieodpowiedną ilość paliwa przez obróconą jego uszczelkę. Ale tego się już chyba nie dowiem, bo motorower od dawna nie ma przeglądu i jakiś tydzień temu wypowiedziałem OC. Na razie po prostu stoi przykryty pokrowcem - zobaczymy co będzie w przyszłości :)
Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Szatek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1203
Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 1

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze pojazdy, o nas

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 241 gości