A może taki tuning
http://pl.youtube.com/watch?v=sYVePBtmk ... re=related
Modyfikacje silnika w Ursusie C-330
Posty: 55
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Powrócę do tematu czyli dodania mocy 30-ce. Najprostszym sposobem jest zwiększenie ciśnienia w komorze spalania. Turbo doładowanie na pewno spełniło by to zadanie ale:
- to nie są tanie zabawki
- należy wyprowadzić smarowanie na turbinę, nie zabierając ciśnienia z wału
- pa jakimś czasie w silniku najprawdopodobniej pękł by któryś tłok.
Oto mój pomysł ale patent niemieckich inżynierów z czasów II wojny światowej:
- przy tłumiku umieszczasz bańkę blaszaną z kranikiem na dole, za kranikiem wężyk do kolektora ssącego np. w miejsce świec płomieniowych. Do bańki wlewasz wodę i w drogę, w momencie zapotrzebowania na dodatkową moc odkręcasz kranik ( o ustalona doświadczalnie wartość).
Jak to działa? Woda wypełnia procentowo niewielką przestrzeń gdy tłok jest w dole, ale powietrze się spręża a woda nie i gdy tłok jest w górze to procent objętości wody w stosunku do całej objętości jest znaczny, Przez to powietrze jest silniej sprężone. po wtóre w momencie zapłonu wysoka temperatura powoduje zamianę wody w parę i dodatkowe ciśnienie w suwie pracy.poza tym:
- woda jest tania
- moc podnoszona jest tylko chwilowo, dzięki temu silnik wytrzyma dłużej.
- to nie są tanie zabawki
- należy wyprowadzić smarowanie na turbinę, nie zabierając ciśnienia z wału
- pa jakimś czasie w silniku najprawdopodobniej pękł by któryś tłok.
Oto mój pomysł ale patent niemieckich inżynierów z czasów II wojny światowej:
- przy tłumiku umieszczasz bańkę blaszaną z kranikiem na dole, za kranikiem wężyk do kolektora ssącego np. w miejsce świec płomieniowych. Do bańki wlewasz wodę i w drogę, w momencie zapotrzebowania na dodatkową moc odkręcasz kranik ( o ustalona doświadczalnie wartość).
Jak to działa? Woda wypełnia procentowo niewielką przestrzeń gdy tłok jest w dole, ale powietrze się spręża a woda nie i gdy tłok jest w górze to procent objętości wody w stosunku do całej objętości jest znaczny, Przez to powietrze jest silniej sprężone. po wtóre w momencie zapłonu wysoka temperatura powoduje zamianę wody w parę i dodatkowe ciśnienie w suwie pracy.poza tym:
- woda jest tania
- moc podnoszona jest tylko chwilowo, dzięki temu silnik wytrzyma dłużej.
- dwutaktowny
- MotoManiak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 18:54
- Lokalizacja: łosice
A może taki tuning
http://pl.youtube.com/watch?v=sYVePBtmk...re=related
Idealne na święta
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
Jako że z prostych przeróbek mocy raczej nie osiągniemy sięgnąłem w głąb silnika.
Jak niektórzy wiedzą różnica mocy między silnikiem S-4002 (C-355) a silnikiem S-4003 (C-360) to 7 KM a to tylko za sprawą innego wałka rozrządu i pompy paliwowej.
Więc sądzę że mógłbym złożyć zamówienie u Świątka na wałek o innych fazach rozrządu:
http://www.swiatek.com.pl/walkispecjalne.php (czyt. 2 akapit)
Tylko niewiem czy wysłać wałek i podać parametry czy lepiej głowicę z kolektorami
Jak niektórzy wiedzą różnica mocy między silnikiem S-4002 (C-355) a silnikiem S-4003 (C-360) to 7 KM a to tylko za sprawą innego wałka rozrządu i pompy paliwowej.
Więc sądzę że mógłbym złożyć zamówienie u Świątka na wałek o innych fazach rozrządu:
http://www.swiatek.com.pl/walkispecjalne.php (czyt. 2 akapit)
Tylko niewiem czy wysłać wałek i podać parametry czy lepiej głowicę z kolektorami
-
Łukasz - MotoManiak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 07:45
- Lokalizacja: Lubelskie
- Pochwały: 1
http://img21.imageshack.us/my.php?image ... 751ay5.jpg
ciekawe od czego ta trubinka jest ,szkoda ze nie pomyslał o IC
[ Dodano: 15 Lut 2009, 11:29 ]
według mnie to raczej bajki ,w końcu silniki te same (różnia sie jednynie filtrami )pompa raczej ta sama ,
ciekawe od czego ta trubinka jest ,szkoda ze nie pomyslał o IC
[ Dodano: 15 Lut 2009, 11:29 ]
Łukasz napisał(a):Jak niektórzy wiedzą różnica mocy między silnikiem S-4002 (C-355) a silnikiem S-4003 (C-360) to 7 KM a to tylko za sprawą innego wałka rozrządu i pompy paliwowej
według mnie to raczej bajki ,w końcu silniki te same (różnia sie jednynie filtrami )pompa raczej ta sama ,
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
ta dziwne równiez mam C 355 i C 360 i różnucy w mocy zadnej nie odczuwam jakos proazajacą (tzn 60tka jest po remoncie to troszke mocniejsza ale 55 równiez spokojnie daje jej rade) wiec watpie aby miał 45KM , tyle to miały te 3 garkowe od perkinsa, chciaz niby 55tka ma 45KM jak podaja ale troche cos tu dziwne ,wg to pomyłka skoro skok ten sam i srednica tez .musiałby obaczaic
[ Dodano: 15 Lut 2009, 13:23 ]
a co do pompy to jak kazda mozna podkrecic ,ale co za tym idzie wiadomo wiec nie wiem czy jest sens
[ Dodano: 15 Lut 2009, 13:23 ]
a co do pompy to jak kazda mozna podkrecic ,ale co za tym idzie wiadomo wiec nie wiem czy jest sens
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Modyfikacje silnika w Ursusie C-330
Czytałem wasze opinie -morze podpowiem iż silnik S-312 był modernizowany powstał S-313 o mocy 42KM ,lecz zaniechano produkcji. Winni są Gierek i Gomółka .A morze tak perkinsa silnik dołączyć ?
- kaczor074
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 8 kwi 2012, o 20:48
Modyfikacje silnika w Ursusie C-330
kaczor074 napisał(a):A morze tak perkinsa silnik dołączyć ?
Ursusy C330 na eksport szły z silnikiem 3p. wiec jakos to juz chodziło.
Co to tuningu C360 polecam wstawienie silnika od od zetora 7711 badz jeszcze lepiej 7711T
efekt murowany bez obaw o jego żywotność .
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
Posty: 55
• Strona 4 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości