Czyszczenie baku
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Po prostu przywiązał bak do bebna betoniarki i właczył ja do prądu. Potem betoniarka obracała sie z bakiem, szkło obracało sie w baku i darło bak od sodka. tylko trzeba solidnie przywiązać no i miec betoniarke
KOMAR WIECZNIE ŻYWY
-
Smok - MotoManiak
- Posty: 519
- Dołączył(a): 22 lip 2007, o 19:23
- Lokalizacja: Rybnik
acha.
Piszę poprawnie po polsku.
Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
Jest bóg, czy go nie ma?
Nie ma... nie ma... nie ma... nie ma...
Nie ma boga
Jest MOTÓR
-
radi126 - MotoManiak
- Posty: 1574
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 11:14
- Lokalizacja: Mońki
Smok napisał(a):Po prostu przywiązał bak do bebna betoniarki i właczył ja do prądu. Potem betoniarka obracała sie z bakiem, szkło obracało sie w baku i darło bak od sodka. tylko trzeba solidnie przywiązać no i miec betoniarke
Nie no to to juz jest niezly hardcore
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
a co ci tam szkoda w betoniarce :lol: a bak zeby sie nie obdarl to obwijasz go jakimis szmatami i gicik
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
to niezmienia faktu że betoniarka jest wolnoobrotowa i szkło będzie tylko się obsuwać po wew. ściankach baku, a przecierz ma w nie uderzać i skrobać
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
no ale betoniarka robi tez troche wibracji no nie? O! do glowy mi wpadl pewien pomysl! wie ktos co to jest "wibrator" do pustakow? stawia sie na tym forme do robienia pustakow i sie wlacza i sa niezle drgania ze gały wychodza do tego przyczepic :lol:
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
...a ja mam sosob jak do rdzy w baku nie dopuscic ponownie - jak juz jest czysty oczywiscie. Stary sposob Garbusiarzy - Garbusy maja bowiem metalowe baki takze.
Przedewszystkim, starac sie nie zostawiac sprzeta bez pelnego zbiornika paliwa na zime i dluzsze przestoje !!!
Rdza jest niczym innym jak efektem utlenianiania sie metalu.
Zbiornik zalany mieszanka paliwa z olejem po pierwsze zapewni brak dostepu powietrza a po drugie przy spadkach temperatur ponizej zera nie bedzie sie skraplac na jego sciankach pozostale w baku powietrze - woda jest katalizatorem utleniania stali - znaczy - przyspiesza korozje jak wzszem i wobec wiadomo.
Korozja niestety jest zjawiskiem stalym i nieodwracalnym, trwa nawet w dobrze zabezpieczonych elementach, poprzez powloki lakiernicze itd mozna ja co najwyzej opoznic Pamietajcie takze, ze usuwanie rdzy = usuwanie cienkiej warstwy utlenionego / zardzewialego materialu, dlatego warto trzymac zalany zbiornik paliwem an zime, zeby ten efekt opoznic.
Oczywiscie, po dlzuzszym przestoju sprzeta z pelnym bakiem, koniecznie zlac na rezerwie okolo 2 litrow do kanistra, wymieszac i napelnic ponownie, zeby przemieszac odstale paliwo ponownie przed jazda.
Dzieki temu, uniknie sie zjawiska zbyt duzej ilosci oleju podczas pierwszych kilometrow jazdy a mieszanka pozostanie w tym samym skladzie procentowym oleju do paliwa do konca zawartosci zbiornika
Pozdrawiam
Prof.DR.Mgr.Hab. ZART2
Przedewszystkim, starac sie nie zostawiac sprzeta bez pelnego zbiornika paliwa na zime i dluzsze przestoje !!!
Rdza jest niczym innym jak efektem utlenianiania sie metalu.
