Poprawne ustawienie zapłonu w silnik jawki nie jest zbyt skomplikowane. Na początku należy ustawić tłok w najwyższym położeniu lub minimalnie przed.
W tym momencie krzywka powinna dopiero co rozwierać przerywacz, co widać na zdjęciu następnym :
Następnie przesuwamy krzywkę trochę dalej czyli na środku i na szczelinomierzu ustawiamy 0,5 mm.
Pasek szczelinomierza wkładamy w otwierający się przerywacz a następnie luzujemy śrubkę śrubokrętem pozwalamy się zacisnąć przerywaczowi i znowu skręcamy .
Zapłon możemy przyspieszać i opóźniać bez obawy ze nam się przerywacz przestawi. Najlepiej wieniec ustawić na środku, a potem kombinować. Jeśli silnik nie ma wogle mocy to należy go przyśpieszyć przestawiając wieniec w lewą stronę. Objawy są takei iż odpalimy motor ale jak wskoczymy na niego to wogle nie będzie jechał a nawet gasł. Jeśli silnik się mocno grzeje można go przestawić trochę w prawo. Tutaj następuje metoda prób i błędów . Samo zapalenie to ustawienie dobrej przerwy na przerywaczu. Jeśli motor odpala praktycznie od kopa lecz przy wyższych obrotach nagle gaśnie to znaczy że przerwa jest za duża. Należy minimalnie zmniejszyć. Natomiast jeśli motor odpala z popychu i gaśnie na niskich oznacza to iż jest za mała przerwa. Najbardziej odpowiednia jest 0,5 mm na przerywaczu . Tyle samo można dać na świecy.
Częstym problemem jest pokazywanie się iskry na przerywaczu . Przeważnie powoduje to efekt taki że silnik przerywa lub wogle nie pali . By to usunąć wystarczy wyczyścić przerywacz z brudów, olejów itp.. Jeśli nadal to nie pomaga a iskrzenie jest intensywne należy wymienić kondensator. Brak kondensatora lub przerwany kabel powoduje brak iskry. Czasem wystarczy sprawdzić kable , zmienić świece niż regulować cokolwiek . Przy dobrej regulacji zapłon i wyborze dobrej świecy możemy cieszyć się odpalaniem dosłownie z ręki .
Może krótkie ale myśle że czytelne
Ustawianie zapłonu 223
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak najbardziej czytelne i na pewno się przyda dużej liczbie użytkowników bo ostatnio dużo osób na forum ma problem z ustawieniem zapłonu.Ja myślę że teraz wszyscy już będą wiedzieli jak to się robi bo post jest bardzo dobrze napisany.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Jedynym problemem może być szczelinomierz,bo nie każdy go posiada ale przerwę można zawsze ustawić na oko. Każdy mniej więcej wie ile to jest 0,5 mm.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
ale alonzo nie prawda ja na oko ustawiam w każdym sprzęcie jaki mi w łapy wpadnie i każdy chodzi nawet moja jawka
-
bi-jay - MotoManiak
- Posty: 1413
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
- Lokalizacja: Strzepcz
Eeee
A ja myślę, że na naszym forum są sami profesjonaliści i nikt nie bawi się w ustawianie "na oko"
A ja myślę, że na naszym forum są sami profesjonaliści i nikt nie bawi się w ustawianie "na oko"
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
-
bi-jay - MotoManiak
- Posty: 1413
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
- Lokalizacja: Strzepcz
No to dane napewno mi się przydadzą
Pochwałka słusznie przyznana.
Cena szczelinomieza to jakieś 2-3zł
??
Pochwałka słusznie przyznana.
Cena szczelinomieza to jakieś 2-3zł
Conqeror napisał(a):Myśle że te zdjecia do Tekera lepjej dojdą niż seria "mądrych słów" .
??
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
-
TeKeR - MotoManiak
- Posty: 264
- Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
- Lokalizacja: Mielec
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
bartek_00 napisał(a):Troche niewyrazne te fotki Ale tutek w miare zrozumialy chociaz film to by bylo cudo
Bartek co w tych fotkach jest niewyraźnego??
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Wtrącę od siebie, rozmawiałem z Alonzo i on mi tlumaczyl jak mam ustawić, napisal ze jak tlok jest maksymalnie w gorze wtedy platyynki mają byc maksymalnie otwarte, a tu jest napisane zze mają sie otwierac dopiero więc jak?
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
- ronio
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 1941
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
- Lokalizacja: Szczytno
W komarze jest tak że rozwarcie następuje na 3mm przed GMP,czyli analogicznie myśląc tu powinno być tak samo że jak tłok jest ileś tam mm przed GMP to przerywacz dopiero zaczyna się rozwierać.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 411 gości