Zbiornik zalany mieszanka paliwa z olejem po pierwsze zapewni brak dostepu powietrza a po drugie przy spadkach temperatur ponizej zera nie bedzie sie skraplac na jego sciankach pozostale w baku powietrze - woda jest katalizatorem utleniania stali - znaczy - przyspiesza korozje jak wzszem i wobec wiadomo.
Korozja niestety jest zjawiskiem stalym i nieodwracalnym, trwa nawet w dobrze zabezpieczonych elementach, poprzez powloki lakiernicze itd mozna ja co najwyzej opoznic Pamietajcie takze, ze usuwanie rdzy = usuwanie cienkiej warstwy utlenionego / zardzewialego materialu, dlatego warto trzymac zalany zbiornik paliwem an zime, zeby ten efekt opoznic.
Oczywiscie, po dlzuzszym przestoju sprzeta z pelnym bakiem, koniecznie zlac na rezerwie okolo 2 litrow do kanistra, wymieszac i napelnic ponownie, zeby przemieszac odstale paliwo ponownie przed jazda.
Dzieki temu, uniknie sie zjawiska zbyt duzej ilosci oleju podczas pierwszych kilometrow jazdy a mieszanka pozostanie w tym samym skladzie procentowym oleju do paliwa do konca zawartosci zbiornika
Pozdrawiam
Prof.DR.Mgr.Hab. ZART2
ZART2
- zart2
- MotoManiak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 10:54
- Lokalizacja: W-Wa
Szkoda zachodu Po coli i pepsi zostanie słodki osad z cukru itp. Jak zalejesz paliwo to będziesz miał wate szklaną z tłumika
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
NOTO MIAŁEM WATE szklaną z tłumika , ja mam taki pomysł ale troche poryty , bak rozcinam pod tymi "zgięciami" no i ładnie (górna czesc baku już nie bedize potrzbena ) . Dolna część baku w środku psikam pianką montażową (uważając na końcówke z której będzie lecieć paliwo ) , pryskam tylko te "zagłebienie w baku , po dobie gdy pianka wyschnie wyównujemy powierzchnie pianki montażowej na której się znajdzie BAK plastikowy zrobiony z karnistra 5l plastikowego . Do tego baku przymocowujemy/lutujemy/przytapaimy plastikiem RURKE KÓTRA BĘDZIE wciśnięta" w tą końcówke oryginalnego rometowskiego baku (ale lepiej przytopić tam kawałem plastiku bybyło szczelne ) NASTĘPNIE usadawiamy ten zrobiony bak na miejscu już przygotowanym (czyli wyrówanm miejscu w baku metalowym) , po tym pryskamy pianką montażową obkoło baku plastikowego starając się zrobić prowizoryczną forme , po dobie ta pianka wysycha i możemy już ją modelować (czyli ucinac ostrym nożem robić kształt który zamierzamy uzyskać z baku ale dolna część czyli metalowa baku zostanie oryginalna ) po wymodelowaniu mozemy kłaść włókno szklane które oczywiście utwardzamy żywicą (najlepiej 2-3 warstwy) , gdy żywica wyschnie możemy szpachlówką wyrównywac gładz naszego baku ... później tylko podkłąd malowanie i MAMY BAK KTÓRY NIGDY NIE BĘDZIE ZASYFIONY RDZĄ , I NIGDY MOTO NIE BĘDZIE NAM PRZERYWAŁO !!! DZIĘKUJE ZA UWAGE
- Ma_estro
- MotoManiak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 26 mar 2008, o 15:49
- Lokalizacja: wądłowo
Tak, najlepiej jest wozić zamiast baku plastikowy karnister który obwiążemy drutem do ramy - a jeśli się nie uda to przywiązujemy go do siebie
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Strasznie to wszystko chaotycznie i mało zrozumiale napisane.A poza tym zobacz ile pracy jest przy tym.Lepiej jest raz a porządnie wyczyścić bak sprawdzonym sposobem i nie będzie nam tak szybko rdzewiał, a w dodatku zachowany oryginalny wygląd
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 199 gości